Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Mk1 TURBO -75 EVO 7 (12.97@190km/h sid10) | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 1 besök senaste veckan (35049 totalt) |
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Det har kanske stått i tråden vad bilen väger men orkar inte läsa igenom hela och kolla, vad väger skapelsen?
|
||||
Bästa repan idag:
60-fot: 2.401s 200-hastiget: 148,35km/h 200-tid: 8.806s Hastighet: 190.21km/h Slut-tid: 12.972s Bättre däck och fäste så 60-foten blir lägre så ska en låg tolva/hög elva kunna sitta tycker jag! Då laddar vi bara 1.3bar upp till ca 6000rpm, mellan 6000-7500 (där varvstoppet ligger) laddar vi 1,55bar ungefär... Efter helgens körningar är jag MKT nöjd Jag har lyckats köra min 12-sekunders repa.. weeeeiiihooo!! _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
hehe klart jag filmat, får se när jag får matrialet av polaren
Ca 900kg, ska se om jag kan väga den snart ordenligt så får vi se exakt.. Så kanske man kan räkna på "stickan" ungefär hur mkt pållar de finns där under! _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Grattis till första 12an, lite bättre däck och tiden kommer att sjunka mer .
Du får komma till Söderhamn den 10/8 och vara med på Söderhamns snabbaste (http://www.smksoderhamn.com/dragracing/SS07/info.html) . |
||||
Nu har jag läst igenom hela tråden och måste säga att det är ett imponerande bygge!
och mos i maskin verkar det dessutom vara.. Kanske står någonstans men jag hittade det inte... Hur har du lyckats regga bilen med turbo? MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||
Bilen är av årsmodell -75 om omfattas inte av dom strängare avgasregler som gäller senare bilar.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Hehe tackar Ja jag har ev. slicks jag kan låna av en polare nu så får vi se va som kan hända.. Vore skoj o komma upp o köra om man kan.. vilket inte är omöjligt
Tackar Den reggades 2003, då såg reglerna helt annorlunda ut.. Men som mats skrev gäller och finns de inte så många avgaskrav därav att jag kunde regga den! Det som finns är att jag ska ha Co förhållande under 4,5%... UPPDATERING 22/7 Lite bilder från helgen som varit... tvätt innan lastning lastad nu ska här värmas En liten bit... Lite till, skulle hållt kvar den lite till o fått lite mer rök allt för showen eller? haha Nu till dagens uppdateringar: Skulle idag inför stundande besiktning på onsdag skruva ner laddtrycket lite. Eller ja dra ur kontakten till den elektroniska laddtrycksjusteringsventilen så att den laddar det som wastegaten är grundställd på.. Var ut o varmkörde lite, nu laddade den 0.8-0.9 bar ungefär! Rättså lagomt DEN gick ändå riktigt bra.. hehe När jag kom hem tyckte jag den läckte lite mer från avgassystemet! Öppna huven och de lät riktigt mkt, kika ner mot grenröret. Såg 2st sprickor, jaja in i garaget och började riva.. Efter lite drygt 1 timme så låg turbo, wastegate och grenrör på sidan av! Hittade 3st sprickor i grenröret, kikade även utav en slump ner mot kamremmen när jag var där och skruvade.. hittade en riktigt otäck reva i den :S Vred fram lite och vred på kamremmen och kika på baksidan, revan hade gått igenom... Skaplig tur man haft.. Oj oj! Nollade motorn och märkte upp för säkerhetsskull och sen släppte jag på spänningen och tog bort remmen! Imorn blir det att inhandla en ny kamremm och montera! Får se om jag hinner få grenröret svetsat och skruva ihop allt det oxå... Grenröret har fått en fin färg hehe! Ska bygga några stag som håller i turbon/grenröret lite bättre nu när jag skruvar ihop det! Turbon väger juh några kilo så de gör juh att de blir lite påfrestningar... Precis börjat riva Turbo borta Grenrör borta 1 utav sprickorna Härlig färg de fått hehe... Kamremmen, skaplig tur man får ha att man såg det nu! Denna rem satt jag dit nu i våras, helt ny då.. Nu snurrat med i ca 35 mil!! Så här såg de ut på baksidan, vet inte vad som hänt?! Kan juh vara så att den fick sig en kyss när remhjulet gick av förut... Tar de säkra före de osäkra o köper en ny rem iaf, hade en begagnad rem i garaget som gått ca150-200mil, men vågar verkligen inte chansa... _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Hur kan du tro det mats ? _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Var å såg dig köra 12.97 repan Tobbe.
Synd att det blev en brakeout eller vad det heter. Såg även repan innan å då tror jag det spann rätt bra när du fått i tvåan eller nått. För avgasröret slog då som sjutton under bilen. Fladdrade upp å ner en bra stund. Kan det inte vara därför det nu har spruckit? Du får bulta fast motorn i karossen om du ska köra på det viset? _________________ Stefan thull Leksand |
||||
Hehe jag tyckte jag fick iväg bilen så bra + att jag var trött på att vara kvar där hehe! Va svettig som ett as och ville mest hem, var juh nöjd när jag körde 12.98 repan! Så när jag fick iväg den så bra som de kändes så tänkte jag inte på att jag skulle kunna gått vidare om jag bromsat in de sista 10metrarna före mål, då hade jag varit i semifinal och lätt kunna vunnit C-klassen om alla nerver varit hemma haha Men men... Ja de spann riktigt fint, för mkt för att få nå bättre tider! Men greppet var juh inte de bästa så att säga... De var lite sprucket redan innan jag kom till blge i fredags! och efter helgens körningar blev de inte bättre direkt haha.. Ska bygga nå stag tror jag som hjälper till att hålla staga de bättre! om de blir underifrån och upp eller på ovan sidan från ex. ventilkåpa ut till turbon får vi se! Motorn sitter fan bultad i karossen, men hittat en liten bov i dramat 1 utav bultarna till de bakre motor/låda fästet hade gängat ur sig lite granna såg jag idag... Kan ha med det att göra, då kan motorn röra sig lite för mkt bakåt och på så vis har de knäckt för mkt på grenröret som gjort att de spruckit så pass som de gjort.. Lär få ihop det igen nu bara hehe.. En snutt film på min 12.98 repa! Synd på jänkaren som förstör ljudet bara jaja.. http://www.garaget.org/video/62v871l _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Mk1 TURBO -75 EVO 7 (12.97@190km/h sid10) | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 1 besök senaste veckan (35049 totalt) |