| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Hankook?
|
1550 besök totalt |
|
Hankook?
Är det någon som har provat Hankooks däck. Har fått en bra deal på ventus Z212. Men är lite osäker, är detta ett R-däck? Enligt handlaren så skulle det funka som ett sådant men jag är lite skeptisk när jag ser mönstret? Z211 ser bättre ut men den finns inte i de storlekarna jag vill ha. _________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||
|
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Z211 har Treadwear =50 (dvs Rdäck) Edit: Men söka lokalt går ju lika bra
|
||||
|
Re: Hankook?
Det är inget R-däck men bättre än ett högprestanda gatdäck. Körde precis bankörning 11 mil på Mantorp med sprillans nya Hankook RS-2 Z212 och kan väl säga att jag e mycket nöd med dess prestanda i både vått och torrt väder. Man känner precis var gränsen går för dem i kurvorna. Man har lite marginal att spela på så att säga innan de släpper totalt. Dessa fakta gäller varma däck så jag rekommenderar att värma dem något innan man maxar bilen i kurvorna. För kalla är de lite läskiga. Det allra bästa med dessa däck är prestandan i förhållade till priset. mvh _________________ Daniel Wistedt Mitsubishi EVO I gsr |
||||
|
Re: Hankook?
Håller med totalt... för priset är däcker helt underbart... hårt gummi kalla men med lite värme grepar de fint... höll jädra bra på gelleråsen för mig iaf... styr in fint med sina hårda sidor.. kör på de!
_________________ /Niklas Rydh Mazda 3 MPS -2007 ~ 310hk ~ 500nm Västerås |
||||
|
Bra svar, tackar
Jag fegade ur och köpte beprövat istället
Blev Kumho Ecsta V70A. Jäkligt nöjd med dom men det blir ju en del i skillnad på priset. Kan nog hända att jag provar Hankook när Kumho däcken är slut
_________________ Mathias Nilsson Opel Speedster 2,2 -02. |
||||
![]() |
Däck för banåka
Hankook?
|
1550 besök totalt |