Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (12233 totalt) |
|
||||
Re:
I nuläget blir det svårt, har jag inte blivit av med TL-licensen förut så ryker den garanterat då ![]() Men träning (och även gatåka) funkar ju fint så vi får se vad det blir. Knutstorp funkar inte rent praktiskt men till Anderstorp kanske? _________________ /Kristian Elisson |
||||
Kvällen ägnades åt hjulhuskontroll, första gången hjulen är av sen köpet...
Skivor och belägg i "nyskick", gott att det funka bra på bana utan att slitas ut i rask takt. Kompletterade med kylslangar så nu ska det nog orka med ännu lite mer. Fjäderbenen var gula, hade röda fjädrar (fuling, är dom bra då? ![]() Däcken har bra med mönster kvar, passade på att skifta fram/bak. Allt tråkigt såg fint ut med, drivaxeldamasker, bussningar, gummin etc... Inga ledsamheter denna gången heller mao, måste ha varit ett bra köp ![]() Efter många om o men blev det även klart med startnummer i CAR Challenge. Bilen kommer att prydas med #3 ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Trevlig bil du hittat Kristian
![]() En riktig racerbil är självklart röd och framhjulsdriven ![]() Att din bil är begåvad med viktökande och effektsänkande ventiler och kamaxlar går säkert att överse med, när resten är så rätt... ![]() Hoppas inte din superläckra RPB Fvee hamnat alldeles i skuggan? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Re:
Nejdå, lite i skymundan just för tillfället nu när det vankas vagnbok för Alfan. Annars är allt på plats utom motorn som står klar brevid och väntar på att motorfästet ska modifieras något. En-två rejäla garagekvällar och den är klar. Bana är hyrd 14/9 och då vill jag ha med bägge bilarna ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Hur ska du få ut båda dit hade du tänkt... ![]() ![]() ![]() Jag har jättefin dragkrok med 1500kg B-kortsvikt på 520:n...å så vill jag testa Alfa. ![]() ![]() |
||||
Huvudströmbrytare på plats och funktionsprovad enligt konstens alla regler! Hittade genomföringar på bra ställen så nu sitter brytaren i mittkonsollen (nåbar fullt fastspänd). Alfas elsystem är värd ett bättre rykte, visst är det jäkligt mycket kablar men det är snyggt draget och tydligt uppmärkt
![]() Nästa steg är huvlåsen och första kiken säger att det ska gå smidigt det med, fantastiskt ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Ser att du numera kan hjälpa till med att slå hål på den myten med.
![]() Det är inte Alfas elsystem det är fel på, det är alla idioter som varit där och kopplat själva och då med början hos generalagenten som kopplade in halvljusautomatik i bilar som saknade det, och värmesitsar med för den delen. huuu... Grattis till steg närmare vagnbok. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
||||
Re:
Jo, så är det... Ett par händiga ägare och sen är det kört ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Så kul var det inte på min bil, där hade någon av de föregående ägarna varit och rivigt ganska mycket i elen på ett mindre önskvärt sätt. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Skriv en notis eller lapp på/vid mätaren, så den som lånar mätaren ( ![]() Nu fick nog den vita 02an åka med rejält övertryck i r-däcken.. ![]() om bilen så vill jag säga att jag är imponerad över hur lugn och fin den upplevdes från passagerarstolen. ![]() Så några bilder från Sviestad ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Saknade dig på banan i lördags. Passerade bilen i depån och hade faktiskt kommit en 5 meter förbi när det slog till bakhuvudet vad det var för någon...
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (12233 totalt) |