Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 82, 83, 84   >>
24 besök senaste veckan (346596 totalt)
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Kan det vara så att du har vänt knutarna in- och ut? jag har för mig instruktionerna var specifika med vilken riktning de skulle sitta...

Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Satt och funderade på det, men jag har inte sett några instruktioner och kan inte se vilken skillnad det skulle ha om man vände på dom eftersom dom ser likadana ut från båda håll. Jag kan förvisso ta bort lite mer material i medbringaren mot diffen så att det finns mer utrymme för drivaxeln att röra sig på, men tycker ändå att dom här skutten drivaxeln gör inte borde vara. Eller så klarar inte Fåååård grejorna kraften från en monster Honda

www.modsport.se
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Risken med det är ju bara att den poppar ur helt och hållet.

Citat från manualen "NOTE the LOBRo joint has a groove OFFSET to one edge of the joint, this groove is to be fitted INBOARD"

om de är riktningskänsliga, så är det nog gjort så att de ska motverka varandras krafter och därmed självcentrera? om du har en inåt och en utåt, kommer det ju driva axeln i en riktning. ?

Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Är inboard sidan mot medbringaren tro

www.modsport.se
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Jodå, dom satt inte som dom skulle. Sitter den här knuten rätt tro? Den andra knuten hade försänkningen mot drivaxeln.

www.modsport.se
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

När jag tittar på instruktionerna, är det enbart den yttre där det står uttryckligen att försänkningen skall vara inåt (mot bilens mitt), för den inre, vid diffen, är det ritat som att försänkningen skall vara mot bilens mitt, men det står inget.

Är det så du hade dem?

Jag är inte helt hundra...men misstänker att jag har satt mina med försäkningen mot drivaxelns mitt, dvs den yttre enligt instruktion, och den inre tvärt emot. Detta måste jag dock kolla, men bilen är inte i närheten så jag kan inte göra det förrän nästa helg.

Förresten, rekommenderar att du drar straps runt damaskerna i "dalarna" annars ballongar de ut vid 170-180km/h och tar i bärarmen och går sönder.

Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Vände på ena drivknuten och vips så blev allt bra ... ett tag i alla fall. Träffade en kille som sa att om man kört med knutarna åt ena hållet en gång så pajar dom ganska snart om man vänder på dom. Som ett brev på posten började det yla där bak efter några mils hård körning och det är bara att hoppas att det är knuten som låter och inte diffen, den har tyvärr inget vidare bra rykte att hålla (Honda S2000). Monterar nya knutar i morrn och håller tummarna, annars får det väl bli en fååård diff. Måste bygga om tanken lite oxå, som den är nu fixar den sidokrafter bra men tydligen inte accerelation (är väl en 4-5G vi pratar om )

www.modsport.se
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005

När ska du testa bilen på riktigt ?

/micke

Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Tar första bästa tillfälle, bara jag får mina fälgar som jag beställde av Bosse (för 7 veckor sedan). R- däcken hinner väl få torrsprickor innan dom dyker upp Halka runt på gatdäcken känns inte så lockande. När ska du själv ut på banan?

www.modsport.se
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005

Var på kinekulle i helgen !

7 veckor thumbs down

Måste åka mer snarast,funderar på mittsverige banan .
Libell ska kolla om vi kan hyra den snarast omgående
/micke

Nyköping
Här sen Dec 2004

Hej!

Du råkar inte ha lite bilder på torrsumpsinstallationen, som du kan lägga upp?
Ska nämligen bygga torrsump på en likadan motor, och det skulle vara intressant att se, hur du löst saker och ting.

/Björn

Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
wankel seven
köping
Här sen Nov 2005

Re:

micke r1 skrev:
Var på kinekulle i helgen !

7 veckor thumbs down

Måste åka mer snarast,funderar på mittsverige banan .
Libell ska kolla om vi kan hyra den snarast omgående
/micke

Låter lysande hänger med om de finns plats.

wankel seven

Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Jaha, då har man snart avverkat 100 mil och bilen går som en klocka Verkar inte bli nåt banåka närmaste veckorna heller om jag inte får tag på några andra fälgar än dom jag beställde
Tänkte montera grillen på bilen men vette sjutton hur den är tänkt att sitta fast utan att borra fula hål i noskonen eller är det bara min fantasi som har sinat

Citat:
Du råkar inte ha lite bilder på torrsumpsinstallationen, som du kan lägga upp?

Har konstigt nog inga bilder alls på torrsumpsinstallationen, och det är svårt att fota med allt skit ivägen så du får väl komma förbi och kolla om du har vägarna förbi E-tuna.

www.modsport.se
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

För att sätta fast grillen plastar du fast 4 - 6 st långa skruv på insidan av noskonen runt om "hålet", sedan trär du bara över gallret och skruvar fast det...

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

24-Seven skrev:
För att sätta fast grillen plastar du fast 4 - 6 st långa skruv på insidan av noskonen runt om "hålet", sedan trär du bara över gallret och skruvar fast det...

Ja, eller så använder man sikaflex

Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003

Re:

Westfield skrev:
24-Seven skrev:

Ja, eller så använder man sikaflex

Sikaflex funkar utmärkt, det använde jag med
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Då var oskulden på bana tagen Skönt att lära sig köra bilen och veta hur den beter sig var väl tanken inför Mantorp, men jag vette fan om jag blev så mycket klokare Har läst och hört att dom brukar vara understyrda speciellt i höga farter så grundinställningen på kränghämmarna blev mjuk fram /hård bak för att slippa det, och det funkade nog lite för bra för nåt släpp fram var det aldig tal om. Däremot bak ville det gärna släppa och med min styrutväxling (40 rattvarv ) var det inte ett dugg roande . Nåja kul var det i alla fall, kom ner på 1.28,6 ingen höjdar tid kanske men det får väl duga för den här gången .

www.modsport.se
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

kimmen skrev:
Då var oskulden på bana tagen Skönt att lära sig köra bilen och veta hur den beter sig var väl tanken inför Mantorp, men jag vette fan om jag blev så mycket klokare Har läst och hört att dom brukar vara understyrda speciellt i höga farter så grundinställningen på kränghämmarna blev mjuk fram /hård bak för att slippa det, och det funkade nog lite för bra för nåt släpp fram var det aldig tal om. Däremot bak ville det gärna släppa och med min styrutväxling (40 rattvarv ) var det inte ett dugg roande . Nåja kul var det i alla fall, kom ner på 1.28,6 ingen höjdar tid kanske men det får väl duga för den här gången .

Testa att göra motsatsen, hård fram och mjuk bak...jag har ännu inte fått den att understyra speciellt mycket, såvida man inte kör "abuse understeer". Samtidigt vet man ju inget om dämpare eller fjädrar egentligen så länge man kör Westfield original iafl.

Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Jo, det blir att testa som du säger. Ska nog öka camber bak oxå, såg att det var slitet utsida där. Man skulle helst av allt vilja fixa dom här grejorna när man är nere och åker, men när man väl kommit i depå så blir det mest att man utbyter erfarenheter med andra om alla fantastiska manövrar man utfört på banan

www.modsport.se
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005

1.28,6

Jag körde på 1,33 med 100hk+fan vet hur mycket mer vrid MINDRE !

/micke

Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Trådstartare
1.33 , inget att för med en bil som är 150 kg lättare än min och med en inkörd förare

www.modsport.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 82, 83, 84   >>
24 besök senaste veckan (346596 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande