Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 TURBO -01 (BYTAD mot 997 GT3)
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (7167 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003

Re:

Stefan911 skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Stefan911 skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Hallå Stefan!

Roligt att se din bil här på Rejsa, blev ju sjukt rå med dom nya fälgarna... thumbs up

Vi får slå våra påsar ihopa o åka o rasta våra bilar, fick oxå påsatt R888 men inte hunnit o testa dom riktigt.... Jag slår en signal, eller kommer förbi så får vi pratat mer..

Mvh Pelle

Tack!

Ja ABSOLUT! Vi är ett bra gäng härnere nu! Träffade Anders F kompis från Höllviken med på Lockarps gokart bana i onsdags. En riktig Porsche entusiast, grabben kör kart nu med min son Simon! de e grymt, bara snacka däck, camber och lufttryck....Hahah...Kommer du till Knutstorp den 3:e??

S.

Fan vad roligt, jag kör gärna ett par varv gokart oxå!!!!!!

Såklart jag kommer till Knutan den 3:e, men va så sent på det att anmäla mig för det är väl fullt nu antar jag....Men kommer det gör jag, finns där möjlighet att slinka in o köra så gör jag det oxå thumbs up ...
Ska försöka få med mig Gustav Lundh oxå....desto fler tokar desto roligare....

Fick du nått tips på ringtryck på R888 (kalla)?

Mvh Pelle

Har fått massa tips på ringtryck, det mesta pekar på runt 1,6-1,8 Kg fram/bak kalla. Men det varierar väldigt vem man pratar med. Ju mer man läser desto mer konfunderad blir man. Vad jag inte fattar är att normalt ska jag ha 2.5 fram resp 3.0 bak i gatudäck, helt plötsligt ska jag ha samma tryck fram/bak med 62% av vikten över bakhjulen?

Jag har sett att gatudäcken ökar ca 3-4 hekto när det blir varma så jag brukar ha 2.2 fram och 2.6 bak med gatudäck alltså. Jag kommer att testa mig fram, får väl köpa termometer och klistra på med silvertejp eller nåt ... Heheheee... Det blir mycket testning den 3:e...så man kan ladda fullt den 6:e hos Gullabo....

Jag kör med 1.6 fram o bak kalla, men som du säger så får man testa sig fram. Jag tar med ringmätare den 3:e så får vi testa oss fram till det perfekta ....

P.s vilken tid hade du tänkt köra upp?

Vaa Gullabo ska han eller du köra på Emmaboda?

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Stefan911 skrev:
Jag läste den tråden varsamt innan jag köpte... Såg sedan att triple 8 låg i topp i många tävlingsklasser så helt fel kan de ej vara....vi får se på banan. Dock har jag ingen referens med mina gamla såphala sönderbrända Pirelli...

Kolfiber ja mums...jag kanske kapar dem på Knutstorp Hahah...vänd inte ryggen till....

Men innan ytterliggare skönhetsdetaljer står titan avgasystem med highflow cats på listan, blir nog tomtem som får komma med dem...7 Kg komplett se här...
Lyssna på ljudfilen thumbs up thumbs up

http://www.designtek.eu/pages/products_porsche_996ttitanum.aspx

Inte för att jag vill komma med någon "pekpinne" här, men har du någon referens på det systemet som säger att det har några andra positiva egenskaper än just dess låga vikt? Ser man på tex 6speedonline så tror jag aldrig att jag läst något om det där..

Spontant så tycker jag att kattarna ser ut att vara stora som en minitermos vilket kraftigt ökar risken för CEL.
När det gäller rörsystemet så ser det inte ut att vara större än originalets 60 mm och utformat på ett sätt som knappast minskar tryckförlusterna.

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Pelle Sörensson skrev:
Stefan911 skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Stefan911 skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Hallå Stefan!

Roligt att se din bil här på Rejsa, blev ju sjukt rå med dom nya fälgarna... thumbs up

Vi får slå våra påsar ihopa o åka o rasta våra bilar, fick oxå påsatt R888 men inte hunnit o testa dom riktigt.... Jag slår en signal, eller kommer förbi så får vi pratat mer..

Mvh Pelle

Tack!

Ja ABSOLUT! Vi är ett bra gäng härnere nu! Träffade Anders F kompis från Höllviken med på Lockarps gokart bana i onsdags. En riktig Porsche entusiast, grabben kör kart nu med min son Simon! de e grymt, bara snacka däck, camber och lufttryck....Hahah...Kommer du till Knutstorp den 3:e??

S.

Fan vad roligt, jag kör gärna ett par varv gokart oxå!!!!!!

Såklart jag kommer till Knutan den 3:e, men va så sent på det att anmäla mig för det är väl fullt nu antar jag....Men kommer det gör jag, finns där möjlighet att slinka in o köra så gör jag det oxå thumbs up ...
Ska försöka få med mig Gustav Lundh oxå....desto fler tokar desto roligare....

Fick du nått tips på ringtryck på R888 (kalla)?

Mvh Pelle

Har fått massa tips på ringtryck, det mesta pekar på runt 1,6-1,8 Kg fram/bak kalla. Men det varierar väldigt vem man pratar med. Ju mer man läser desto mer konfunderad blir man. Vad jag inte fattar är att normalt ska jag ha 2.5 fram resp 3.0 bak i gatudäck, helt plötsligt ska jag ha samma tryck fram/bak med 62% av vikten över bakhjulen?

Jag har sett att gatudäcken ökar ca 3-4 hekto när det blir varma så jag brukar ha 2.2 fram och 2.6 bak med gatudäck alltså. Jag kommer att testa mig fram, får väl köpa termometer och klistra på med silvertejp eller nåt ... Heheheee... Det blir mycket testning den 3:e...så man kan ladda fullt den 6:e hos Gullabo....

Jag kör med 1.6 fram o bak kalla, men som du säger så får man testa sig fram. Jag tar med ringmätare den 3:e så får vi testa oss fram till det perfekta ....

P.s vilken tid hade du tänkt köra upp?

Vaa Gullabo ska han eller du köra på Emmaboda?

Ja det fungerade bra med 1,8 i kalltryck på triple 8 orna...! Även Superstage gick hyfsat efter man fattat galoppen... 1:30:09 för första försöket var väl hyfsat... Var lite lång väntan mellan åkningarna bara...både dåcken och en själv svalnade...

Hade 70 - 77 grader jämnt över däcken i temp på Knutstorp....Hade en Yokohama kille som mätte--- Sista passet gick riktigt bra i R2

Hoppas vi syns på Gelleråsen och Mantorp nu i Juli! Ska testa Blå Pagid denna gång...

Abarth 500 trofeo Assetto Corse
BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

mcburn4ever skrev:
Stefan911 skrev:
Jag läste den tråden varsamt innan jag köpte... Såg sedan att triple 8 låg i topp i många tävlingsklasser så helt fel kan de ej vara....vi får se på banan. Dock har jag ingen referens med mina gamla såphala sönderbrända Pirelli...

Kolfiber ja mums...jag kanske kapar dem på Knutstorp Hahah...vänd inte ryggen till....

Men innan ytterliggare skönhetsdetaljer står titan avgasystem med highflow cats på listan, blir nog tomtem som får komma med dem...7 Kg komplett se här...

Inte för att jag vill komma med någon "pekpinne" här, men har du någon referens på det systemet som säger att det har några andra positiva egenskaper än just dess låga vikt? Ser man på tex 6speedonline så tror jag aldrig att jag läst något om det där..

Spontant så tycker jag att kattarna ser ut att vara stora som en minitermos vilket kraftigt ökar risken för CEL.
När det gäller rörsystemet så ser det inte ut att vara större än originalets 60 mm och utformat på ett sätt som knappast minskar tryckförlusterna.

Pekpinne...är du lärare... Hahaha ...Det är möjligt du har rätt, ska efterforska mer i den saken, såg att de hade i princip samma system på FVD med... Att spara 40 Kg på våra Turbos är guld värt, men klart att de ska vara bra flöde..och ljud! Ska maila dem och höra mig för...

Vad har du satt på din silverpil?

BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Nya banmötes bilder från Ring Knutstorp

Lite nya bilder från Ring Knutstorp den 3:e Juni i år 2007 från R2 klassen.

Alla bilder tagna av ZoomPhoto.

BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Stefan911 skrev:
mcburn4ever skrev:
Stefan911 skrev:

Pekpinne...är du lärare... Hahaha ...Det är möjligt du har rätt, ska efterforska mer i den saken, såg att de hade i princip samma system på FVD med... Att spara 40 Kg på våra Turbos är guld värt, men klart att de ska vara bra flöde..och ljud! Ska maila dem och höra mig för...

Vad har du satt på din silverpil?

Är definitivt inte någon lärare, så pekpinnen går fetbort! thumbs up

Har sett att FVD har ett väldigt likt system, men det är nog enbart något tillfälligt.
Även FVD's ordinarie system hade jag hoppat över..

När jag köpte mitt system så hade jag nog dammsugit internet på all info i 1½ år.
Det jag kom fram till var två system (som passade mina kvar), Cargraphic och Europipe.
Det slutade med ett Europipe Stage 2 Quiet. Det har 70mm rör jämfört med originalets 60mm och två riktigt stora 100 cells kattar, 0,15 bars mottryck vid 6500 varv mot originalets 0,36 bar och en byggkvalitet som inte ens Porsche slår.
I en test som amerikanska Imagine Auto gjorde aug -03, på olika sytem till 996tt, skrev dom bl.a. "If the factory were to ever make a high performance muffler this would be it" om Europipe systemet.

Förresten!
Är du nöjd med dina trippel 8:or?

Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Tack för infon, får prata mer med dig när det blir aktuellt att införskaffa nytt avgas system...

Jag är nöjd med 888:rna, senast på Mantorp hade jag grymt bra fäste och de gick bra snabbt, blev iallafall inte omkörd någon gång, vilket kanske spelar mindre roll och beror på andra orsaker hehe ;-) , men fästet var det inget fel på... Efter Knutstorp, Superstage o Mantorp är de ordentligt ruggade, speciellt i kanterna, men de har rejält med gummi kvar...

Dock har jag ju ingen referens till annat än gatudäck, dessutom får vi ju inte ta tid vilket innebär att det blir att "känna" sig fram...

Ses på Knutstorp eller? Vill gärna titta lite närmare på din "clubsport" 996TT!! Funderar i liknande banor, framförallt att modda väghållningen till att börja med...

Stefan

BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Sååå synd att ni inte får ta tid, så man kan få en reference om det går fort eller ej..

om det börjar bli lite slitet på utkanten så är det kanske dags för lite tuffare hjulintällning
Angånde avgas så finns det mass aolika att välja på, allt från 20-50k

mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Stefan911 skrev:
Tack för infon, får prata mer med dig när det blir aktuellt att införskaffa nytt avgas system...

Jag är nöjd med 888:rna, senast på Mantorp hade jag grymt bra fäste och de gick bra snabbt, blev iallafall inte omkörd någon gång, vilket kanske spelar mindre roll och beror på andra orsaker hehe ;-) , men fästet var det inget fel på... Efter Knutstorp, Superstage o Mantorp är de ordentligt ruggade, speciellt i kanterna, men de har rejält med gummi kvar...

Dock har jag ju ingen referens till annat än gatudäck, dessutom får vi ju inte ta tid vilket innebär att det blir att "känna" sig fram...

Ses på Knutstorp eller? Vill gärna titta lite närmare på din "clubsport" 996TT!! Funderar i liknande banor, framförallt att modda väghållningen till att börja med...

Stefan

Givetvis...bara att leta reda på mig vid nästa träff. thumbs up
Synd att vi inte sprang på varandra på Knutan..

Skulle vara intressant att jämföra R888:orna mot Yokohamas A048.
Jag antar att man med en uppsättning Toyo kommer undan aningen billigare..

Hoppas att vi ses innan Knutan väl..?
Är själv inbokad på SLC's körning på Knutstorp den 18/8. Därefter Anderstorp med PCS den 25/8, Anderstorp igen med PCD och PCN den 2/9 och till sist Knutan den 29/9. Funderar även lite på att hänga med GRC på Knutan dagen innan, 28/9, men det är inte säkert att jag lyckas få till det..

En 996 Turbo CS är väl iofs inte en helt tokig idé, men om jag skall vara helt ärlig så funderar jag lite på om jag gjorde helt rätt ibland.
Är man ute efter mycket bankörning så finns det bättre altenativ. Hade själv chansen att köpa en fin svensksåld 996 GT3RS förra sommaren.....det är nog mest upplevelsen tillsammans med den som får mig att tveka ibland..
Men en bana som är som klippt och skuren för Turbon är definitivt Anderstorp. Har du inte testat den så gör det!!
Än har ingen GT3:a, RS eller ej, lyckats hänga på när man dammsugar upp asfalten längs långa flygrakan..

Får se vad framtiden kommer med för överaskningar...
Håller just nu på att leta efter en fin 911..nånstans mellan -76 o -89..
Med en sån i garaget så täckar man upp all inspirerande söndagskörning på allmän väg.
Då behöver den håriga Porschen enbart koncentrera sig på bankörning..

Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Ja nu är man hemma igen från USA...var inne på diverse Porsche handlare bl.a. i Newport Beach och såg vilka låga priser det är på Boxster och Cayman... Ja ja, givetvis ska jag köra både Anderstorp och Mantorp innan Knutstorp, hade ej koll där jag satt på hotellet och drömde... Kollar in din bil och diskuterar vidare ideer på Anderstorp, där har jag kört en hel del inte bara med Turbon utan även Progressive driving school m.m. typ Formel Ford m.m. Härlig bana, som jag gillar med...bra raka för våra turbos... Hehehe

Ska även ner till SPA! Någon annan som ska dit?

BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Ja nu är man hemma igen från USA...var inne på diverse Porsche handlare bl.a. i Newport Beach och såg vilka låga priser det är på Boxster och Cayman... Ja ja, givetvis ska jag köra både Anderstorp och Mantorp innan Knutstorp, hade ej koll där jag satt på hotellet och drömde... Kollar in din bil och diskuterar vidare ideer på Anderstorp, där har jag kört en hel del inte bara med Turbon utan även Progressive driving school m.m. typ Formel Ford m.m. Härlig bana, som jag gillar med...bra raka för våra turbos... Hehehe

Ska även ner till SPA! Någon annan som ska dit?

BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 TURBO -01 (BYTAD mot 997 GT3)
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (7167 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande