Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Diffbromsmontering BMW
<<   1, 2
9699 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Örjan, har du fått diffen ännu? om inte när kommer den?

Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
Örjan, har du fått diffen ännu? om inte när kommer den?

Leverans var utlovad denna vecka, men jag har inte fått någon leveransbekräftelse ännu Får höra av mig till dem igen - så här långt så verkar allt gå då det till en början var sagt att vi skulle få dem i mitten på April thumbs down

Här sen Dec 2004

Re:

oreo skrev:
Arne Lindgren skrev:
Jag bytte till Quaife på en Peugeot 205 och det stora jobbet var att hålla fast diffen när jag momentdrog skruvarna.
Annars har jag fått ett diffjobb på en volvoaxel gjord av en välrenommerad rallyverkstad i Alunda.
Ska jag kolla om jag får lämna hans nummer? Jag fick det via kontakt.

Det vore toppen om jag kunde få numret - det är alltid bra att ha en backup ifall det inte fungerar med den person jag pratat med nu!

Jag mailade honom igår kväll..

Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Då var ytterligare en försening ett faktum. Nytt leveransdatum tidigast om 4 veckor > thumbs down

Här sen Apr 2006

Re:

oreo skrev:
Då var ytterligare en försening ett faktum. Nytt leveransdatum tidigast om 4 veckor > thumbs down

Trist
men den som väntar på nåt gott... klen tröst kanske

Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Det är i alla fall tur i oturen att jag inte har hittat några passande träffar att köra på förr än i Juli. Förhoppningsvis hinner jag få dit diffen tills dess...

Här sen Maj 2006

Trådstartare
Idag fick jag paketet med diff-innanmätet. Pratade med meken jag haft kontakt med tidigare, men när han fick höra att man skulle behöva pressa av och återanvända lagren som satt på originaldiffen var han osäker på att han skulle klara det då han inte hade rätt verktyg för detta hemma.

Tillbaka på punkt 1 alltså - var kan jag få hjälp med detta - fler tips mottages tacksamt! Har 3v semester nu och det bästa vore om det gick att få detta bytt innan bilen behövs dagligen igen....

Här sen Jan 2007

Byt till nya lager och bana. Aldrig fel att göra det. Vet dock inte om bmw shimsas utanför eller innanför lagren. Är det innanför behöver du ju ändå ha bort lagren för att komma åt shimsen.

Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

DanielG skrev:
Byt till nya lager och bana. Aldrig fel att göra det. Vet dock inte om bmw shimsas utanför eller innanför lagren. Är det innanför behöver du ju ändå ha bort lagren för att komma åt shimsen.

Skulle helst göra så, men lagren går inte att beställa från BMW (fråga mig inte varför...). Då bilen även används till vardags vill jag ju inte heller chansa allt för mycket och få bilen stående medan jag försöker få tag i nya lager med allt vad det innebär

Här sen Jan 2007

swerull då? kan inte de få fram lagren. mobimech borde väl ha om inte annat.

Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

DanielG skrev:
swerull då? kan inte de få fram lagren. mobimech borde väl ha om inte annat.

Är helt novis på detta Vad behöver man veta för att kunna kolla med dessa om de kan få fram lagren? Kan man se direkt på ett lager vilken typ det är eller hur gör man? Är det bara en typ av lager och det enda man behöver är att mäta på lagret, eller behöver man veta mer?

Här sen Jan 2007

Brukar stå nummer på lagret och lagerbanan, men på lagret står det nog på den sidan du inte kommer åt utan avdragare. Mobimech kanske vet vad det är för lager. Innerdiameter har du ju redan på diffbromsen.

Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

DanielG skrev:
Brukar stå nummer på lagret och lagerbanan, men på lagret står det nog på den sidan du inte kommer åt utan avdragare. Mobimech kanske vet vad det är för lager. Innerdiameter har du ju redan på diffbromsen.

om nu inte BMW sett till att det inte står något där Jag provar att kontakta Mobimech och hör efter vad de tror. Tack för tipset thumbs up

Här sen Apr 2006

Kul å höra att diffen äntligen anlänt thumbs up
Mindre kul å höra problemen med monteringen thumbs down
Hoppas det löser sig iaf, problemet är ju alltid så med en ny bilmodell att det blir lite klurigt, hade ju varit lättare om man hade haft en E36 eller nåt välkänt...

Lycka till Örjan, ser fram emot att höra om resultatet

Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Ring till Peder på Mobimech.
Han håller i princip uteslutande på med bmw axlar.
http://www.mobimech.com/
031-288698 (kvällstid)

Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Har nu fått litet ny info från Birds. De menar att det skall vara lätt att få loss lagren och att packningarna går att köpa från BMW (har fått nummer på dessa). Om något går fel med lagren är det tydligen "KOYo Japan 7537981 01". Är detta tillräckligt med info för att beställa lager och är Mobimech/Swerull rätt plats att kolla på först?

Här sen Apr 2006

Hur går det med monteringen Örjan?
Har du fått dit diffen ännu?

Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Har fått diffen och den skall installeras nästa vecka om alla planer går ilås. Har precis varit ute och försökt montera shortshiftern jag köpt från Birds, men de måste ha skickat fel för längre slag än så här har jag inte haft på någon BMW jag ägt >

Här sen Maj 2006

Trådstartare
Bilen är nu hos installatören för diff-montering. Meningen var att jag skulle hämta den idag, men när jag pratade med honom fick han inte i LSD'n i diff huset

Efter några samtal fram och tillbaka mellan honom och Birds kom vi fram till att det vi kan prova göra är att montera isär LSD'n, föra in den i huset och sedan montera ihop den därinne. Det skall tydligen kunna fungera om det är trångt och det är vår sista möjlighet här innan

Tur i oturen är att jag har bilen hos ett proffs på bakaxlar som inte drar sig för att prova detta och att jag köpt diffen hos Birds som bidrar med snabba och (förhoppningsvis) konstruktiva råd thumbs up

Nu är det bara att hoppas att allt fungerar så att jag kan testa bil med diff på Lunda på Söndag

Här sen Maj 2006

Trådstartare
Fick just ett samtal som meddelade att det gjorde susen att göra monteringen efter att ha delat LSD'n. Klumpen är nu ihopsatt och allt såg bra ut - ingen shimsning hade behövts. Imorgon åker klumpen på bilen så jag kan hämta den imorgon em thumbs up Nu blir det spännande att testa på Söndag

<<   1, 2
9699 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande