| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Diffbromsmontering BMW
|
9699 besök totalt |
|
|
||||
|
Re:
Leverans var utlovad denna vecka, men jag har inte fått någon leveransbekräftelse ännu Får höra av mig till dem igen - så här långt så verkar allt gå då det till en början var sagt att vi skulle få dem i mitten på April _________________
|
||||
|
Re:
Jag mailade honom igår kväll.. _________________ Arne Lindgren |
||||
|
Re:
Trist
men den som väntar på nåt gott... klen tröst kanske
|
||||
|
Idag fick jag paketet med diff-innanmätet. Pratade med meken jag haft kontakt med tidigare, men när han fick höra att man skulle behöva pressa av och återanvända lagren som satt på originaldiffen var han osäker på att han skulle klara det då han inte hade rätt verktyg för detta hemma.
Tillbaka på punkt 1 alltså - var kan jag få hjälp med detta - fler tips mottages tacksamt! Har 3v semester nu och det bästa vore om det gick att få detta bytt innan bilen behövs dagligen igen.... _________________
|
||||
|
Re:
Skulle helst göra så, men lagren går inte att beställa från BMW (fråga mig inte varför...). Då bilen även används till vardags vill jag ju inte heller chansa allt för mycket och få bilen stående medan jag försöker få tag i nya lager med allt vad det innebär
Re:
Är helt novis på detta Vad behöver man veta för att kunna kolla med dessa om de kan få fram lagren? Kan man se direkt på ett lager vilken typ det är eller hur gör man? Är det bara en typ av lager och det enda man behöver är att mäta på lagret, eller behöver man veta mer?
Brukar stå nummer på lagret och lagerbanan, men på lagret står det nog på den sidan du inte kommer åt utan avdragare. Mobimech kanske vet vad det är för lager. Innerdiameter har du ju redan på diffbromsen.
_________________ Daniel Gustavsson |
||||
|
Re:
om nu inte BMW sett till att det inte står något där Jag provar att kontakta Mobimech och hör efter vad de tror. Tack för tipset _________________
|
||||
|
Kul å höra att diffen äntligen anlänt
Mindre kul å höra problemen med monteringen Hoppas det löser sig iaf, problemet är ju alltid så med en ny bilmodell att det blir lite klurigt, hade ju varit lättare om man hade haft en E36 eller nåt välkänt... Lycka till Örjan, ser fram emot att höra om resultatet
|
||||
|
Ring till Peder på Mobimech.
Han håller i princip uteslutande på med bmw axlar. http://www.mobimech.com/ 031-288698 (kvällstid) |
||||
|
Har nu fått litet ny info från Birds. De menar att det skall vara lätt att få loss lagren och att packningarna går att köpa från BMW (har fått nummer på dessa). Om något går fel med lagren är det tydligen "KOYo Japan 7537981 01". Är detta tillräckligt med info för att beställa lager och är Mobimech/Swerull rätt plats att kolla på först?
|
||||
|
Har fått diffen och den skall installeras nästa vecka om alla planer går ilås. Har precis varit ute och försökt montera shortshiftern jag köpt från Birds, men de måste ha skickat fel för längre slag än så här har jag inte haft på någon BMW jag ägt >
Bilen är nu hos installatören för diff-montering. Meningen var att jag skulle hämta den idag, men när jag pratade med honom fick han inte i LSD'n i diff huset
Efter några samtal fram och tillbaka mellan honom och Birds kom vi fram till att det vi kan prova göra är att montera isär LSD'n, föra in den i huset och sedan montera ihop den därinne. Det skall tydligen kunna fungera om det är trångt och det är vår sista möjlighet här innan
Tur i oturen är att jag har bilen hos ett proffs på bakaxlar som inte drar sig för att prova detta och att jag köpt diffen hos Birds som bidrar med snabba och (förhoppningsvis) konstruktiva råd Nu är det bara att hoppas att allt fungerar så att jag kan testa bil med diff på Lunda på Söndag
Fick just ett samtal som meddelade att det gjorde susen att göra monteringen efter att ha delat LSD'n. Klumpen är nu ihopsatt och allt såg bra ut - ingen shimsning hade behövts. Imorgon åker klumpen på bilen så jag kan hämta den imorgon em
Skruva banåkabil
Diffbromsmontering BMW
|
9699 besök totalt |