| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Erfarenheter D2 sport coilovers
|
1495 besök totalt |
|
Är lite sugen på den satsten till e30, (8995:-) Någon som har erfaranheter av denna? Är det bra grejer eller är det bara bling bling? om inte vad finns det i samma prisklass som är mer prisvärt i så fall? Vill ha så mycket tips som möjligt. Åker banåka på amatörnivå bör tilläggas, alltså inte för något tävlingsbruk. mh /Marcus _________________ Marcus Gustavsson |
||
|
Har för mig att detta varit uppe förut, och alla kommentarer var väl inte positiva om man säger så... Testa att söka.
Personligen skulle jag inte ta i detta "bling- eller ebaymärke" med tång. Köp något som är erkänt bra till just din bil. Finns garanterat kunskap om det här då det är en tysk bil
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||
|
Är inte D2 ett sådant sköjmärke som är samma skrot och korn som andra "stylingprylar"?
Har för mig att jag sett D2 "Big brake kit" som varit exakt samma som andra liknande kit. Det vore ju märkligt om äpplet föll långt från päronträdet i chassiesammanhanget. Bilstein Club Sport som finns hos Forza i Alingsås eller Gula Koni borde funka som en käftsmäll på din E30. Sen ringer du Adolfsson motorsport och beställer lite lättare karossdetaljer så jobbar ditt chassie ännu bättre. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
har testat att söka men sökfunktionen på detta forumet funkar ju aldrig.. ang. adolfssons så är redan lättare karossdelar beställt
Vill gärna ha fler synpunkter på D2 och också på eventuella alternativ _________________ Marcus Gustavsson |
||
|
Sökfunktionen är ställd på att kräva minst tre tecken så "D2" fungerar inte så bra.
Google kan vara din vän ibland: http://www.google.se/search?q=D2+E30 |
||
|
Emil "rscliosport" Öberg trotsade kritiken och beställde ett bling-kit till sin CliORS. Jag tor att han specade lite annan fjäderkonstant än standard. Om jag fattat det rätt har D2 ändrat setupen på den senaste generationen åt det softare hållet.
Han monterade häromdagen och skulle visst justera hjulvinklarna i kväll. Ser fram emot en rapport när han hunnit åka bana/slalom med grejerna. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||
|
Re:
ja det skulle vara kul att höra lite med folk som verkligen har erfarenhet av grejerna i praktiken och inte bara spekulerar
_________________ Marcus Gustavsson |
||
|
Här är en tråd om de. Kanske till någon hjälp.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
|
än så länge har jag bara kört kanske 50 mil 99 % allmän väg och ett konbane möte å jagt e nöjd än så länge iallafall vill kanske till och med ha hårtdare fjädrar å elakare stötdömpar kurva... D2 försöker att bli FIA godkända just nu eller om dom till och med har blivit det... invändigt så e det istort sätt samma dämpare som HKS dom använder samma tätningar mm....street-performens gbg e återförsäljare av grejerna och allt jag kan säga om du ska beställa är att du ska gå upp i hårdhet på fjädrar jag gick från 70 nm/mm till 90 och det e lite för mjukt ändå samt att du vill ha gen 2 spec på stötdämpar kurvan som dom skriver ...Framdämparna är nu 15% mjukare, bakdämparna är 25% mjukare. Fjädertalen har sänkts 15-20%... så mycket skiljer gen2 och gen3 som dom e på nu.... det e alla kebab dårar och neonljus freaks som tyckte det var för hårt med gen2 .... jag e jätte nöjd för övrigt vill ha tag i vågar bara så man kan väga in bilen ordentligt bara...
_________________ Emil Öberg leksaks lös
|
||
|
Re:
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1495 besök totalt |