| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljetermostat inlopp fråga? Fick svar. Tack!
|
2215 besök totalt |
|
Detta är en kopia på fråga från min biltråd. Kan någon bekräfta vad som är inlopp och utlopp på denna termostat? Min teori är inlopp till höger. Kan någon bekräfta 100%?
_________________ Fredrik Reichel |
||
|
http://www.xse.com/leres/ss/oilcooler.html kanske kan vara till ledning? Det står en del som verkar vara generellt för termostattypen.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||
|
Ni fick rätt även om jag tvekade lite på teorin om "slangklämmor". Det ser kanske lite himpa vimpa men det är högtrycksanslutning och ingen slangklämme anslutning.
Tryckfallet över en kylare lär inte vara så mycket så man bör nog inte pruta på något i den vägen. Hursomhelst så fick jag ett tips om tillverkaren som heter Perma-Cool. Amerikansk product. Skrev till dem och fick svar på några timmar. Proffsigt! Du hade rätt. Själv kunde jag omöjligt hitta någon inlet eller liknanade. Detta svarade Perm-Cool: Unfortunately we do not have a connection diagram on the internet for our thermostat; the E1 port is the inlet and the E2 port is the outlet; the oil cooler just hooks up to both the C1 and C2 ports which are on the same side opposite the E1 and E2 ports. If you were to use the picture you sent me and assume that it is plumbed correctly the top left port with the higher brass fitting would be the E1 port, the port to the right of that would be the E2 port; and the port below would be the C1 port and the port below the E2 port is the C1 port. If you have any further questions please feel free to contact us. Thank you for your interest in Perma-Cool products _________________ Fredrik Reichel |
||
|
Re:
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2215 besök totalt |