Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hyra bil på Frankfurt Hahn
1810 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Har gjort det innan men hur är det numera, är det ändrat så det står i papprena att man inte får köra på Ringen? och isf vilken hyrbilsfirma är att föredra och finns det något prestandaorienterat som är överkomligt ekonomiskt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Sist jag var där, i december, hade de flesta stora skyltar där de påpekade att Nordschleife inte var att tänka på vid hyrbil. Minns tyvärr inte om jag såg något undantag.

Gången innan dess såg jag inte mindre än 3 smällda hyrbilar på en dag, så det var bara en tidsfråga.

om du flyger Stockholm - Köln/Bonn då? Kanske lättare där?
Går ju något flyg från Arlanda med rimliga priser.

http://nuerburgring.gosign.de/uploads/tx_templavoila/Karte_Einzugsgebi . . . .

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

I juli i år hade iaf Europcar varken nån skylt om att man inte fick köra på ringen och inte heller stod det nåt i hyreskontraktet.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

För några år sedan så tog jag bussen från Hahn till Frankfurt och hyrde bil där.
Klart större utbud på hyrbilar där!

Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003

Vad beträffar Europcar:

Det "finstilta": punkt 6:

a. zur Teilnahme an motorsportlichen Veranstaltungen, Fahrzeugtests und Fahrsicherheitstrainings,

Det är ju alltid en tolkningsfråga men jag bedömer texten ovan som att i och med att det inte står att du inte får köra turist körnning på offentlig väg (Ringen) så ska försäkringen gälla?

MVH
Ulf Krahn

Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Uffe K skrev:
Vad beträffar Europcar:

Det "finstilta": punkt 6:

a. zur Teilnahme an motorsportlichen Veranstaltungen, Fahrzeugtests und Fahrsicherheitstrainings,

Det är ju alltid en tolkningsfråga men jag bedömer texten ovan som att i och med att det inte står att du inte får köra turist körnning på offentlig väg (Ringen) så ska försäkringen gälla?

MVH
Ulf Krahn

Som sagt tolkningsfråga, men nog verkar det som om man inte ska få köra på ringen måste de uttryckligen skriva det, precis som många andra hyrbilsfirmor gjort!

Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003

Har någon här testat detta istället?

http://www.rent-racecar.de/gb/fahrzeuge.html

What's more, all of our race cars have a German vehicle registration, have been certified by TÜV and are insured to include the Nordschleife.

om man jämför att hyra tex en Audi TT på Europcar för 300Euro en helg (osäker/tveksamt om försäkringen gäller) med en ordentlig race-bil med b.la. Ordentligt sexpunktsbälte för ca 350 Euro så tycker jag att det lutar åt det senare allternativet.

vad tycker ni?

MVH
Ulf

Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Uffe K skrev:
Har någon här testat detta istället?

http://www.rent-racecar.de/gb/fahrzeuge.html

What's more, all of our race cars have a German vehicle registration, have been certified by TÜV and are insured to include the Nordschleife.

om man jämför att hyra tex en Audi TT på Europcar för 300Euro en helg (osäker/tveksamt om försäkringen gäller) med en ordentlig race-bil med b.la. Ordentligt sexpunktsbälte för ca 350 Euro så tycker jag att det lutar åt det senare allternativet.

vad tycker ni?

MVH
Ulf

Finns flera som hyrt av dem här på forumet, prova sökfunktionen jag vet att detta diskuterats ett flertal gånger här thumbs up Sammanfattningsvis så kan man väl säga att enda nackdelen att hyra på rent a race car är pengarna. En Golf GTI kostar 495 Euro för 25 mil, dvs 8 varv. Sedan om jag inte missminner mig är självrisken om du smäller 8000 Euro för en Golf GTI, på de billigaste bilarna 5000 Euro och på de dyraste 10000 Euro.
Så givetvis är det dyrare men du vet ju oxå mer vad som gäller

Nürburgring
1810 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande