Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos EVO Car of The Year - ECOTY - Årets bil! | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (10383 totalt) |
Min absoluta favorittidning är äntligen landat i brevlådan. Detta nummer är deras bästa, nämligen när de utser "Årets bil" - ECOTY.
Placeringarna i år 1 Honda NSX-R 2 Porsche 911 C4S 3 Ferrari 575M 'Fiorano' 4 Mercedes SL55 AMG 5 Lotus Elise 111S 6 Mini Cooper S 7 Mitsubishi Evo VII FQ-300 8 Nissan 350Z 9 Renault Sport Clio Cup 10 Jaguar XKR-R 11 Subaru Impreza STi PPP 12 Ford Focus RS otroligt är att Hondan som "endast" har 276 hk och väger 1250 kg gör 0-60 mph på bara 4,4 sek... Dessutom är det ganska fantastiskt att en så pass "gammal" konstruktion som NSX håller sig så bra. Iofs här i formen av NSX-R. De säger t o m att den står sig i jämförelse med självaste Pagani Zonda C12S (som var förra årets ECOTY). Mvh |
||||
Är det ok om jag börjar leva rövare lite på forumet och bröstar mig allmänt eller har jag kanske redan gjort det :/ Nåja, Nippon powwah!. Fö. har Honda som officiell slogan "Honda the power of dreams" :) Bilden tål att laddas hem för att zooma t.ex. hjulupphängningen. _________________ /Klas Pihl |
||||
Tyvärr verkar det inte som om NSX-R kommer till Europa eller ens USA och ännu mindre som vänsterstyrd. När Honda tidigare försökt kränga Zanardi, NSX-S och type R i USA har det gått kanontrögt och det säljs snudd på lika många NSX i Japan som resten av världen så det är inte troligt att Honda vill göra den satsningen igen. Finns eldsjälar i UK som försöker få Honda Europa att typa NSX-R i Europa och på så sätt enklare köra privatimport men om de lyckas blir det max en handfull bilar som hittar till Europa gissar jag. Priset landar runt 120' euro vilket borde avskräcka rätt många. _________________ /Klas Pihl |
||||
Högerstyrt vore ju egentligen rätt bra, de flesta banor går ju (av någon outgrundlig anledning) i högervarv. Då sitter man ju på insidan av kurvan, bättre viktfördelning.
Senna var ju med och utvecklade NSX:en, kanske därför den har så håriga vägegenskaper på gränsen. EVo (tidningen, alltså) är verkligen i en klass för sej. Dessutom är dom ju inte köpta av BMW som en del andra tidningar (ooph, här släppte jag ut en burk med mask... ). _________________ Johan Rådlund |
||||
En annan bra oberoende tidning är GT, men jag fattar inte varför de bara testar porsche i den! _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
De 277 hästarna i NSX R ska man nog ta med en nypa salt. Japanska biltillverkare har ju en (frivillig?) gräns på 280 hk på hemmaplan. Det är nog fler i praktiken .
Jämför amerikanska muskelbilar på 60-talet. Unga grabbar hade råd att köpa dom, men inte betala försäkringen, så då uppgav tillverkaren märkligt låga effektsiffror . JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Trodde man skall slippa den typen av kommentarer här. Fö, så kom E46 M3 tvåa förra året. |
||||
Ja, jag tog det hårt också... (Nu är det bara Andreas o Frasse kvar lr nåt... hehe) _________________ Magnus Thomé |
||||
*host* EVo gjorde en "Trackday-Car lista" förra året, då var Sport Evo med på topp 10 _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Usch vad tråkiga bilder du lägger ut, nu får du snart ge dig Man blir allt sugen att införskaffa något som är "purpose-built" och lätt. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Bilder o videos EVO Car of The Year - ECOTY - Årets bil! | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (10383 totalt) |