Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic VT 1991 | 4835 besök totalt |
Civic VT -91
chassi Gula Koni - ställbar hårdhet bak Eibachfjädrar Integra type-R kränghämmare bak bromsar fram: Stålomspunna bromsslangar (NMB hydralic) Integra type-R bromsok MG skivor (samma som Integra type-R men ett par mm bredare) Integra type-R belägg Motul RBF 600 bromsvätska bak: Nyrenoverat orginal inuti Sparco ratt (röd alcantara) Sparco stolar (röda Evo) Sparco 4-punktsbälte, 3" Urplockat baksäte Ebay "Integra type-R" växelknopp (styling...) hjul Toyo 888 R-däck 195-50-15 Fälgar Lenso VPD (gunmetal) 15" under motorhuven Borttagen resonanslåda Modifierad luftfilterbox Upptaget Integra type-R spjällhus Blox insug, portat Integra type-R fuelrail 940 turbo spridare B18C4 block, polerat invändigt B18C4 vev, balanserad och polerad ACL lager Exedy Chromoly svänghjul S80 växellåda med LSD, Integra type-R JDM EK9 kolvar PCT, Civic type-R (i första överdimension) B18C4 stakar, polerade ARP toppbultar Portad och planad B16B topp, Civic type-r 12.88:1 i komp Mappad för 98 oktan Skunk2 stage 1 kammar Moroso oljetråg oljekyl, 19 raders 5-bults AEM kamdrev Ny original svart tändkåpa Nissenkylare, kopia på oginalkylen i CRX VT (skall bytas till större och effektivare) Platt spal kylarfläkt avgas 2,5" 5zigen grenrör (ska bytas) 2,5" rör, avgas 2,5" Mellandämpare 2,5 " sportkat Slutdämpare på tvären, oval 2,5 tums slutrör, neråtböjd Effekt i motorn: Ca 220 HP. Detta ur en 1,8 liters N/A maskin som varvar 8600 RPM. Mohahaha Vikt: strax under 1000 Kg |
||
+60 hk jämfört med orginalet (1.6 liters på 160 hk) är ju riktigt bra
Inte en endaste liten bild på kärran coh framförallt motorbygget?? _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||
Ska fixa fram bilder snarast! Lite svårt att hantera ifrån somarstugan. Turbo 3G.. My ass..
|
||
Nytt grenrör, 5zigen, rostfritt. Fick moddas med nya lambdauttag. Köpte rostfria från speedparts. Rekommenderas ej, Dom var inte försänkta utan helt vanliga muttrar.. Ska väl mappa nu efter detta, får se vad man kan få ut. Känns som att det är klart under huven nu. |
||
Ny övre länkarm höger fram. Ny inre och yttre styrled vänster. Ny huvudbromscylinder. +lite småtjafs. Honda orginal såklart. 4200:-
|
||
|
||
Ja verkligen. Särskilt efter den fått "lite" nya delar från andra modeller samt mycket kärlek från welavracing! så otroligt lättkörd och pålitlig. |
||
Min bil omnämns två ggr i en artikel från motorklubben!!
http://motorklubben.expressen.se/pub "en mycket potent Honda Civic" "Tummen upp för motor, väghållning och balans var Torbjörn Holmstedts betyg efter några varv i Magnus Löfgrens kraftigt modifierade Honda Civic. " |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic VT 1991 | 4835 besök totalt |