| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: Burskräck del 2
|
4358 besök totalt |
|
Behöver jag poängtera vart "felet" sitter....... Det intressanta här är att burens "X" byggts utav PRODRIFTs ledande man, Darren McNamara från Irland. Som annars bygger sina egna racebilar.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Hmm...antar att du menar att X.et är "påsvetsat" på vertikala rören?
Visserliggen kan jag inget om burbyggande men rent instinktivt anser jag att det inte är så farligt? Får man smäll i krysset kommer den från sidan. I och med att rören är påsvetsade på sidan löper man ingen större risk att krysset åker i sidan på föraren? _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
om röret var kapat så centrum var flyttat utåt mot dörren kunde jag accepterat men inte så att det inte tog stopp..
|
||||
|
Re:
Gissningsvis samma sak, det står ju mycket tydligt i TR hur anslutningar mellan rören får se ut. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Re:
Dessutom ser det ut som att rörens centrumlinjer möts vilket de ju inte gör i Kristians exempel _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
|
Förlåt; men jag ingen likhet alls mellan Subaru-buren och Kristians skräckexempel.
Frånsett att bägge konstruktionerna är byggda av runda stålrör då....
Jag undrar vad som är vitsen med att ha sidosträvorna svetsade som i skräckexemplet och varför tillpassningen verkar skett med en tumstock som har en helt annan skala än den man mätte reseten av bilen med? Sedan undrar jag hur man tänker när man gör ett knä på strävan vid A-stolpen, är det för att få en tydlig brottansvisning eller defotmationszon i buren Varför vill ha en dragning som försvagar buren?
Jag kan inget om driftning men nog trodde jag att en bur inte bara tillhörde bling-blingutsustningen i de kretsarna.... Den där "experten" måste ha en otrolig otur när han tänker
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Re:
Men tydligen bygger en del gammalt skrot som inte ens är värt något för den som äger det för stunden. Svart eller vitt, om man nu lägger ned en massa jobb på en bur, kan man väl lika gäran göra det bra, istället för att bara göra det. (serpentinvägen runt brädan gör man ju inte heller i en handvädning) Vill man göra det enkelt så kan man ju alltid nöja sig med huvdbåge då. Man har väl en bur för att den ska skydda vid en smäll, inte för att den ska vara lättmonterad? Har sett mågna burar genom åren som varit avsedda för att monteras ut och in på ett smidigt sätt i bilen (sitter bl.a. en sådan i den bil som jag har i min avatar, kanske den som herr Hall anser gammalt skrot?) Men jag har -aldrig- sett en så dålig rördragning och konstruktion ens i de bolt-on burar som finnsi marknaden. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Re:
Finns det fler bilder på subarukarossen? Hade varit intressant att se!
varför inte sänka buren? Det ger ju lägre tyngdpunkt...
|
||||
|
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Re:
Hela det bygget finns oerhört väldokumenterat på Subarus egna sida
Länken dit är http://www.rally.subaru.com/rallypre för att gå direkt till starten av burbygget klickar du här http://www.rally.subaru.com/rallypre
_________________ /Anton Lillsund |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
4358 besök totalt |