Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Svensk sportbil!
1 besök senaste veckan (5478 totalt)
Gripenland
Göteborgs skärgård (Hisingen)
Här sen Mar 2003
Inlägg: 558


Trådstartare
Svensk sportbil!

Är det bara jag som inte hört talas om "Design by Ulf" ?

Han håller visst på att utveckla en riktigt intressant bil, Acid!!! I Sverige thumbs up






Hur fräck som hellst!

Självklart med hayabusamotor vad annars

Faktasidan verkar lite bisarr dock.....

Mer info på:

http://www.sensor-racing.com/

_________________
//Mattias Gripenland
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Var det han som gjorde en liknande bil fast öppen och med en saabmotor bak?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Aciden är ju så brutal så det finns inte !!!

För er som vill veta mer om Ulf så kan jag berätta att hans första bil var Manian som sålts i ca 50 ex vilket är rekord i Sverige för en egendesignad kitcar (Cobror m.m är ju replikor). Efter det byggde han Sensorn med mittmonterad Rover-V8 som var ett projekt i Wheels även en annan bil från Ulf har varit projekt är en Aluminium bil i 30-tals/Boyd Codington stil (kommer ej ihåg namnet). Efter det kom Aciden som syns på bilderna. Ulf har även designat Raptor en bil som Pederazza-racing i Tyskland ska bygga, Ulf fick på så sätt låna deras formelbils-chassie som inspiration till Acidens chassie. Nu är en ny bil färdigstäld och kommer att gå som projekt i Wheels den med, Ulf byggde den eftersom han inte var helt nöjd med designen på den förra aluminium-bilen...
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



DanneT16 skrev:
Var det han som gjorde en liknande bil fast öppen och med en saabmotor bak?


Nepp det var en annan kille, den var till salu för ett tag sedan förresten...
Citera
Gripenland
Göteborgs skärgård (Hisingen)
Här sen Mar 2003
Inlägg: 558


Trådstartare
DanneT16 skrev:
Var det han som gjorde en liknande bil fast öppen och med en saabmotor bak?


Ingen aning!

Mania Spyder är en öppen bil av Ulfs design men den är avsedd för Vw bubbla komponenter har jag för mig.



Den säljs av Dahlhems.

_________________
//Mattias Gripenland
Citera
Gripenland
Göteborgs skärgård (Hisingen)
Här sen Mar 2003
Inlägg: 558


Trådstartare
Andreas Persson skrev:
en annan bil från Ulf har varit projekt är en Aluminium bil i 30-tals/Boyd Codington stil (kommer ej ihåg namnet).



_________________
//Mattias Gripenland
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Mattias Gripenland skrev:
Andreas Persson skrev:
en annan bil från Ulf har varit projekt är en Aluminium bil i 30-tals/Boyd Codington stil (kommer ej ihåg namnet).




Jepp streamster hette den ja, den nya bil påminner lite om den fast den har vare sig tak eller skärmar, Wheelster hette den tydligen...

Träligt det där med utebliven leverans av Sensorn CJ hoppas det löser sig på ett bra sätt.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tror det var denna mkt snygga skapelse som fanns på Mantorp under STCC-helgen senast.

Som sagt, otroligt fräs och svarvjobb.

Men när jag frågar om "rekomenderad" egenfrekvens för den gatreggade varianten samt varför man inte kan ändra infästningarna för länkarmarna såg han klart "fågelholk" ut. Följt av ett besvärat kroppsspråk, det stod ganska mkt folk runt och lyssnade.

Egenfrekvens visste han inte vad det var, det mäktes tydligt.
"Varför skulle man vilja ändra höjden på infästningarna? Allt är ju taget från en Lotus!" När jag svarade "Trixa med Rollcentra bla." Såg han nästan sur ut då han nog inte visste riktigt vad detta var heller... Det var ungefär här jag gick. thumbs down

Designa bilar (utsidan) är inte samma sak som att fixa det under skalet...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Tror det var denna mkt snygga skapelse som fanns på Mantorp under STCC-helgen senast.

Som sagt, otroligt fräs och svarvjobb.

Men när jag frågar om "rekomenderad" egenfrekvens för den gatreggade varianten samt varför man inte kan ändra infästningarna för länkarmarna såg han klart "fågelholk" ut. Följt av ett besvärat kroppsspråk, det stod ganska mkt folk runt och lyssnade.

Egenfrekvens visste han inte vad det var, det mäktes tydligt.
"Varför skulle man vilja ändra höjden på infästningarna? Allt är ju taget från en Lotus!" När jag svarade "Trixa med Rollcentra bla." Såg han nästan sur ut då han nog inte visste riktigt vad detta var heller... Det var ungefär här jag gick. thumbs down

Designa bilar (utsidan) är inte samma sak som att fixa det under skalet...


Hehehe, som sportbilstillverkare borde man väl kunna lite, visserligen designar han bara bilarna men iallafall...
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Såg att han har Elisen till salu! Den skulle man ju kunna tänka sig o fara runt i!

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Allmänt banåkaforum
Svensk sportbil!
1 besök senaste veckan (5478 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande