Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 34 besök idag (7201 totalt) |
Re:
Jag kör med 1.6 fram o bak kalla, men som du säger så får man testa sig fram. Jag tar med ringmätare den 3:e så får vi testa oss fram till det perfekta ![]() P.s vilken tid hade du tänkt köra upp? Vaa Gullabo ska han eller du köra på Emmaboda? _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
Re:
Inte för att jag vill komma med någon "pekpinne" här, men har du någon referens på det systemet som säger att det har några andra positiva egenskaper än just dess låga vikt? Ser man på tex 6speedonline så tror jag aldrig att jag läst något om det där.. Spontant så tycker jag att kattarna ser ut att vara stora som en minitermos vilket kraftigt ökar risken för CEL. När det gäller rörsystemet så ser det inte ut att vara större än originalets 60 mm och utformat på ett sätt som knappast minskar tryckförlusterna. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||
Re:
Ja det fungerade bra med 1,8 i kalltryck på triple 8 orna...! Även Superstage gick hyfsat efter man fattat galoppen... 1:30:09 för första försöket var väl hyfsat... Var lite lång väntan mellan åkningarna bara...både dåcken och en själv svalnade... Hade 70 - 77 grader jämnt över däcken i temp på Knutstorp....Hade en Yokohama kille som mätte--- Sista passet gick riktigt bra i R2 ![]() Hoppas vi syns på Gelleråsen och Mantorp nu i Juli! Ska testa Blå Pagid denna gång... _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||||||||||
Re:
Pekpinne...är du lärare... Hahaha ...Det är möjligt du har rätt, ska efterforska mer i den saken, såg att de hade i princip samma system på FVD med... Att spara 40 Kg på våra Turbos är guld värt, men klart att de ska vara bra flöde..och ljud! Ska maila dem och höra mig för... Vad har du satt på din silverpil? _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||||||||||
Nya banmötes bilder från Ring Knutstorp
Lite nya bilder från Ring Knutstorp den 3:e Juni i år 2007 från R2 klassen. Alla bilder tagna av ZoomPhoto. ![]() ![]() ![]() _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||||||||||
Re:
Är definitivt inte någon lärare, så pekpinnen går fetbort! ![]() ![]() Har sett att FVD har ett väldigt likt system, men det är nog enbart något tillfälligt. Även FVD's ordinarie system hade jag hoppat över.. När jag köpte mitt system så hade jag nog dammsugit internet på all info i 1½ år. Det jag kom fram till var två system (som passade mina kvar), Cargraphic och Europipe. Det slutade med ett Europipe Stage 2 Quiet. Det har 70mm rör jämfört med originalets 60mm och två riktigt stora 100 cells kattar, 0,15 bars mottryck vid 6500 varv mot originalets 0,36 bar och en byggkvalitet som inte ens Porsche slår. I en test som amerikanska Imagine Auto gjorde aug -03, på olika sytem till 996tt, skrev dom bl.a. "If the factory were to ever make a high performance muffler this would be it" om Europipe systemet. Förresten! Är du nöjd med dina trippel 8:or? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||
Re:
Tack för infon, får prata mer med dig när det blir aktuellt att införskaffa nytt avgas system... Jag är nöjd med 888:rna, senast på Mantorp hade jag grymt bra fäste och de gick bra snabbt, blev iallafall inte omkörd någon gång, vilket kanske spelar mindre roll och beror på andra orsaker hehe ;-) , men fästet var det inget fel på... Efter Knutstorp, Superstage o Mantorp är de ordentligt ruggade, speciellt i kanterna, men de har rejält med gummi kvar... Dock har jag ju ingen referens till annat än gatudäck, dessutom får vi ju inte ta tid vilket innebär att det blir att "känna" sig fram... ![]() Ses på Knutstorp eller? Vill gärna titta lite närmare på din "clubsport" 996TT!! Funderar i liknande banor, framförallt att modda väghållningen till att börja med... Stefan _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||||||||||
Sååå synd att ni inte får ta tid, så man kan få en reference om det går fort eller ej..
![]() om det börjar bli lite slitet på utkanten så är det kanske dags för lite tuffare hjulintällning Angånde avgas så finns det mass aolika att välja på, allt från 20-50k _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
Givetvis...bara att leta reda på mig vid nästa träff. ![]() Synd att vi inte sprang på varandra på Knutan.. Skulle vara intressant att jämföra R888:orna mot Yokohamas A048. Jag antar att man med en uppsättning Toyo kommer undan aningen billigare.. Hoppas att vi ses innan Knutan väl..? Är själv inbokad på SLC's körning på Knutstorp den 18/8. Därefter Anderstorp med PCS den 25/8, Anderstorp igen med PCD och PCN den 2/9 och till sist Knutan den 29/9. Funderar även lite på att hänga med GRC på Knutan dagen innan, 28/9, men det är inte säkert att jag lyckas få till det.. En 996 Turbo CS är väl iofs inte en helt tokig idé, men om jag skall vara helt ärlig så funderar jag lite på om jag gjorde helt rätt ibland. Är man ute efter mycket bankörning så finns det bättre altenativ. Hade själv chansen att köpa en fin svensksåld 996 GT3RS förra sommaren.....det är nog mest upplevelsen tillsammans med den som får mig att tveka ibland.. Men en bana som är som klippt och skuren för Turbon är definitivt Anderstorp. Har du inte testat den så gör det!! Än har ingen GT3:a, RS eller ej, lyckats hänga på när man dammsugar upp asfalten längs långa flygrakan.. ![]() ![]() ![]() Får se vad framtiden kommer med för överaskningar... Håller just nu på att leta efter en fin 911..nånstans mellan -76 o -89.. Med en sån i garaget så täckar man upp all inspirerande söndagskörning på allmän väg. Då behöver den håriga Porschen enbart koncentrera sig på bankörning.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||
Re:
Ja nu är man hemma igen från USA...var inne på diverse Porsche handlare bl.a. i Newport Beach och såg vilka låga priser det är på Boxster och Cayman... Ja ja, givetvis ska jag köra både Anderstorp och Mantorp innan Knutstorp, hade ej koll där jag satt på hotellet och drömde... Kollar in din bil och diskuterar vidare ideer på Anderstorp, där har jag kört en hel del inte bara med Turbon utan även Progressive driving school m.m. typ Formel Ford m.m. Härlig bana, som jag gillar med...bra raka för våra turbos... Hehehe Ska även ner till SPA! Någon annan som ska dit? _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||||||||||
Re:
Ja nu är man hemma igen från USA...var inne på diverse Porsche handlare bl.a. i Newport Beach och såg vilka låga priser det är på Boxster och Cayman... Ja ja, givetvis ska jag köra både Anderstorp och Mantorp innan Knutstorp, hade ej koll där jag satt på hotellet och drömde... Kollar in din bil och diskuterar vidare ideer på Anderstorp, där har jag kört en hel del inte bara med Turbon utan även Progressive driving school m.m. typ Formel Ford m.m. Härlig bana, som jag gillar med...bra raka för våra turbos... Hehehe Ska även ner till SPA! Någon annan som ska dit? _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 34 besök idag (7201 totalt) |