| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Blev erbjuden en provkörning av 575 Maranello F1 i höst.
|
1508 besök totalt |
|
Blev erbjuden en provkörning av 575 Maranello F1 i höst.
Var på kalas midsommarafton, då träffade jag en kille som bor strax norr om Motala. Han berättade att han hade köpt en ny svart 575 Maranello F1 som han skulle hämta på fabriken i augusti och sen köra den hem. Han skulle höra av sig när han hade kommit hem med den, så skulle jag få provköra den. Det ser jag verkligen fram emot! Tyvärr är väl vägarna runt Motala inga bra testvägar för en 515 hk Ferrari, men bara att ha fått provköra en känns ju häftigt.
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
|
Re: Blev erbjuden en provkörning av 575 Maranello F1 i höst.
Var ute på en cykeltur häromdagen, vad möter jag om inte Jämtlands enda(?) Ferrari, en 550 Maranello!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
|
Åkte efter 575:an idag..... Så han har tagit sitt förnuft till fånga och bytt bort AMG SL55:an mot en riktig sportbil!
En annan rolig detalj, de två mellersta avgas piporna såg ut att vara fejk när jag låg bakom skumt tänkte jag. Men vid ett röd ljus kom jag ifatt, två av piporna har spjäll!!!! så jag antar att vid lagom mycket gas å varv så öppnar den upp och kör raka rör!!!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Jag ska åka Aston Martin i veckan
På bana
Tyvärr inte räcerbana utan Aston Martins provbana. ok, det är väl kanske inte den ultimata ban-bilen utan mer av ett lansvägslok, men jag är inte knusslig
Finns det några Aston:s i Sverige? Jag kan tänka mig att dom är ännu mer ovanliga än Ferarri och Lambo. Jag återkommer med rapport! _________________ //Mattias Gripenland |
||
Hette inte den bara Vantage? Har för mig att DB7 och Vantage ska vara helt olika bilar... |
||
|
Jag kan berätta att tills för två år sedan bestod Aston Martins utvecklingsavdelning av nio
anställda.
Helt bizzart! Nio personer!! Inte världens största biltillverkare med andra ord... Å andra sidan har de inte gått med vinst på de senaste 30 åren så några nedskärningar har det ju blivit. _________________ //Mattias Gripenland |
||
Ingick Q i utvecklingsavdelningen?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Jag tror att en gammal bekant till mig har börjat jobba där. Kristian Pettersson heter han och är trots namnet engelsk. Ifall du skulle råka stöta på någon aerodynamiker... Han doktorerade på Cranfield och sa att flera av hans kurskompisar jobbar i F1, så om någon vill bli aerodynamiker i F1 så kan det vara en ide att följa. KTH har/hade utbytesprogram med Cranfield och det var därför han var på KTH.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Det har skett stora förändringar sen Ford tog över. En hel hög människor har blivit anställda och nya anläggningar har byggts på samma område som jag jobbar. Väldigt flådigt, till och med vaktkuren är byggd i marmor. Jag har inte sett det invändigt än, men det är något jag ska försöka ordna. Ser jag någon Kristian Pettersson så ska jag hälsa
_________________ //Mattias Gripenland |
||
Hehe! På åttiotalet arbetade en kollega ett tag åt SAAB i Trollhättan, av nån anledning kikade jag i deras interna telefonkatalog som han hade på skrivbordet. De var inte så många fler på deras utvecklingsavdelning! Så brukar inte SAAB gå med vinst heller... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Blev erbjuden en provkörning av 575 Maranello F1 i höst.
|
1508 besök totalt |

