Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Firma som renoverar drivaxlar ?
2 besök senaste veckan (2811 totalt)
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Någon som känner till nån som sysslar med sådant ?
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Menar du axeln i sig eller knutarna eller vad? Lite mer specifikt ställd fråga underlättar nog.

BMW 330i -05
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag har två drivaxlar som jag vill ha isärtagna, genomgångna och ihopmonterade igen.
orkar inte ta i skiten själv, renovering borde bli billigare än att köpa nya.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Re:

Mats Karlsson skrev:
Jag har två drivaxlar som jag vill ha isärtagna, genomgångna och ihopmonterade igen.
orkar inte ta i skiten själv, renovering borde bli billigare än att köpa nya.
Men det är knutarna som är dåliga? Annars håller Dione Kullager i Uppsala på med själva drivaxlarna iaf (ten med splines), Kanske de tar hela biten också? Ring till Pelle.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Är de glappa?

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Inte direkt, vänter inre knut är flång ny men den har legat sen i höstas och nu har den "låst" sig i en konstig vinkel. På båda axlarna ska det dit ett par koniska brickor utanför inre knuten och det finns inte en möjlighet i världen för mig att få dit låsringen igen med dom på plats. (specialverktyg?)

Vill helt enkelt ha tag på nån som kan fixa såna småsaker för jag är trött på skiten.
Ny axlar går på mellan 3000 och 4000 och helst vill jag komma undan lite billigare.
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Re:

Mats Karlsson skrev:
Inte direkt, vänter inre knut är flång ny men den har legat sen i höstas och nu har den "låst" sig i en konstig vinkel. På båda axlarna ska det dit ett par koniska brickor utanför inre knuten och det finns inte en möjlighet i världen för mig att få dit låsringen igen med dom på plats. (specialverktyg?)

Vill helt enkelt ha tag på nån som kan fixa såna småsaker för jag är trött på skiten.
Ny axlar går på mellan 3000 och 4000 och helst vill jag komma undan lite billigare.

Tvätta ordentligt med diesel och fetta in på nytt som de är utan att ta isär dem?

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Krille_hlm skrev:
Mats Karlsson skrev:

Tvätta ordentligt med diesel och fetta in på nytt som de är utan att ta isär dem?

Har redan haft isär dom...
Citera
Allmänt banåkaforum
2 besök senaste veckan (2811 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande