Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 5030 besök totalt |
MegaSquirt? ![]() Då måste väl ha någon kursare som är flink med lödpenna som gladeligen löder ihop en sån till dig? http://www.bgsoflex.com/megasquirt.h _________________ Pär Hylander |
||||||
|
||||||
Veckans quiz: ![]() Tror du jag kollat in den sidan? ![]() ![]() Tror du jag lejer bort ev. lödjobb till andra klantskallar efter 3 år som "lödnisse" med bla prototypen till den intercom Ford använde som test och utvärdering för sina WRC-bilar samt lite JAS-detaljer man lött genom åren på mitt samvete... ![]() ![]() ![]() På A svarar vi "JA!" och på B säger vi "Motala...nej , jag menar NEJ!"... För att vara allvarlig. Det är inte de delarna, lödning osv, som är de svåra. Utan att få till allt i övrigt. Bla måste man bygga en modul till tändningen oxå, då Motronicen går in i nödläge då den saknar vissa inputs eller blir störd. Ska man köra med ett sådant sprut känns det som om att man ska ha 4 spjäll så det ryter lite. ![]() ![]() ![]() Samuel: Har fått svar från Etapp att det inte finns ngn accpumpsfunktion som funkar på Motronic med LMM. Mao faller SMT bort... Fast iofs, har kanske ett annat ställe det kan funka på... ![]() Nisse: Som det är nu lockar detdär mer än du tror... ![]() |
||||||
Måste du har kvar Motronicen? Går det inte lösa tändning på annat sätt? Har inte kollat på länge, men har inte MegaJolt tagit stora steg framåt sista året? _________________ Pär Hylander |
||||||
om du vill kan jag öka storleken på typsnittet oxå... ![]() Nä USCH vad elak jag är! ![]() MegaJolt eller Tomtek ligger bra till och dom har nog kommit en bra bit på väg, men riktigt mkt info finns det inte tyvärr. Saknar kortlayouten på ngt av dom. Retsen har vi. Så har du en ritning på kortet till MJ eller Tomtek så vore du veckans guldgosse. ![]() Det fina med Jolten är ju att man inte har ngn knackscensor utan kör med att mäta joniseringsströmmarna i tändsystemet vid detonation. Blixtsnabbt är det och man riskerar inte att göra hål i kolvarna lika lätt. Samma teknik som i Saabs Trionic, vilket är erkänt bra. Har du ngn erfarenhet eller info om MS? Funderat på att bygga ett själv? Alltid intressant med folk som spånar på samma dumheter som en själv. ![]() och än en gång, förlåt att jag retas med dig. Jag räknar med att du ger igen! ![]() ![]() |
||||||
Va bra! Då löder du om jag etsar kort och fixar programmeringen då? ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
DEAL! För övriga kommer det kosta multi- ![]() ![]() |
||||||
Jag erbjöd mig att formattera hans dator när han beskrev hur han trodde att man gjorde ![]() ![]() ![]() ![]() Bäst att vara snäll nu, jag kan ju inte hantera en lödpenna ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Fattar inte riktigt vad det här handlar om, visserligen är jag lite trött just nu... Precis hemkommen, har ett kompendium på 200sidor som skall läsas till imorn (jag fattar INGET av vad jag läser) osv osv... (Usch, jag som trodde att Högskola skulle vara en dans på rosor). Ska ni löda o programmera ett sprut eller ett helt motorstyrningsprogram? ![]() |
||||||
Suck... > ![]() Ja tanken är den att vi både ska löda ihop, proggrammer (CPU:n) och mappa styrsystemet själva. Tanken är den alltså... ![]() ![]() ![]() |
||||||
Det låter roligt värre! ![]() Synd att jag inte bor i Linköpings trakten, hade annars kommit o stört er vid programeringen ![]() Tycker nämligen att det låter fasligt intressant det där! Det vore juh lite kul om allt det här datorjoxet man lärt sig skulle vara till någon nytta för bilintresset ![]() |
||||||
|
||||||
|
||||||
A.L << Gissar att du o Micke kan knappa ihop CPU-programmeringen men om ni kör fast så kanske jag kan assistera.
om jag bara kunde komma ihåg assembler-kursen från gymnasiet? ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Problemet är inte själva programmeringen i sig, utan att hitta en passande programmerare. Men nu jevlar verkar det ha löst sig ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
ooops, har missat fortsättningen på denna tråden...! oooos^2, läser tydlingen varanannar rad ungefär.... ![]() Nä, tyvärr är jag illa insatt i statusen på Megajolt och tomtek (trots att jag får mail från listan varje dag.... Har tyvärr ingen kretskortslayout ![]() Ja, funderingen på att byta ut K-jetten på 924:an har ju funnits. Tyvärr åker man på 15% straffvikt i Roadsport om man har programmerbart sprut, så intresset har svalnat lite... _________________ Pär Hylander |
||||||
Såg i Juni en B23 på stativ startas upp, och när den blev varm köras med en JÄMN tomgång av 400rpm, samt ha ett ryt ALDRIG skådat i en orginalprodukt ifrån Hissingen (Skövde?). Allt detta med Megasquirt och Megajolt.
Smålänningars snålhet kan orsaka oväntade framgångar ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() Edit: Nu ska 2st "kit" med Megasquirt samt Tomtek vara beställda ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
MegaSquirt fixar soppan och kan det här vara lösningen på ditt problem med tändningen?
http://www.fortunecity.com/silversto _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Vet inte om du menar mig och AL men jag svarar iaf ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 5030 besök totalt |