Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
incar med toni gardemaister BMW m3
1, 2   >>
4866 besök totalt
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
incar med toni gardemaister bmw m3

http://www.tonigardemeister.com/secretfiles.php klart sevärt
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Han har lite tempo i kroppen...
Kolla särskilt på SS4 (EK4) ca 2 min in, när han sitter och hjälper kartläsaren att hitta tillbaka/rätt i noterna på samma gång som han håller fullt!

Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005

WoOW! Alltså när man ser såna här filmer önskar man att WRC bilarna vore bakhjulsdrivna.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: incar med toni gardemaister bmw m3

Han är en rätt kompetent chafför

Forskade en del i att få bygga en såndär i Sverige men det blev näsan i väggen.
Trots att det finns en här redan.

Alla de finska m3:orna verkar vara väldigt högt växlade och åka med standardlåda?

Uppsala
Här sen Maj 2006

Svartlock skrev:

Alla de finska m3:orna verkar vara väldigt högt växlade och åka med standardlåda?

Ja, verkligen. Tittade på en incar med Mikko Kauppinens nybyggda M3 förut. Det var på någon sprint sträcka i och för sig men han växlade bara två-tre gånger under hela sträckan. Det verkar ju vara otroligt starkt vrid på låga varv. Dock åker ju inte kauppinen med standardlåda utan med en Sellholm 4-växlad dogbox...

Mantorp
Här sen Nov 2002

Vart sitter felkopplingen i skallen på den mannen...jag vil oxå vara felkopplad.

M3an är väl inte heller den minsta och smidigaste bilen man tänker på som rallybil...men potentialen verkar enorm.

På ätt igen Daniel, jag vill se (läs: lyssna) på sånna i Svenska skogarna oxå. thumbs up

Erik Gelotte
Uppsala
Här sen Maj 2006

Re:

Andreas Lidström skrev:

M3an är väl inte heller den minsta och smidigaste bilen man tänker på som rallybil...men potentialen verkar enorm.

De går jäkligt bra på de breda finska vägarna men jag tror inte de hänger med lika bra i Sverige, om man inte kör Compact, vill säga!

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Erik Gelotte skrev:
Andreas Lidström skrev:

De går jäkligt bra på de breda finska vägarna men jag tror inte de hänger med lika bra i Sverige, om man inte kör Compact, vill säga!

Är de så stora egentligen? Kan väl inte ha mer mellan hjulen än en 940? 940:in och 240 är faktiskt
väldigt smidiga fastän det är svårt att tro.

Andreas Lidström skrev:
.../

På ätt igen Daniel, jag vill se (läs: lyssna) på sånna i Svenska skogarna oxå. thumbs up

Jag smygundersöker fortfarande. Men det blir med annan motor verkar det som.

Uppsala
Här sen Maj 2006

Re:

Svartlock skrev:
Erik Gelotte skrev:
Andreas Lidström skrev:

Är de så stora egentligen? Kan väl inte ha mer mellan hjulen än en 940? 940:in och 240 är faktiskt

Tja, när du säger det så... Det är väl bara det att ingen har vågat införskaffa en för att bevisa att det går att hänga med!

Mantorp
Här sen Nov 2002

Re:

Erik Gelotte skrev:
Svartlock skrev:
Erik Gelotte skrev:
Andreas Lidström skrev:

Tja, när du säger det så... Det är väl bara det att ingen har vågat införskaffa en för att bevisa att det går att hänga med!

Nä, det är nog helt rätt att den inte är såååå stor egentligen. Är väl mest kombinationen med en maffig sexa och att bilen "normalt" oftast ses på asfalt som gör att man har fördomar. 940 är ju ingen liten bil precis...

Mer M3 även i skogen mao!

Annan motor = 2,5 12v? Fast compacten är ju klassad även med M42...och S14 oxå vill jag minnas...iaf i 2 litersvariant...väl...hmmm...minnet är inte vad det borde vara.

David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Går ju en Compact i de Småländska skogarna. Har väl inte legat i topp resultatmässigt, men låter helt underbart!

http://www.psa.se/bilen.htm

utlandet
Här sen Maj 2004

Erik Gelotte skrev:
Svartlock skrev:

Ja, verkligen. Tittade på en incar med Mikko Kauppinens nybyggda M3 förut. Det var på någon sprint sträcka i och för sig men han växlade bara två-tre gånger under hela sträckan. Det verkar ju vara otroligt starkt vrid på låga varv. Dock åker ju inte kauppinen med standardlåda utan med en Sellholm 4-växlad dogbox...

Får man bara upp farten är det väl ingen idé att sitta och växla hela tiden Dom låter bra live också M3:orna och alla andra F-cupbilar.

BMW M3 -01
Porsche 911s -70
Alfa Romeo GT1300 Junior -67
Honda VFR800F -16
Honda VFR400r -90
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
en klubbkompis till mig håller på o bygger en e36 till rally och han hade jämfört med en 940 och hjulbasen var den samma men volvon har betydligt mer överhäng både fram o bak
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Re:

Bert Svensson skrev:
en klubbkompis till mig håller på o bygger en e36 till rally och han hade jämfört med en 940 och hjulbasen var den samma men volvon har betydligt mer överhäng både fram o bak

Har man sagt 1 för man säga 2, eller hur det e

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Där går faktiskt en 4-5 st E36:or både långa och korta.

Det är ju 2 liter och 4 ventiler eller 2.5 och 2 ventiler.

Man vill ju ha sexa och bygga så ny bil på en gammal M20 känns lite fel på nåt sätt.
M52 tror jag det var jag kom fram till skulle vara "roligast" men inte direkt billigt.
2 liters sexa med 4-ventilsteknik.
Compacten är klassad med S14, men S14 är dyrt och tar ju inte en längre än vad man är med en B230 egentligen
nu får vi snart 16ventilare på dem också.

Per Löfqvist kör en M3 som är klassad i national special. Vet inet vad för motor men har fått för
mig den är 6-cylindrig.

Peter Andersson kör väl med M20 i sin compact och det är en bil som går väldigt bra. Att han kanske inte
är i topp resultatmässigt beror nog mer på motståndet från diverse kitcars mm
Rwd hör ju inte hemma på 2000-talet egentligen. Det är förlegad teknik

Per finns med 1:08 in här. http://www.motorsportwebb.se/lager/film/m4s/060902_gms.wmv
Låter frisk

Mantorp
Här sen Nov 2002

Kan inte mer än hålla med Daniel, en så pass "ny" bil skulle inte vara lika kul med en M20...även om det går att få en ryslig snurr även på dom.

Visst, jag är ju skadad med mitt M42-tugg så jag skippar det även om det skulle gå få snurr på en sådan och för att få en riktigt fin viktfördelning. Gör man det seriöst kommer det troligen kosta i S14-nivå tillslut.

Sååå, jag håller med, en 24v 2-literssexa vore ritkigt nice. Inte billigt det heller men gott ryt. Potentialen verkar bra om man ser till de maskiner de har i STCC som är vääääldigt mkt mer restriktiva än vad man kunde bygga för rally. Redan i 220-230 hk Super Production-trim varvade man dom till 9200 rpm med standard stakar, vev och kolvar. thumbs up

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Det är verkligen fascinerande att han kan hålla bilen kvar på vägen med den brutala körningen.

Men på den första filmen verkar det som om han är missnöjd med kraften i motorn, man ser att han slår ut med höger armen ibland som om han är besviken. Man hör i starten att motorn missar på höga varv, (eller om det är övervarv) och så försöker han få upp varvet genom att trycka kopplingen snabbt i botten ett par gånger. Måste vara svårt att köra så brutalt när man inte har klippet i maskin.

Tycker att motorn låter som dom gör i TV-spel!

Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
så försöker han få upp varvet genom att trycka kopplingen snabbt i botten ett par gånger.

Kallas dakota-ryck i västsvenska/värmländska rallykretsar.

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re:

Megablade skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
så försöker han få upp varvet genom att trycka kopplingen snabbt i botten ett par gånger.

Kallas dakota-ryck i västsvenska/värmländska rallykretsar.

Jag har aldrig hört att det fanns ett namn på det, men har använt det mycket på den tiden när jag körde VW gr2, den drog så dåligt under 3000 varv.

Erik Gelotte
Uppsala
Här sen Maj 2006

3.2 -74 skrev:
Erik Gelotte skrev:
Svartlock skrev:

Får man bara upp farten är det väl ingen idé att sitta och växla hela tiden Dom låter bra live också M3:orna och alla andra F-cupbilar.

Ja, de låter för jäkla gött!

Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Kolla in på hans sida nu, det finns film från Vetomies ralli som han vann. Det är en tävling där dom kör efter WRC-fältet i finska VM-rallyt. Finns bla film från den legendariska ouninpohja-sträckan.

Citera
Bilder o videos
incar med toni gardemaister BMW m3
1, 2   >>
4866 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande