Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Daniel Carlsson i WRC?
845 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Daniel Carlsson i WRC?

Från Auto Motor & Sports nyhetsbrev:

"Nu är det klart att Daniel Carlsson kör rally-VM i en WRC-bil nästa år. Sannolikt blir han stallkamrat med Marcus Grönholm i Peugeot.

Det är Värmlands Folkblad som avslöjar att Daniel Carlsson kommer att välja det franska stallet till nästa års rally-VM.
- Jag kan tyvärr inte säga vad det blir än. Men jag kan lova att det blir väldigt bra sportsligt, säger 26-åringen till tidningen.
Peugeot kommer inte att erbjuda något nytt kontrakt till VM-ledande Richard Burns. Han återvänder till Subaru där han ersätter Tommi Mäkinen som lägger av.
Ny andreman i Peugeot - vid sidan av Marcus Grönholm - blir i stället Colin McRae.
De nya reglerna för WRC säger att tredjeföraren inte får ha vunnit något VM-lopp, vilket gör att Peugeot också måste göra sig av med Gilles Panizzi (ny adress: Mitsubishi) och Harri Rovanperä.
I stället satsar man på Freddy Loix och Daniel Carlsson.
- Det här har jag kämpat länge för. Men tro inte att jag är nöjd bara för att jag kommer få en styrning i ett WRC-stall. Jag vill nå framgångar, säger Daniel till Värmlands Folkblad."

Spännande!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Olof
Borås
Här sen Feb 2003

Bra val av Daniel

Men hur F-N kan dom värva Colin McCrasch

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Nov 2002

olof skrev:
Men hur F-N kan dom värva Colin McCrasch

Ja eller ännu värre Freddy Loix??? Enda sträckan han vunnit var när han körde med gipsat ben - han fick väl inte foten i från gaspedalen...

Kul dock att McRash får lämna Cittra. Sainz stannar kvar lr? För han är ju mycket bättre än kollin.

Mvh / Micke

Borås
Här sen Feb 2003

Det blir nog Sainz och Loeb i Cittra Loeb har nog varit bestämd för den uppg ett bra tag. Kommande stjärna enligt mig.

Freddy Loix väl ingen toppförare precis men han lär ju vara billigare i drift än McCrasch som kraschar en bil var ocg vartannan tävling.

SYnd att dom tappar Gilles Panizzi men han gör nog ett bra jobb i Mitsu med.

Daniel Carlsson i WRC?
845 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande