Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8409 besök totalt |
Re:
Tydligt beteende för mig oavsett, oavsett däck eller så. "Värmen i kläderna" möter trötthet där... Med ett sånt uttalnde gjorda man sig väl omöjligt som långloppschaffis för allt framtid ![]() Edit: Intressant graf Niklas! Min yxighet (småmissar) syns tydligt! _________________ Pär Hylander |
||||
Re:
![]() Det finns ju rätt många saker som jag skulle kunna göra för lägre luftmotstånd (om det sen spelar mätbar roll för varvtider/racesituationer är en annan femma). Tre bilar imål inom 1,4 sek efter 12 varv är ju i vilket fall som helst ett bra mått på att det varit skoj/underhållande. Det borde varit tajt om fjärdeplatsen också (tre inom 1,3 sek), sannolikt med en bred Pontiac som kämpat för att hålla på 944or bakom. |
||||
Re:
Jag vet inte om dom gör det alls. Det skulle vara om tidtagaren vi hyrde in (Anders Gustavsson) lägger upp dom. Mylaps.com är inget vi har ett explicit förhållande till i KM som det ser ut i nuläget. |
||||
Re:
![]() Vad gjorde Headline på varv9 i racet? "Tråkiga" färger på bilarna gör ju graferna lite svårlästa ![]() |
||||
Re:
Toppenvideo!! ![]() Blir ju lite sugen på att köra efter att ha sett den ![]() |
||||
RoadsportC Tidsträning2:
Min kamera, Josens kamera (ljudet är ur synk av nån anledning, dessutom måste det vara nåt vajsing med micken i den, eller inspelningsinställningarna) Det är lite intressant 15:00/14:48 (tid i min/josens film). ![]() Vi hade nog fått bättre tider bägge två om vi skapat lite lucka och jobbat ikapp (vi kunde turats om att vara hare). Men samtidigt gäller det att inte få varvningar på fel ställe (och det var inte många varv utan) så att buffla sig framåt på banan kändes bäst (annars är passet slut innan man fått till det). |
||||
Hemma efter en intensiv racing helg - något trött
![]() ![]() Lördag MGCC KM 5 final och söndag gäst-körning i Caran S40 bilen med ER-cup, knutan har fått sig en rejäl genomkörare ![]() Vill buga och tacka MGCC med funktionärer - tusen tack, utan er inget rejsande ![]() ![]() ![]() Godis att resultaten kom upp så fort. Många tack Niklas för filmer - verkligen bra att se och lära ifrån. MGCC Roligt att vi har haft sen sån utveckling av C i MGCC, kul med alla nya deltagre som kör snabbare och snyggare hela tiden ![]() För mig själv var det verkligen spännade, kunde inte bli bättre ![]() ![]() ![]() Känner igen detta från KM 5 år 2006 ![]() Racet var sanslöst roligt, jag hoppas att Pär och Niklas inte tyckte jag stängde/körde in för hårt ? Upplevde själv att det var sjysst. Tror att vi bjöd på bra underhållning ![]() ![]() Lite förvänad dock att Pär inte kom mer på rakan, det ser dock ut som om jag får till utgången bättre ? Niklas all heder att du hjälpte mig att klara min omkörning av dig på slutet av pass 2, jag trodde att 944:an skulle flytta på sig/köra undan men han stod still inne i kurvan, miss/dumt av mig, sorry ![]() Detta pajade mina fram-däck med broms-plattor. Som ni ser på filmerna har jag problem med att det låser upp höger fram. Mest tror jag det beror på att däcken gick varma och att min broms-teknik behöver förbättras. Fick förslag på banan att göra en vägning av bilen, är tydligen för lätt höger fram. Att mina framdäck var rökta gjorde att jag hade svårt att klara idioten under racet, syns också på filmen där jag tappar massor på att det understyr. Kändes som att åka på tegelstenar. Fick verkligen jobba med bilen och försvara mig med näbbar och klor ![]() ![]() Vill också tacka alla andra som körde på banan trots att vi var över 20 bilar på banan var det inga incidenter. Det är ju trots allt ett högt tempo genomgånde. Riktigt surt för Dennis att inte får köra - tråkigt ![]() ![]() ER-cup Ny erfarenhet att köra FWD och med massa trafik. Många tack till Thomas Phil med team för att jag fick hänga med ![]() ![]() ![]() Strulade lite med straff för bensin kladd som puttad ner teamt lite i listan. 13 plats med hel bil och inga skador - kanon tycker jag ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Vilken actionrulle! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Där har man något att inspireras av under vintern. Tur att man inte kör så bra, för då hade man knappt haft något att förbättra ![]() Vi ses nästa säsong, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||
Ja det finns mycket att säga om KM finalen på knutan
![]() Först ett stort tack till alla inblandate till arrangemanget ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I C har vi flyttat gränserna ett par snäpp i varvtiderna vilket är skoj ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fantastiskt bra film förresten Niklas ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Re:
Visst får man adrenalin av att glo på den rullen. Jag kommer på mig själv att "burka" framför skärmen ![]() |
||||
Falkenberg
OTOTOTOTOTOTOTOTOTOTOTOTOT Här är ännu en häftig film tagen av Niklas, från Falkenberg för 14 dar sen http://video.google.com/videoplay?do En viss Caterham dyker upp efter ca halva filmen, fem omkörningar fick jag göra Kolla hela eftersnacket, tror att även en Kullman och Joachim finns med https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re:
Äh, jag bytte rem efter det och behöll den gamla som reserv - så jag hade en reservrem; jag hittade den bara inte (förrän allt var klart). ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Re:
Nä, jag tyckte inte det var ojuste ngn gång. Det mest ojusta jag var med om gjorde jag själv, fast av misstag - första varvet ner mot Lito när jag inte såg var Niklas blev av, tittade febrilt efter honom utan att se och tänkte att på insidan kunde han ju inte vara så där försökte jag täppa till, en halv sekund senare så kommer han ju just där, halvt på gräset...! Jo, när jag ibland fick till utgången på rakan bra så knappade det ju in en del, upplevde faktiskt som jag knappade in mer på Niklas än på Joakim, kan det vara så? (vikttillägg för ABS-bromsar?) Sen kan man ju grunna på om det har verklig eller bara akademisk betydelse i våra modesta startrakefarter att ligga i suget bakom? Upplevde stora problem i Lito igår, snurrade dessutom där en gång på träningen. Mkt påfallande att det var där jag tappade mark till er. _________________ Pär Hylander |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
Att Josen har 133hk och jag 140 (fast nästan samma vikt) kompenserar ganska bra mot luftmotståndet på rakan (jag kan ju inte skylla på mycket annat...). ABS ner i Lito är ju en klar fördel även när det är torrt. Det fungerar bra även i slutet på rakan. Vi bromsade väl vid ca 50m när jag klarade svängen men inte du ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jäkla kul racing! Slog nytt pers, 1.16.155, och hade en bra fight med Ulf G i röd Miata. Tyvärr försvann oljetrycket i slutet av racet och jag fick bryta. Konstaterade dock att det var en kabel som gått av så det var ingen fara. Ser fram emot nästa säsong då det förhoppningsvis är 5 Alfor med i KM.
Svejs _________________ Christian Almström Alfa Romeo Bertone 2000 1973 Ford Escort RS 2000 Mk1 1975 |
||||
Som vanligt vill jag börja med att tacka alla funktionärer som gör dessa KM race möjliga
![]() För egen del var förväntningarna ganska lågt ställda då farten inte infunnit sig i min gröna Miata nu under hösten. Blev därför ganska positivt överraskad av min tid i första tidsträningen: 1.14.270 var inte mer än ca 0,4 från mitt PB satt förra året på KM 5. Sedan dess har det inte blivit många varv på Knutan. Körde Uffe G:s Miata några varv i samband med licenskursen i april. Hann väl med knappt 10 varv i regnet innan den olyckliga kraschen i SSM träningen. Målet för dagen var mest att behålla fjärdeplatsen i KM. Efter TT1 så låg Dennis K på platsen före mig med tiden 1,13.8. Helt plötslig tändes hoppet om att kanske kunna knipa tredjeplatsen från Dennis. Blev dessutom nästan straffspark när Dennis stod kvar och meckade när vi rullade ut till TT2. Tyvärr lyckades jag inte förbättra mig utan bästa tiden blev bara 1,14.4. Flera andra förbättrade sig och tiderna i andra passet var helt enkelt ruskigt bra i C ![]() ![]() Niondeplats för mig var säsongens sämsta men gav ändå mersmak. Knutstorp är bara så kul att köra. Det räckte i alla fall för att säkra fjärdeplatsen i KM vilket är min bästa placering efter fyra avverkade säsonger. Räkna med nya tag till nästa säsong ![]() Race: P.g.a motorstrul på Sturup var det så dags för årets första och enda race. Brukar ju vara riktigt kul. Nionde tid gav femte led invändigt i starten. Snett framför utanför stod P-o Håkansson. Rutan framför mig var tom då Dennis skulle stått där. Lååångt där framme stod Fredridks Fiero. Vid sidan om syntes även baken på Eddies Porsche. Hade i första hand siktet inställt på en bromsduell med P-o ned mot första kurvan. När starten höjer handen är det fullt fokus på flaggan och när starten går får jag en riktig kanonstart! (Eller är det P-o som sitter och sover?) Känns som jag passerat P-o innan han ens hunnit röra sig framåt. En titt i backspegeln och jag ser Klas Hansson-Gladh tätt bakom så det lutar nog åt att P-o inte gjorde sin bästa start. Ned mot första kurvan är jag ifatt Fredrik och Eddie som slinker igenom i nämnd ordning. Får inget riktigt häng på Eddie ut på baksidan utan han får en billängd eller två. Tillfället dycker dock upp när det köar upp sig mot tvära vänstern upp för backen. Eddie blir fast ute i ytterspår och jag går upp på insidan och passerar. Lyckas väl hålla honom bakom mig ett varv. Ivrig att få med fart ut på start och målrakan så missar jag dessutom uppväxlingen. Fastnar med spaken mellan lägena och får ta om vilket jag tappar moment på. Eddie kommer som skjuten ur en kanon. Hjälper inte att jag tar ett defensivt innerspår ut på rakan. Eddie är förbi redan under bron och sedan drar han ifrån bit för bit. Därefter blev det mest nio varv solokörning. Koncentrerade mig på att inte tappa fokus och göra onödiga misstag. Bakom såg jag Hans Drangel men höll honom hela tiden på behörigt avstånd. Slutade sjua i racet i alla fall. Varför är det alltid som när man var liten? Det tar slut när man har som roligast. Kan vi inte köra nästa helg igen?! Sju olidligt långa måndader till KM1 igen, suck. |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8409 besök totalt |