| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Audi RS6 nu officiell med minst 580 hk!
|
1 besök senaste veckan (10787 totalt) |
|
Re:
Veyrons toppfartskörningar har körts på VW's platta raka testbana, som de inte "lånar" ut till andra biltillverkare..
_________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Icke sa Nicke Minnet svek mig inte denna gång, tyska AMS har kört Veyron på Nardo i 402 km/h
http://www.automotorsport.se/nyhetsm Sen har ju säkerligen VW kört snabbare än det på sin bana, men det jag fortfarande undrar är värför det skulle gå långsammare runt en ovalbana gentemot rakt fram
|
||||||
|
Topgear körde ju 407km/h med Veyron på VWs långa raka. Inte illa!
Det går väl långsammare på en ovalbana jämfört med rakt fram just för att det svänger!?
Jag tycker Audi A6s bakljus är snyggare på kombin än på sedanen. Men A5 och A4 sedan har snygga bakljus. RS6 ska väl komma som sedan med va? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Provkörde en S6 igår den har bara ca400hk (V10)
Motorn var knäppt stark och ljudet var underbart! Men jag var missnöjd med chassit då hjulen tappade vägkontakten (fick studds) när asfalten inte var helt slät. På landsväg är det en underbar bil så länge kvalliten på asfalten är bra. Men jag tror inte den skulle passa på bana då den är lite för tung! _________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||||||
|
Skandal! RS6:an går inte att få med dragkrok! Tydligen sitter det venturikanaler under bilen som omöjliggör en krok. Hur ska man då kunna ha den som dragbil till racerbilen? Eller är tanken att RS6 ÄR racerbilen? :-)
/Lars _________________ /Lars Nottehed |
||||||
|
Re:
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
|
Re:
Samma problem med "förra" M5:an som jag förstått det
_________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re:
det fick du inte ha på förra RS6:an heller... Är Audi som bestämt det, varför förstår jag faktiskt inte alls förutom att det är en "prestandabil".. En vänn har satt dragkrok på sin RS6:a endå och ja, 4 hjusställ på snömodd med ett bilsläp med bil på i 150 blås ÄR KUL! men ja, Audi ville inte att den ska ha krok och så fortsätter de att tycka bevisligen.
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||
|
om man importerar bilen från ett icke EU-land och monterar drget innan regbesiktningen kanske det går? Tænkte fræmst på Wärhner och hans Skyline-om det funkar på en RS6a kan jag låta vara osagt...
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
|
Re:
denna kroken står inte alls med i papprena om vi säger så, inte reggad med den eller något då det i just hans fall inte går att göra det.
_________________ Christian Lange 458 |
||||||
|
Re:
Vadå inte Understyrning!! Den där lastbilen plogar ju värre än min morsa i slalombacken.. bedrövligt Går inte att försätta lagar ännu tydligen! _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||||
|
Re:
Kör du med släpvagn kan du teoretiskt nå närmast statiska driftsfall som du inte når om du bara har bilen självt som last. Har du trimmat motorn hårt kan den tänkas ta skada i dessa driftsfall om inte motorstyrsystemet drar ner effekten. Så det kan vara en av flera tänkbara anledningar. _________________ Ragnar Burenius
|
||||||
|
Ful bil - snygg motor!
Men är inte alltid Audis prestandamodeller aptunga med en gigantisk motor i nosen? Inget nytt under solen alltså...
Men den lär ju gå som ett skott på Autobahn!!!
|
||||||
|
Såå otroligt snygg!
D bästa från två världar..... A6 kombi med UR Quattro breddare
Hade köpt en direkt om man hade haft råd..... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||
|
Re:
Precis så är det förmodligen kan man ju tänka sig att det rör sig om samma sak
|
||||||
|
Re:
om det är bankat så ger det lite högre normaltryck på däcken och därmed lite högre rullmotstånd, plus att det alltid blir lite extra motstånd om man svänger, om än aldrig så lite. Men i de hastigheterna så är luftmotståndet totalt dominerande så det handlar säkert bara om nån enstaka procent på toppfarten. Jaha, en svintung bil som gör över 300 km/h och accar hyfsat - det var ju intressant...
Det är tur att jag är totalt ointresserad av att äga en sån bil, nästan lika ointressant som att äga en Ferrari. Med tanke på mitt bankkonto vore det himla jobbigt att gå och längta efter nåt med en sån prislapp.
Jag har tillräckligt många andra leksaker att sukta efter, så man får vara glad för allt som inte faller en på läppen. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
|
Re:
Det står i artikeln att tester på "banan" visat 402 km/h och att ett officiellt rekordförsök regnade bort. Inget om att Veyron körts på Nardo. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Men Veyron som är en "aptung" bil, åkte ju ändå Runt ringen på 7m40sek, så helt kass är den ju inte.
Sen är ju frågan hur mycket motorn hjälpte till, men ändå en bra tid
"7:40 - 161.217 km/h - Bugatti 16/4 Veyron, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)" Vad RS6:an borde kunna mäta sig med är : 8:05 - 152.907 km/h - Ferrari 575M Maranello F1, 580 PS/1820 kg (sport auto 12/02) _________________ Andreas Nyström |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Audi RS6 nu officiell med minst 580 hk!
|
1 besök senaste veckan (10787 totalt) |