Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
7654 besök totalt |
Har åkt motul rfb 600 i Evo innan. De börjad koka ganska tidigt.
Letar efter efter en bromsvätska som pallar med riktigt hård bankörning! Bilen är en evo 5 rs utr med pfc skivor+belägg. Stålomspunnet och brembos stora ok. Förslag? _________________ Andreas Håkansta |
||||||||
Det är bara Castrol SRF som är bättre, men när de är nya är det små skillnader.
Du borde nog istället se över antingen din bromsteknik eller kylningen till bromsarna. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
_________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Någonting man brukar fråga om man heter Jani kanske? ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||||
Sämst ur denna aspekt är de silikonvätskor som inte absorberar vatten alls, de får en praktiskt kokpunkt på 100 grader när det finns vatten närvarande (eftersom vattnet bildar droppar). |
||||||||
Den där listan stämmer inte helt (t.ex. har Super Blue våt kokpunkt min 198 gr och SRF 320 gr torr).
Får du en stegvis lägre pedal eller "försvinner" den på en gång? Castrol SRF fungerar när det blir extrema temperaturer. Givetvis påverkar din bromsteknik. Överväg också om du inte ska satsa på 01-beläggen då Z-beläggen genererar mer värme om de pressas hårt på bana. _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||||
Hur står sig budgettvätskorna i gämförelse med dom som ovan blev listade.
Jag kör för närvarande med nått billigt skräp jag köpte på macken.
Min tar stegvis längre ned. Försvinner alltså inte. Vad kan jag läsa ut från det? _________________ /David Johansson |
||||||||
fick detta svar från castrol sverige Hej, SRF finns inte på den Svenska marknaden. Om du vill kan du kolla i Danmark hos ex; Företag: VINTAGE Kontakt: Roar Eriksen Tel +45 48 28 18 87 order mail: racing@vantage.dk Hemsida: http://www.vantage.dk/ Mvh Marianne Bynke Castrol Kundservice Så vart hittar jag denna mystiska vätska _________________ Andreas Håkansta |
||||||||
SRF brukar väl Bmw försöka sälja till alla med M-modeller... Kolla någon aukt. verkstad.
För egen del använder jag RBF600 och har aldrig haft problem (med vätskan). När jag tog mina första varv på bana hade jag problem med varma bromsar, något jag främst härleder till taskig bromsteknik och i andra hand mekonomebelägg, billigaste vätskan på macken - bytt för två år sen och obefintlig bromskylning... Har andra med liknande bromsutrustning samma problem? Hur har dom löst det? _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Prisskillnaderna mellan Motul RBF600 och de billigare är ju snorsmå. 90:- halvlitern för RBF600 brukar vara vanligt och det är ju en halvliter det brukar gå åt.
Nu beror det ju säkert på körningen och biltyp hur många liter per år man konsumerar men jag klarar mig på en halvliter (dvs inte en kostnad värd att ta upp i budget). SRF kostar däremot så mycket mer att det börjar märkas på snålradarn. |
||||||||
Hej
Jan&Lisa säljer Castrol SRF och till ett bra pris om jag har förståt rätt. http://www.janolisa.se Tel 040-44 04 37 //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||||||
|
||||||||
www.roadster.se _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
Nu vet jag inte hur ofta du befinner dig i Åre (tror att jag har sett din Evo 5 en gång här?) men Bilbolaget i Östersund brukar ha, jag köpte en flaska där senast i våras. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
7654 besök totalt |