Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars 2007 - resultat och kommentarer
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
89 besök senaste veckan (14012 totalt)
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Hej

Det börjar dra ihop sig! Jag laddar kamerabatterierna, tvättar bilen, letar efter passet och funderar på om både shortsen och gummistövlarna skall med (jag tror det). Om jag bara kan jaga bort den begynnande förkylningen (halsfluss går på jobbet...) så blir nog allt perfekt!

Tänkte att vi kunde ha en tråd som vanligt där vi postar lite info från racet som vi snappat upp på nätet, tv eller live nere vid banan. Förhoppningsvis kan man få ordning på någon form av Internetuppkoppling där nere och göra lite inlägg när man får höra något skoj.

I år skall det tydligen vara live streaming under hela racet.

http://adac.24h-rennen.de/live/streaming.html

Låt oss hoppas att det fungerar, tidigare års erfarenheter av resultatrapportering etc är ju inte bara positivt.

Vädret ser i alla fall ganska positivt ut:

http://www.wetteronline.de/Rheinl-Pfalz/Nuerburg.htm

Ingen snö i alla fall!

Vi hörs!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

På den här vädersiten ser det tyvärr ut som om det ska bli regn lördag/söndag. >

http://www.wetter.com/v2/?SID=&LANG=DE&LOC=7011&LOCFROM=02 . . . .

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Re: 24-timmars 2007 - resultat och kommentarer

Anders Jonsson skrev:

BMW 330i -05
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

MaZ skrev:
Anders Jonsson skrev:

Kan bara instämma, hoppas nu det funkar oxå! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Kommer det sändas nåt på tv?

Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Petter U skrev:

Den här tråden blir spännande att följa!! thumbs up

DSF sänder från tävlingen om ni har tillgång till den kanalen? Svenska kanaler är det nog dåligt med tyvärr. Annars kan man följa via nätet ovan eller via www.sportauto-online.de om jag förstått det hela rätt?

#52 Modsport II
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Jo den kanalen tror jag jag kan få tillgång till. Tackar så mkt

Lidköping
Här sen Aug 2005

Med lite tur tänkte jag avsluta lördagen med att snoka runt i Eifel bergen!! thumbs up

Hoppas vädret håller i sig, med halvklart och 24 grader. Finns väl risk för åskskurar kan jag tro.

Go, RG!!!

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jonsson skrev:

Det börjar dra ihop sig!
Vi hörs!

Hallå Anders. Vi måste hitta på något att slå vad om... jag är fortfarande skyldig dig en pilsner (bitte ein bit) sen 24h för åtminstone två år sen. Våra vägar korsas dock aldrig

Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Kristian Larsson skrev:
Hallå Anders. Vi måste hitta på något att slå vad om... jag är fortfarande skyldig dig en pilsner (bitte ein bit) sen 24h för åtminstone två år sen. Våra vägar korsas dock aldrig

Inga problem - mitt pilsnerbehov kommer aldrig att sina så jag kan vänta! :-)

Slå vad, OK jag bettar sagda pilsner på att Göransson är så ivrig att slå Stucks varvtider att han tar i så han spricker och sätter BMW:n i räcket i Wippermann någon gång på morgontimmarna. Han lyckas dock knäcka Stucks tid med 3 sekunder och är alltså inte helt missnöjde med helgen!

Ulf Karlsson blir därmed bäste svensk på hedersam 9:e plats efter jämn och stabil körning.

Team Levin ligger länge på en topplacering men tvingas bryta på grund av motorhaveri 3 timmar innan målgång.

Christer Hallgren tar Hondan i mål på en tredje plats i klassen och blir så glad att han halkar i Champagen på prispallen och bryter vänster lilltå.

om ovanstående slår in är du skyldig mig två pilsner, om inte så är vi kvitt! Deal?

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Från BMW:s nyhetsbrev:

Intressanta BMW-ekipage.

50. Claudia Hürtgen,Aachen, Hans-Joachim Stuck,Ellmau, Johannes Stuck, Mauren, Richard Göransson, Örebro, --- BMW Z4 M-Coupé.
80. Frank Jelinski,Wien, Rudi Seher,Riedlingen, Karlheinz Grüner, Herbrechtingen --- BMW M3.

Svenskar på banan.

30. Ulf Karlsson, Karlstad, Porsche 997 GT3 Cup
39. Martin Morin, Carl Rydquist, Ulf Mattsson, Peter Thelin, Porsche GT3 RS.
90. Richard Göransson, Örebro, BMW Z4-M Coupé
61. Ingvar Carlsson, Nyköping, Mercedes SLK Carlsson
70. Hans Andreasson,Nödinge,Mikael Redsäter,Nödinge, Inge Andersson, Hälta, Christer Pernvall,Borås, Porsche 944 S2
83. Gunnar Dackevall,Solna, Audi A3 Turbo.
111. Jimmy Johansen, VW Golf 5
163. Hans Söderholm, Värby, Rover Mini Cooper.
203. Christer Hallgren, Grillby, Honda Accord.
263. Jocke Mangs, Stockholm, BMW 120d

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jonsson skrev:
Kristian Larsson skrev:

Inga problem - mitt pilsnerbehov kommer aldrig att sina så jag kan vänta! :-)

Slå vad, OK jag bettar sagda pilsner på att Göransson är så ivrig att slå Stucks varvtider att han tar i så han spricker och sätter BMW:n i räcket i Wippermann någon gång på morgontimmarna. Han lyckas dock knäcka Stucks tid med 3 sekunder och är alltså inte helt missnöjde med helgen!

Ulf Karlsson blir därmed bäste svensk på hedersam 9:e plats efter jämn och stabil körning.

Team Levin ligger länge på en topplacering men tvingas bryta på grund av motorhaveri 3 timmar innan målgång.

Christer Hallgren tar Hondan i mål på en tredje plats i klassen och blir så glad att han halkar i Champagen på prispallen och bryter vänster lilltå.

om ovanstående slår in är du skyldig mig två pilsner, om inte så är vi kvitt! Deal?

Lilltån kunde jag inte förutse

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

De här med streamning, hur många kamror använder de??
Eller är det DSF som står för filmandet med sina kamror?

Fean oxå att jag inte kan ha med mig mina 100mb upp nere på landet å spela det på TVn
Ja hadde faktiskt tatt å satt TVn i fönstret å solstol, sovsäck å Liggunderlag, webern utanför fönstret ISF!

Närmare är ju svårt att komma thumbs up

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Slå vad, OK jag bettar sagda pilsner på att Göransson är så ivrig att slå Stucks varvtider att han tar i så han spricker och sätter BMW:n i räcket i Wippermann någon gång på morgontimmarna.

Jag vill (tyvärr) minnas att du "siade", och hade skrämmande rätt, om "Manthey-pojkarna" 2005 (tror jag att det var). Låt oss hoppas att du inte träffar lika rätt i år.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Anders Dauner skrev:
Anders Jonsson skrev:
Slå vad, OK jag bettar sagda pilsner på att Göransson är så ivrig att slå Stucks varvtider att han tar i så han spricker och sätter BMW:n i räcket i Wippermann någon gång på morgontimmarna.

Jag vill (tyvärr) minnas att du "siade", och hade skrämmande rätt, om "Manthey-pojkarna" 2005 (tror jag att det var). Låt oss hoppas att du inte träffar lika rätt i år.

Instämmer!!

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Qvisfr skrev:
Anders Dauner skrev:
Anders Jonsson skrev:

Instämmer!!

Ursäkta, det var inte mening att måla fan på väggen. Låt oss verkligen hoppas att jag tippat fel!

om ett par timmar åker vi mot Göteborg och färjan, skall hinna med lite djurparks besök på vägen ner.

J_Lind
Södertälje
Här sen Feb 2007

Re:

Cyberoid skrev:
Petter U skrev:

Den här tråden blir spännande att följa!! thumbs up

DSF sänder från tävlingen om ni har tillgång till den kanalen? Svenska kanaler är det nog dåligt med tyvärr. Annars kan man följa via nätet ovan eller via www.sportauto-online.de om jag förstått det hela rätt?

om man som jag inte har någon annat ärn 1:an, 2:an 4:an och 6:an, hur kan jag då enklast få in DSF?

Jag har en digitalbox om det hjälper? thumbs up

Janko

Göteborg
Här sen Nov 2002

Varför finns det ingen Racingpub som har storbildsTV och öppet dygnet runt? Det hade varit nåt det!

BMW 330i -05
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

J_Lind skrev:

om man som jag inte har någon annat ärn 1:an, 2:an 4:an och 6:an, hur kan jag då enklast få in DSF?

Jag har en digitalbox om det hjälper? thumbs up

Janko

om du har parabol, så finns kanalen på Astra sateliten DSF Astra 1E 19 E 11523 där den sänds analogt.
Annars får du väl som oss andra hoppas på streamingen som står tidigare i tråden:

Där sänder de LIVE från lördag kl 14.30 thumbs up thumbs up thumbs up

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

MaZ skrev:
Varför finns det ingen Racingpub som har storbildsTV och öppet dygnet runt? Det hade varit nåt det!

Du får väl gå ner på Avenyn och snacka med pubägarna! De är säkert motorintresserade en del! thumbs up

Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Det finnns en sportbar i vasastan som har egna tv-apparater för varje enskilt bås. Dom ska tydligen ha sjukt många kanaler så DSF borde ju rimligtvis finnas. Vet inte vad stället heter men det ligger i gamla Bommens salonger lokal, nära Viktoriagatan.

1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
89 besök senaste veckan (14012 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande