Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (11378 totalt) |
Re:
Precis i kurvan på bilden fick han sladd och sen en retursladd vilket ledde till att han gick in i armcot precis vid flaggposteringen uppe på Mohlins. Finns nån bild på det hela i mitt galler. Inga personskador uppstod och Sune mår bra, de som stod som flaggpostering råkade ut för mindre skärsår av flygande bildelar, men klarade sig i övrigt utan problem. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Lite bilder från lördagen... det kommer fler, fast jag får städa datorn lite innan för att få ner de från kameran...
Tack till alla för ett lyckad helg, trots regn på söndagen... ![]() Klar för starten... ![]() ![]() Detta är väl inga VW eller Opel... men Alfan tog väl de flesta... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Scirocco1 vs Scirocco2.. haha... nee, min lilla blåa har inte riktig de hästkrafter och inte jag så mycket körerfarenheten på banan, fast bilen gick bra o jag blev nöjd... ![]() ![]() och till sist för idag ett bra skott på Alfasudden... ![]() _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
Re:
Gick ju jättebra! och intervjuad blev du med ![]() |
||||
Re:
Antagligen så vet ägaren till denna Scirocco att denna bil har florerat i Volkswagens press material på sin tid. Jag är nästa säker på det, för jag tycker mig känna igen reg nr. Stämmer det? Jag hade själv en Scirocco 1988-1990. Det var en Silver 83:a som hade texten GTS på dörrarna. Den hade reg.nr LEL-398. Är det någon som vet vart den har tagit vägen? En mycket trevlig bil, som jag saknar idag. Den hade bara gått runt 4000 mil när jag köpte den i Borås. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
om du ska ha en Scirocco igen... jag vet en till salu: mörkblå metallic 1991 GT2, lite uppeppad , sportfjädrar/dämpare...fast lacken är dålig om jag minns rätt... Killen frågade mig om jag ville köpa bilen för 12000. Jag provkörde den o motorn går som en etta... fast mycket jobb utvändig.
_________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
Re:
Tack för tipset, men skulle jag ha en scirocco igen, då skulle det vara en MK1:a i originalskick. Kanske en TS... (ursäkta off topic) ![]() _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||
Re:
Jag förstår detta... tycker ju också min lilla blåa GTI är roligast av alla 3 jag ägar... Och den är helt original... (inte inne kupen, men motorn, väghållning osv. än så länge). 7500mil! Aldrig till salu ![]() _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
...lite flera bild...
Tack till de som organiserade det hela... ![]() ![]() Det gick tyvärr inte så bra för alla bilar... den här oranga Golfen gick bra som fan - tills... ![]() Vad var det som hände med den? Motorskada? ![]() En Manta... de ser man inte allt för ofta längre... ![]() I 80-talet var dessa bilar i Tyskland Sciroccons motståndare och hård konkurrens... liksom Golf GTI och Opel Ascona och Kadett GSI/GSE... Fast det var det roliga 80/90-tal i Tyskland som sagt! Kommer ihåg några fight med min Scirocco Scala på tyska Autobahn... ![]() ![]() Min lilla mascott "bilnallen" Koni.. fastbältat och klar för körning - alltid med... ![]() ![]() _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
Nu när hösten har kommit kan det vara kul att se tillbaks på bilder från sommarn, så här kommer några fler bilder.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alla bilder finns här: http://figgz.mine.nu/~widde/OSC_traf _________________ Pontus "Widde" Dalgärde Kör blå Astra GSI. 2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63 |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (11378 totalt) |