Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW Z3 M Coupé -99 *SÅLD*
1, 2   >>
10584 besök totalt
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
S: BMW Z3 M Coupé -99 *SÅLD*

Nu är bilen till salu!



Biltråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=497136

Lite fakta:
Snart 8000 Mil
Nyss oljeservad (alla gröna tända) (nästa är insp.2)
Import -01
Extra oljeservad
Tre ägare i sverige (ink. mig)
M-testad innan köp (protokoll finnes)
Vanos bytt (03? nu sachs-vanos som inte går sönder)
Kompletta handlingar (fullstämplad servicebok, alla kvitton, servicepapper, mm.)
Allt original (enbart bmw-originaldelar) med pirelli p-zero (225/45 fram, 245/40 bak)
Harman-Kardon HiFi-ljudpaket med slot-cd, ej baslåda
Aldrig vinterkörd
Vinterpaket
Takräcke (! )
AC (funkar)
Farthållare
Allt som inte är med i nedanstående lista fungerar perfekt.

Samtliga fel, jag är pedantisk men detta är de småfel jag märkt:
Liten buckla på förardörren (ej hål i lack)
Belysning för fläktreglage, en lampa sönder
Höger bakfälg repad
Däck på uppehället (3mm bak, 5mm fram)
Vet ej om strålkastarspolarna funkar
Liten spricka i gummilist på passagerarsidan
Frontspoiler repad undertill
Kjolar blästrade från lack vid hjulsprutet (lilla vecket mot hjulhuset)
2 små repor på bakkjolen
Ventiljustering behövs för helt tyst motor (mek. lyftare, ej idé innan insp.2 (där det ändå görs) enl bmw-service)
Tak och stolpe på förarsida omlackat (pga repor, förra ägaren)

190 000:-
eller byte mot något banvänligt (t ex en gatlegal e30 318is med fullbur och diffbroms) och pengar, kom med förslag.

Spekulanter kommer inte bli besvikna.

PM, skriv i tråden eller ring 0707 257788 Säg att ni såg annonsen på rejsa.nu!. Endast seriösa spekulanter tack thumbs up

_________________
Bear G
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4468



Kan bara flika in att bilen verkligen är otroligt fin och de bristerna som nämns verkligen är småsaker som bara Björn ser som fel.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Christer Lundman
Borås
Här sen Jul 2003
Inlägg: 765



Även jag sällar mig i skaran som intygar att denna bilen är vansinnigt fin.
Mvh Christer

_________________
Christer Lundman
Christer@hagbergsrally.se
www.hagbergsrally.se
Björryd Gård
SE-516 96 Aplared
Sweden
+46-703-619691
+46-33-101649
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281




_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Re:

Andreas Lidström skrev:


Men köööööp då!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Sörpan skrev:
Andreas Lidström skrev:


Men köööööp då!


Det var väl just det...att jag inte är i ett köpläge på en sådan leksak.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:
Det var väl just det...att jag inte är i ett köpläge på en sådan leksak.

Kan ju visa den för dig iom du bor nära (iaf. Om du är lite intresserad). is:en är ju som sagt intressant som inbyte thumbs up

_________________
Bear G
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Björn Grönesjö skrev:
Andreas Lidström skrev:
Det var väl just det...att jag inte är i ett köpläge på en sådan leksak.

Kan ju visa den för dig iom du bor nära (iaf. Om du är lite intresserad). is:en är ju som sagt intressant som inbyte thumbs up


AL:s "Vill ha"-nivå:

Björn vid syn av is:

Kom du förbi och visa bilen så ska jag visa hur länge (läs kort) tid bakdäck kan hålla...jag har vanan inne från andra M-bilar jag fått leka drifting med.

Vad min lilla "familj" behöver är en kombi-BMW, med hälften av M-coupens effekt, dragkrok och lite mindre av "jag blir nervös varje gång jag ställer ifrån mig bilen för att ngn ska sätta en dörr i sidan på den"-kännsla.

Ursäkta OT.

Vill du prova en halvknarrig is är det bara att säga till.
Dock inte mkt godis på den för stunden...dock glappa silentblock.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Re:

Andreas Lidström skrev:

Kom du förbi och visa bilen så ska jag visa hur länge (läs kort) tid bakdäck kan hålla...jag har vanan inne från andra M-bilar jag fått leka drifting med.



ASSÅ !!!

_________________
Johan Dahl
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Johan Dahl skrev:
Andreas Lidström skrev:

Kom du förbi och visa bilen så ska jag visa hur länge (läs kort) tid bakdäck kan hålla...jag har vanan inne från andra M-bilar jag fått leka drifting med.



ASSÅ !!!


Ja, jag vart ju ombedd av någon.

Den gule kördes utan sånna dumheter såklart...den hade ju bra däck.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1334



Re:

Andreas Lidström skrev:
...dock glappa silentblock.







Har du inte bytt dom ännu thumbs down
Ingen ide att sälja något billigt åt dig. Mycket snack och lite verkstad


Ursäkta trådkapningen

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

Rolfson skrev:
Andreas Lidström skrev:
...dock glappa silentblock.







Har du inte bytt dom ännu thumbs down
Ingen ide att sälja något billigt åt dig. Mycket snack och lite verkstad


Ursäkta trådkapningen


Verktyg för att byta dom har han också lånat

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Släppt till blocket. OBS! säg att ni såg annonsen på rejsa.nu!!!
http://www.blocket.se/vi/12593053.htm?ca=14_s

När ni ändå tjötar om det så är silentblocken nybytta.


EDIT: Människor på blocket är hungriga, så skynda om ni är intresserade.

_________________
Bear G
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Elhiss fixad medelst liststift, var visst inte mer komplicerat än lite torrt gummi (rätt bra tryck i coupédörrar).

_________________
Bear G
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Fortfarande till salu, kom och tjöp! Det är ett superpris, blir inte billigare än så

_________________
Bear G
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Rolfson skrev:
Andreas Lidström skrev:
...dock glappa silentblock.







Har du inte bytt dom ännu thumbs down
Ingen ide att sälja något billigt åt dig. Mycket snack och lite verkstad


Ursäkta trådkapningen


Här har man missat påhopp ser jag! >



Nu har det skaffats bruksbil, och garaget är det tillträde till inom en månad, så ska det bli ändring på den saken.
Du ska inte sälja länkarmsbussningarna du hade?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Fortfarande till salu. Billigast på blocket och i mycket bra skick!

Kan tänka mig ganska mycket olika bilar i inbyte, dvs även bruksbilar så kom med förslag! thumbs up

_________________
Bear G
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7277

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Björn Grönesjö skrev:
Kan tänka mig ganska mycket olika bilar i inbyte, dvs även bruksbilar så kom med förslag! thumbs up


Hmm... hmmmm.... Alfa GTV Mngh-Turbo extra deluxe?

_________________
Daniel Östlund
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Re:

Kraniel skrev:
Alfa GTV Mngh-Turbo extra deluxe?

Hmmm hmmm.

Ptja, skulle röra sig om nånstans 145' emellan då? Ska till tokholm 24-26:e aug, då kanske vi kan utbyta tittar.

_________________
Bear G
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Fortfarande till salu! (förhandlingar om ett byte pågår dock så var lite snabba, nä inte kraniels alfa) priset oförändrat.

_________________
Bear G
Citera
Bear G
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2822


Trådstartare
Vinterbil på ingång, ni kan ju prova att pruta lite så får vi se vad som händer.

_________________
Bear G
Citera
SÄLJES
S: BMW Z3 M Coupé -99 *SÅLD*
1, 2   >>
10584 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande