Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banträffar i västsverige?
1, 2   >>
3002 besök totalt
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Trådstartare

Är det bara jag som undrar vad som hänt med banträffarna på Kinnekulle och Gelleråsen. Det är nästan bara uteslutande "riktig" racing, STCC, olika enduranceserier osv, och jag som inte har täckt bil är inte välkommen hos alla klubbar.
Jag vill ju ut och lufta min rusburk, måste man göra en tvådagarstripp till Mantorp/Sturup för att få gasa lite?
Märk väl att jag inte pekar finger åt någon, jag arrangerar ju inga träffar själv, jag bara undrar om det inte varit flera träffar förr om åren?

Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Du får göra en 2-dagars tripp till Mittsverige så skall jag

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38480

Finns platser kvar på söndagen.
Du har väl en ordentlig båge så då borde då väl få köra med oss? (tror jag iaf)
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

Mats Karlsson skrev:

Tack för omtanken, men det står i er inbjudan "Cabrioleter måste ha riktigt skyddsbåge, dvs det räcker ej med rullskydd."

Min störtbåge är godkänd för tex roadsport men räcker inte för många märkesklubbar. OBS, jag gnäller inte men måste få bifoga en "tänkargubbe"

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Jag har för mig att Peter Pahv har kört med oss med sin Lådbil...kolla med dom träffansvariga.
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Re:

Megablade skrev:
Mats Karlsson skrev:

Tack för omtanken, men det står i er inbjudan "Cabrioleter måste ha riktigt skyddsbåge, dvs det räcker ej med rullskydd."

Min störtbåge är godkänd för tex roadsport men räcker inte för många märkesklubbar. OBS, jag gnäller inte men måste få bifoga en "tänkargubbe"

Vad det går att se på din bil så är din båge OK. Vi vill undvika cabar med skydd som kommer upp vid rullning och annat som inte sitter permanent. Om bågen är godkänd för roadsport har jag svårt att tro att vi ska kunna se något negativt med den.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Jättebra, då anmäler jag mig! thumbs up

Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Re:

Megablade skrev:
Jättebra, då anmäler jag mig! thumbs up

Så med andra ord dög det inte att ta en med mig

www.libell.nu
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Ha ha, det är klart att det gör.
Hade det inte legat så nära träffen på Kinnekulle den 8/7 så hade jag hakat på eran träff på mittsverigebanan, det kanske blir fler tillfällen?

Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Re:

Megablade skrev:
Ha ha, det är klart att det gör.
Hade det inte legat så nära träffen på Kinnekulle den 8/7 så hade jag hakat på eran träff på mittsverigebanan, det kanske blir fler tillfällen?

Vi hoppas naturligtvis att vi kan få till en i höst också. Det beror lite på uppslutningen.

Vi syns

www.libell.nu
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag tycker det var betydligt fler träffar på Kullen förra året som man kunde köra på, jag körde nog där 4 ggr förra året tror jag, i år har jag bara fått kört där en dag än så länge. Men nästa helg så hoppas jag på 2 dagars trevlig körning. thumbs up

och att din båge inte skulle vara godkänd verkar ju knepigt om den är godkänd för roadsport.

Mölndal
Här sen Feb 2003

Nu tycker jag att det är klent på banträffsfronten igen, och då letar jag ändå inom 30mil från GBG.
Sviestads kvällsträffar (2st på vardagar) verkar vara enda alternativet för körning under hela augusti, bortsett från Parkbanan då.

Ingen som sitter och trycker på körtillfällen utan att säga till?

Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005

ja var är dem!?

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Det är inte direkt så man behöver prioritera vilken av dom man skall åka till.

Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

Niklas Rosell skrev:
Haha, nej det är sant. Man får la fixa vagnbok på bruksbilen/banträffsbilen eller nåt, för det verkar vara enda sättet om man ska få kört lite nu i Augusti månad.

Vingåker
Här sen Maj 2006

Re:

Barbapappa skrev:
Niklas Rosell skrev:
Haha, nej det är sant. Man får la fixa vagnbok på bruksbilen/banträffsbilen eller nåt, för det verkar vara enda sättet om man ska få kört lite nu i Augusti månad.

Man får väl åka till Bananpiren på söndag och bearbeta Mårten så kanske det kan bli lite Blackstage för att få köra av sig lite.

Bruks-/banträffs-/racebil...

Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

Niklas Rosell skrev:
Man får väl åka till Bananpiren på söndag och bearbeta Mårten så kanske det kan bli lite Blackstage för att få köra av sig lite.

Jo gör gärna det. thumbs up Har själv ingen möjlighet att åka dit på söndag tyvärr. Blackstage verkar dom ju annars mest vilja köra när det är så mycket löv, regn eller snö på banan att det sladdar bra eller i mitt fall understyr bra. Har ju tjatat ganska många gånger på att dom ska köra nån gäng på sommaren istället för i November och Mars. Har till och med erbjudit mig att sköta tidtagning mm om dom bara kunde köra det ett datum när det inte är vinter.

Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

Re:

Barbapappa skrev:
Nu tycker jag att det är klent på banträffsfronten igen, och då letar jag ändå inom 30mil från GBG.
Sviestads kvällsträffar (2st på vardagar) verkar vara enda alternativet för körning under hela augusti, bortsett från Parkbanan då.

Ingen som sitter och trycker på körtillfällen utan att säga till?

4/8, Kullen, Alfaklubben, alla bilmärken välkomna! Mer info på alfaromeo.org

Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005

inga avstälda obesiktigade bilar!? Bara besiktigat och "med gat däck" som gäller eller!?

Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

Re:

Tjipp skrev:
inga avstälda obesiktigade bilar!? Bara besiktigat och "med gat däck" som gäller eller!?

Gatlegala bilar med R-däck eller tävlingsbilar med vagnbok.

Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005

Re:

Mattias Habenicht (Habbe) skrev:
Tjipp skrev:

Gatlegala bilar med R-däck eller tävlingsbilar med vagnbok.

Då är ju frågan om min vagnbok är aktuell!? Har inte riktigt koll på hur det funkar!

Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
3002 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande