| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa "spiralkablar"
|
2495 besök totalt |
|
Var köpa "spiralkablar"
Likt dessa -> http://images.superstreetonline.com/ Har tittat på Elfa och liknande men inte hittat något. Har fått tips om att hugga nån gammal telefon, men helst önskar jag hitta en "spiralkabel" med 8 tåtar. Tips mottages tacksamt! _________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
Re:
Ja den är absolut för grov
I värsta fall får jag nyttja 2st telefonkablar, men vill gärna endast ha en kabel till ratten och fixa ett kontaktstycke för att fortfarande kunna nyttja quick-releasen som stöldskydd. (Ta med sig ratten när man har parkerat) Då jag kommer ha totalt 4 knappar med 2 kablar till varje knapp så är det önskvärt med endast en kabel med 8 tåtar: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-27897301732551_1959_109678111 3 knappar till Stacken och en till valfritt, typ linelock. _________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
Jag måste dock vara blind, hittade en del alternativ nu på Elfa.
Ska åka förbi imorrn och se om de kan fungera, återkommer om Elfa's alternativ inte fungerar
_________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
|
||||
|
Eventuellt, jag har inte lusläst manualen till Stacken.
och de är de 3 knapparna som primärt ska lösas. Men ska kolla möjligheter och springa förbi Elfa! _________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
_________________ Christian Lange 458 |
||||
|
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
www.miltronic.se har spiralkablar.
Industrikvalite förmodligen. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Spiralkablar från telefon är ett H-ete att jobba med, eftersom ledarna är så tunna. Tro mig, jag har använt just exakt sån, och behövde en massa ledare (gemensam plus och jord tar jag genom rattstången). Men de är lätta
"vanlig" spiralkabel, som typ fanns till tangentbord förut, är ganska tung. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Re:
Att dra gemensam + och jord genom navet är inget alternativ för mig då jag har quick-release och vill fortfarande kunna nyttja det bra stöldskyddet att plocka med sig ratten när man har parkerat
Var förbi Elfa idag och fick tag i ett bra alternativ med 8 ledare som inte var för tung eller tjock samt kontaktdon till denna. Så då blir det nog en ganska bra lösning, en kontakt att rycka från rattkåpan och sen är det bara plocka ut ratten. _________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
Re:
Jag skrev ltie klantigt. Gemensam plus, samt att jord går genom navet (rattstången är ju gjordad nånstans förhoppningsvis, min var iofs inte det, så jag har en bit tråd som släpar runt stången för att jorda den). Men för dig gör du ju annorlunda ändå så det är löst
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Har du inte fyra knappar till stacken? På våran är det två separata kablar in i instrumentet från varje knapp.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Efter kontroll av kablaget till min Stack kan jag konstatera att det är så på min också, så det går inte att ta "genvägar"
Nej, min Stack ST8110SR har bara 3 knappar. Men nu har jag en lösning som bör fungera bra med den spiralkabel jag fick tag i tillsammans med kontaktstycket. Den 4:e knappen får jag använda till nåt annat
_________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa "spiralkablar"
|
2495 besök totalt |