Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
845 besök totalt |
Daniel Carlsson i WRC?
Från Auto Motor & Sports nyhetsbrev: "Nu är det klart att Daniel Carlsson kör rally-VM i en WRC-bil nästa år. Sannolikt blir han stallkamrat med Marcus Grönholm i Peugeot. Det är Värmlands Folkblad som avslöjar att Daniel Carlsson kommer att välja det franska stallet till nästa års rally-VM. - Jag kan tyvärr inte säga vad det blir än. Men jag kan lova att det blir väldigt bra sportsligt, säger 26-åringen till tidningen. Peugeot kommer inte att erbjuda något nytt kontrakt till VM-ledande Richard Burns. Han återvänder till Subaru där han ersätter Tommi Mäkinen som lägger av. Ny andreman i Peugeot - vid sidan av Marcus Grönholm - blir i stället Colin McRae. De nya reglerna för WRC säger att tredjeföraren inte får ha vunnit något VM-lopp, vilket gör att Peugeot också måste göra sig av med Gilles Panizzi (ny adress: Mitsubishi) och Harri Rovanperä. I stället satsar man på Freddy Loix och Daniel Carlsson. - Det här har jag kämpat länge för. Men tro inte att jag är nöjd bara för att jag kommer få en styrning i ett WRC-stall. Jag vill nå framgångar, säger Daniel till Värmlands Folkblad." Spännande! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Ja eller ännu värre Freddy Loix??? Enda sträckan han vunnit var när han körde med gipsat ben - han fick väl inte foten i från gaspedalen... Kul dock att McRash får lämna Cittra. Sainz stannar kvar lr? För han är ju mycket bättre än kollin. Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Det blir nog Sainz och Loeb i Cittra Loeb har nog varit bestämd för den uppg ett bra tag. Kommande stjärna enligt mig.
Freddy Loix väl ingen toppförare precis men han lär ju vara billigare i drift än McCrasch som kraschar en bil var ocg vartannan tävling. SYnd att dom tappar Gilles Panizzi men han gör nog ett bra jobb i Mitsu med. _________________ ///Olof Jonsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
845 besök totalt |