Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1810 besök totalt |
Hyra bil på Frankfurt Hahn
Har gjort det innan men hur är det numera, är det ändrat så det står i papprena att man inte får köra på Ringen? och isf vilken hyrbilsfirma är att föredra och finns det något prestandaorienterat som är överkomligt ekonomiskt. _________________ Joachim Qvarnström |
||
Sist jag var där, i december, hade de flesta stora skyltar där de påpekade att Nordschleife inte var att tänka på vid hyrbil. Minns tyvärr inte om jag såg något undantag.
Gången innan dess såg jag inte mindre än 3 smällda hyrbilar på en dag, så det var bara en tidsfråga. om du flyger Stockholm - Köln/Bonn då? Kanske lättare där? Går ju något flyg från Arlanda med rimliga priser. http://nuerburgring.gosign.de/upload _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
I juli i år hade iaf Europcar varken nån skylt om att man inte fick köra på ringen och inte heller stod det nåt i hyreskontraktet.
![]() |
||
Vad beträffar Europcar:
Det "finstilta": punkt 6: a. zur Teilnahme an motorsportlichen Veranstaltungen, Fahrzeugtests und Fahrsicherheitstrainings, Det är ju alltid en tolkningsfråga men jag bedömer texten ovan som att i och med att det inte står att du inte får köra turist körnning på offentlig väg (Ringen) så ska försäkringen gälla? MVH Ulf Krahn _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||
Re:
Som sagt tolkningsfråga, men nog verkar det som om man inte ska få köra på ringen måste de uttryckligen skriva det, precis som många andra hyrbilsfirmor gjort! ![]() |
||
Har någon här testat detta istället?
http://www.rent-racecar.de/gb/fahrze What's more, all of our race cars have a German vehicle registration, have been certified by TÜV and are insured to include the Nordschleife. ![]() om man jämför att hyra tex en Audi TT på Europcar för 300Euro en helg (osäker/tveksamt om försäkringen gäller) ![]() vad tycker ni? MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||
Re:
Finns flera som hyrt av dem här på forumet, prova sökfunktionen jag vet att detta diskuterats ett flertal gånger här ![]() Så givetvis är det dyrare men du vet ju oxå mer vad som gäller ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1810 besök totalt |