| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
BMW M3 CSL E92?
|
2603 besök totalt |
|
BMW M3 CSL E92?
http://www.automotorsport.se/nyhetsm om man nu ska tro på detta, behöver ju inte vara en CSL men hoppas kan man ju alltid
|
||||||
|
Kan detta vara lådan som skall i? Enligt AMS verkar det så... Hade suttit smutt med en pdf med lite mer info om den lådan.
http://www.getrag.de/252 _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
|
CSL!!! Mmmmmmm
.
Klart skitsnygg. Tänk den i svart .
Undra om det är manuell vxllåda. |
||||||
|
Jag undrar om det inte är något sorts "Competition Package" jag.. Med tanke på att "ankstjärten" inte är i ett stycke ihop med bakluckan utan att den sitter ditmonterad. Fast det kanske ändras till produktionen iofs.
_________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
|
Då jag blev speciall inbjuden av M folket på ringen att checka min bil hos BMW M Testcentret på ringen kom vi att prata en hel del om CSL. Vad en tekniker på testcentret sade var att givetvis är den nya M3 E92ans försäljningsframgångar avgörande om vi ska få se E92 CSL på gatan oberoende av diverse testmulor o s v.
Så säljer nya M3 dåligt blir det nog ingen CSL. Jag är dock inte orolig
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
|
Re:
Låter bra
|
||||||
|
Re:
Du ska alltså byta bil om 12-18 månader....
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
|
Re:
Efter att ha fått den stora förmånen att få köra CSL SMG E46, så ser jag inte nån som helst anledning att ha en manuell låda. Helt sagolikt skönt med paddlar!!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Re:
Ja de e inte vem som helst som får köra Calder CSL på ringen. By the way senare under dagen på banan så träffade jag på han i vita golfen som du tampades med
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
|
Re:
Semi-manuella växellådor är minst lika roliga som manuella och det blir väldigt effektiv körning. Har kört en del Ferrari 575 med F1-låda och det är kanon. _________________ Avregistrerad användare |
||||||
|
Re:
Hahahaaaa... Lånad bil...du vet vad jag tycker om det! Super tack ändå. Gav otrolig mersmak, och en schizofren hjärna.
Så länge det är tyskt så går det väl att köra,,,,,,.......
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Re:
Hejsan johan...inte sett dig här på ett tag,roligt att du är tillbaka. _________________ Philipp Klement |
||||||
|
Jag har precis varit ute på Borgs Bil i Vällingby på BMW on Tour:s provkörning. Synnerligen trevligt!!
Då ingick bl.a. provkörning av nya M3.
Motorn är förstås imponerande även om M3E46-spisen känns avsväert med bus/rejs. V8:an i den här bilen påminner ganska mycket om den V8 som sittr i M5 E39. Den största behållningen var motorns respons. Varvtalsmatchningar (för den här M3:an säljs än så länge enbart med riktigt växellåda) var inga problem. Motorn svarade väldigt rappt. Vilket givetvis var väldigt behjälpligt när Vinsta skulle ses genom sidorutan.
I övrigt kändes M3:an väldigt civiliserad. I ett avseende kändes den obehaglig. Vi tror att BMW blåst upp däcken med lite extra luft vilket gav ett närmast medsvängande/medsladdande beteende i bakvagnen och som gjorde iaf att en högfartsinbromsning krävde ganska mycket korrigerande.
MEN, kvällens stora behållning och överraskning var 130i. Detta konstaterades när vi precis klivit ur M3:an och satte oss i 130i:n.
130i:n var väldigt lättplacerad och kändes logisk i sitt väguppträdande. Den hade väl tyvärr också några bar för mycket i hjulen men kändes ändå riktigt, riktigt intressant. Om några år med en sådan rensad och en bur inskruvad så kan man nog ha en riktigt kul bil.
På bild kom dock M3:an
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
heheh den där m3an har min familj haft hemma samma med 130 m.m.dom är bästa kompis med ägaren.den bästa jag kört är M rodster _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||
|
Re:
Så ska det låta Alltid lika kul med glädjande ord om sin egen bilmodell från en äkta BMW-expert!
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
BMW M3 CSL E92?
|
2603 besök totalt |