Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Hankook?
1550 besök totalt
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Hankook?

Är det någon som har provat Hankooks däck.

Har fått en bra deal på ventus Z212. Men är lite osäker, är detta ett R-däck? Enligt handlaren så skulle det funka som ett sådant men jag är lite skeptisk när jag ser mönstret?

Z211 ser bättre ut men den finns inte i de storlekarna jag vill ha.

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

www.hankooktireusa.com skrev:
The Ventus R-S2 Z212 was created from the successful Ventus RSS Z211 racing design, brought to the street with improved road contact surface area for dry traction and a tread design featuring exceptional water dispersion for wet conditions. The result is a street tire delivering maximum grip with the proven Ventus Ultra-High Performance tread compound.
Z212 har Treadwear = 200
Z211 har Treadwear =50 (dvs Rdäck)

Edit: Men söka lokalt går ju lika bra

WiRRe
Järfälla
Här sen Dec 2006

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re: Hankook?

bebbe skrev:

Har fått en bra deal på ventus Z212. Men är lite osäker, är detta ett R-däck? Enligt handlaren så skulle det funka som ett sådant men jag är lite skeptisk när jag ser mönstret?

Det är inget R-däck men bättre än ett högprestanda gatdäck.
Körde precis bankörning 11 mil på Mantorp med sprillans nya Hankook RS-2 Z212 och kan väl säga att jag e mycket nöd med dess prestanda i både vått och torrt väder. Man känner precis var gränsen går för dem i kurvorna. Man har lite marginal att spela på så att säga innan de släpper totalt. Dessa fakta gäller varma däck så jag rekommenderar att värma dem något innan man maxar bilen i kurvorna. För kalla är de lite läskiga. Det allra bästa med dessa däck är prestandan i förhållade till priset. mvh

wolf
västerås
Här sen Okt 2005

Re: Hankook?

WiRRe skrev:
bebbe skrev:

Det är inget R-däck men bättre än ett högprestanda gatdäck.
Körde precis bankörning 11 mil på Mantorp med sprillans nya Hankook RS-2 Z212 och kan väl säga att jag e mycket nöd med dess prestanda i både vått och torrt väder. Man känner precis var gränsen går för dem i kurvorna. Man har lite marginal att spela på så att säga innan de släpper totalt. Dessa fakta gäller varma däck så jag rekommenderar att värma dem något innan man maxar bilen i kurvorna. För kalla är de lite läskiga. Det allra bästa med dessa däck är prestandan i förhållade till priset. mvh

Håller med totalt... för priset är däcker helt underbart... hårt gummi kalla men med lite värme grepar de fint...

höll jädra bra på gelleråsen för mig iaf... styr in fint med sina hårda sidor.. kör på de!

Västerås
Citera
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Bra svar, tackar thumbs up

Jag fegade ur och köpte beprövat istället

Blev Kumho Ecsta V70A. Jäkligt nöjd med dom men det blir ju en del i skillnad på priset. Kan nog hända att jag provar Hankook när Kumho däcken är slut

Däck för banåka
Hankook?
1550 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande