Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 89 besök senaste veckan (14012 totalt) |
24-timmars 2007 - resultat och kommentarer
Hej Det börjar dra ihop sig! Jag laddar kamerabatterierna, tvättar bilen, letar efter passet och funderar på om både shortsen och gummistövlarna skall med (jag tror det). Om jag bara kan jaga bort den begynnande förkylningen (halsfluss går på jobbet...) så blir nog allt perfekt! Tänkte att vi kunde ha en tråd som vanligt där vi postar lite info från racet som vi snappat upp på nätet, tv eller live nere vid banan. Förhoppningsvis kan man få ordning på någon form av Internetuppkoppling där nere och göra lite inlägg när man får höra något skoj. I år skall det tydligen vara live streaming under hela racet. http://adac.24h-rennen.de/live/strea Låt oss hoppas att det fungerar, tidigare års erfarenheter av resultatrapportering etc är ju inte bara positivt. Vädret ser i alla fall ganska positivt ut: http://www.wetteronline.de/Rheinl-Pf Ingen snö i alla fall! Vi hörs! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
På den här vädersiten ser det tyvärr ut som om det ska bli regn lördag/söndag. >
![]() http://www.wetter.com/v2/?SID=&L _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re: 24-timmars 2007 - resultat och kommentarer
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Kan bara instämma, hoppas nu det funkar oxå! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Den här tråden blir spännande att följa!! ![]() DSF sänder från tävlingen om ni har tillgång till den kanalen? Svenska kanaler är det nog dåligt med tyvärr. Annars kan man följa via nätet ovan eller via www.sportauto-online.de om jag förstått det hela rätt? _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Med lite tur tänkte jag avsluta lördagen med att snoka runt i Eifel bergen!!
![]() Hoppas vädret håller i sig, med halvklart och 24 grader. Finns väl risk för åskskurar kan jag tro. Go, RG!!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Hallå Anders. Vi måste hitta på något att slå vad om... jag är fortfarande skyldig dig en pilsner (bitte ein bit) sen 24h för åtminstone två år sen. Våra vägar korsas dock aldrig ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Inga problem - mitt pilsnerbehov kommer aldrig att sina så jag kan vänta! :-) Slå vad, OK jag bettar sagda pilsner på att Göransson är så ivrig att slå Stucks varvtider att han tar i så han spricker och sätter BMW:n i räcket i Wippermann någon gång på morgontimmarna. Han lyckas dock knäcka Stucks tid med 3 sekunder och är alltså inte helt missnöjde med helgen! ![]() Ulf Karlsson blir därmed bäste svensk på hedersam 9:e plats efter jämn och stabil körning. Team Levin ligger länge på en topplacering men tvingas bryta på grund av motorhaveri 3 timmar innan målgång. Christer Hallgren tar Hondan i mål på en tredje plats i klassen och blir så glad att han halkar i Champagen på prispallen och bryter vänster lilltå. om ovanstående slår in är du skyldig mig två pilsner, om inte så är vi kvitt! Deal? ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Från BMW:s nyhetsbrev:
Intressanta BMW-ekipage. 50. Claudia Hürtgen,Aachen, Hans-Joachim Stuck,Ellmau, Johannes Stuck, Mauren, Richard Göransson, Örebro, --- BMW Z4 M-Coupé. 80. Frank Jelinski,Wien, Rudi Seher,Riedlingen, Karlheinz Grüner, Herbrechtingen --- BMW M3. Svenskar på banan. 30. Ulf Karlsson, Karlstad, Porsche 997 GT3 Cup 39. Martin Morin, Carl Rydquist, Ulf Mattsson, Peter Thelin, Porsche GT3 RS. 90. Richard Göransson, Örebro, BMW Z4-M Coupé 61. Ingvar Carlsson, Nyköping, Mercedes SLK Carlsson 70. Hans Andreasson,Nödinge,Mikael Redsäter,Nödinge, Inge Andersson, Hälta, Christer Pernvall,Borås, Porsche 944 S2 83. Gunnar Dackevall,Solna, Audi A3 Turbo. 111. Jimmy Johansen, VW Golf 5 163. Hans Söderholm, Värby, Rover Mini Cooper. 203. Christer Hallgren, Grillby, Honda Accord. 263. Jocke Mangs, Stockholm, BMW 120d _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Lilltån kunde jag inte förutse ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
De här med streamning, hur många kamror använder de?? Eller är det DSF som står för filmandet med sina kamror? Fean oxå att jag inte kan ha med mig mina 100mb upp nere på landet å spela det på TVn ![]() Ja hadde faktiskt tatt å satt TVn i fönstret å solstol, sovsäck å Liggunderlag, webern utanför fönstret ISF! Närmare är ju svårt att komma ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Jag vill (tyvärr) minnas att du "siade", och hade skrämmande rätt, om "Manthey-pojkarna" 2005 (tror jag att det var). Låt oss hoppas att du inte träffar lika rätt i år. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Instämmer!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Ursäkta, det var inte mening att måla fan på väggen. Låt oss verkligen hoppas att jag tippat fel! om ett par timmar åker vi mot Göteborg och färjan, skall hinna med lite djurparks besök på vägen ner. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Re:
om man som jag inte har någon annat ärn 1:an, 2:an 4:an och 6:an, hur kan jag då enklast få in DSF? Jag har en digitalbox om det hjälper? ![]() Janko _________________ Janko Lind |
||||||
Re:
om du har parabol, så finns kanalen på Astra sateliten DSF Astra 1E 19 E 11523 där den sänds analogt. Annars får du väl som oss andra hoppas på streamingen som står tidigare i tråden: http://adac.24h-rennen.de/live/strea Där sänder de LIVE från lördag kl 14.30 ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Du får väl gå ner på Avenyn och snacka med pubägarna! De är säkert motorintresserade en del! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Det finnns en sportbar i vasastan som har egna tv-apparater för varje enskilt bås. Dom ska tydligen ha sjukt många kanaler så DSF borde ju rimligtvis finnas. Vet inte vad stället heter men det ligger i gamla Bommens salonger lokal, nära Viktoriagatan.
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 89 besök senaste veckan (14012 totalt) |