Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Förvaring av saker i depån?
1999 besök totalt
Magnus Aero
Skövde
Här sen Jul 2006

Trådstartare

Hej!

Ska ev. ner till ringen nästa vecka och grunnar lite på om jag ska släpa med mig R puckarna. Frågan är ju ifall man får ha "fintofflorna" i fred medans man är ute och lägger gummi på banan? Ni som har varit där tidigare, hur brukar folk göra när de byter däck osv osv? Av gammal vana trogen så vill jag väl säkert ha med mig halva garaget ner i rädsla för att köra sönder ngt

Mvh Magnus

Stallbackamoppe 375hk/465Nm
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Vanligen stannar man mer än en dag, och passar därför på att meka med bilen/dumpa saker där man övernattar.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Hobbe skrev:
Vanligen stannar man mer än en dag, och passar därför på att meka med bilen/dumpa saker där man övernattar.

Precis, det enklaste är nog att höra med hotellet där du ska bo.

Skövde
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Finns det bra "mekbara" hotell i anslutning till banan då?

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Aero skrev:
Finns det bra "mekbara" hotell i anslutning till banan då?

Ska du bara byta lite däck så funkar nog i princip alla hotell vid banan, möjligen undantaget Dorint..

Här några bilder från Staffans B's underbara biltråd, en helt normal dag på hotellparkeringen vid Ringen:

Staffan Bergholm skrev:

Skövde
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Det såg ju trefligt ut! =) Jaja då är det formodligen ingen som tittar snett på mig då kan jag förstå. Är det problem med att lämna saker "obevakat"? Tycker ju alla borde vara där av en och samma anledning men...

/M

Citera
Magnus Aero
Skövde
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Sitter och läser mer och mer blad trådarna här och blir bara mer sugen på att åka ner! Har ngn koll på hur många balubas som brukar gå åt till en sån här "field trip"? Hittar ingen sida med priser etc.

Citera
Daffy
Göteborg
Här sen Mar 2007

På Hotel Rieder http://www.hotel-rieder.de Finns ett garage med plats för båbe hjul och verktyg. Om man inte orkar skruva av och på hjulen själv kan man låta Ring-racing göra det, då kan man låta hjulen ligga där. Dom har alltid öppet när banan är öppen.

Skövde
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

Daffy skrev:
På Hotel Rieder http://www.hotel-rieder.de Finns ett garage med plats för båbe hjul och verktyg. Om man inte orkar skruva av och på hjulen själv kan man låta Ring-racing göra det, då kan man låta hjulen ligga där. Dom har alltid öppet när banan är öppen.

Har precis mailat hotellet med lite frågor om pris och tillgänglighet under nästa vecka, hppas på det bästa!

Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

en 15-20 Balubas plus slitage delar till bilen. Kostar en del att resa ner....... det går massor med bensin. Givetvis hänger mycket på hur många varv du tänkt köra? Men det är värt varenda krona / John

1999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande