Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Audi RS6 nu officiell med minst 580 hk!
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (10787 totalt)
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10609



Re:

bmw130 skrev:
sweanders skrev:
Samson skrev:
Auto Motor & Sport körde i nr 16 (2007) ett gäng hyggligt snabba bilar på Nardo. En helt standard men ostrypt BMW M6 gjorde då 306 verkliga km/h.



Nardo är en oval, vilket tar bort en del i toppfart.


Jaså gör det Hade för mig att det var just där Bugatti Veyron gjorde 400 blås, men det e klart den kanske skulle gå ännu fortare rakt fram Hur mycket tar det bort tro?


Veyrons toppfartskörningar har körts på VW's platta raka testbana, som de inte "lånar" ut till andra biltillverkare..

_________________
Anders Hansson
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963


Trådstartare
Re:

sweanders skrev:


Veyrons toppfartskörningar har körts på VW's platta raka testbana, som de inte "lånar" ut till andra biltillverkare..


Icke sa Nicke Minnet svek mig inte denna gång, tyska AMS har kört Veyron på Nardo i 402 km/h
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=41270
Sen har ju säkerligen VW kört snabbare än det på sin bana, men det jag fortfarande undrar är värför det skulle gå långsammare runt en ovalbana gentemot rakt fram

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Topgear körde ju 407km/h med Veyron på VWs långa raka. Inte illa!

Det går väl långsammare på en ovalbana jämfört med rakt fram just för att det svänger!?

Jag tycker Audi A6s bakljus är snyggare på kombin än på sedanen. Men A5 och A4 sedan har snygga bakljus. RS6 ska väl komma som sedan med va?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Sniper
Göteborg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 208



Provkörde en S6 igår den har bara ca400hk (V10)

Motorn var knäppt stark och ljudet var underbart!

Men jag var missnöjd med chassit då hjulen tappade vägkontakten (fick studds) när asfalten inte var helt slät.

På landsväg är det en underbar bil så länge kvalliten på asfalten är bra.

Men jag tror inte den skulle passa på bana då den är lite för tung!

_________________
Birath Albin

Porsche Cayman -08
Saab 96 -69
Citera
nottehed
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 104



Skandal! RS6:an går inte att få med dragkrok! Tydligen sitter det venturikanaler under bilen som omöjliggör en krok. Hur ska man då kunna ha den som dragbil till racerbilen? Eller är tanken att RS6 ÄR racerbilen? :-)

/Lars

_________________
/Lars Nottehed
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

nottehed skrev:
Skandal! RS6:an går inte att få med dragkrok! Tydligen sitter det venturikanaler under bilen som omöjliggör en krok. Hur ska man då kunna ha den som dragbil till racerbilen? Eller är tanken att RS6 ÄR racerbilen? :-)

/Lars



_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4244

Hjälpmoderator

Re:

Qvisfr skrev:
nottehed skrev:
Skandal! RS6:an går inte att få med dragkrok! Tydligen sitter det venturikanaler under bilen som omöjliggör en krok. Hur ska man då kunna ha den som dragbil till racerbilen? Eller är tanken att RS6 ÄR racerbilen? :-)

/Lars




Samma problem med "förra" M5:an som jag förstått det

_________________
Daniel Steiner
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



Re:

nottehed skrev:
Skandal! RS6:an går inte att få med dragkrok! Tydligen sitter det venturikanaler under bilen som omöjliggör en krok. Hur ska man då kunna ha den som dragbil till racerbilen? Eller är tanken att RS6 ÄR racerbilen? :-)

/Lars


det fick du inte ha på förra RS6:an heller... Är Audi som bestämt det, varför förstår jag faktiskt inte alls förutom att det är en "prestandabil".. En vänn har satt dragkrok på sin RS6:a endå och ja, 4 hjusställ på snömodd med ett bilsläp med bil på i 150 blås ÄR KUL! men ja, Audi ville inte att den ska ha krok och så fortsätter de att tycka bevisligen.

mvh C

_________________
Christian Lange
458
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



sätter man på en dragkrok så försvinner all garantie enligt audi!!

och hur stor det i papperna sen egentligen?? eftersom audi då inte har uppgett nån tillåten vikt osv??

_________________
Philipp Klement
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



Re:

...

_________________
Philipp Klement
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



om man importerar bilen från ett icke EU-land och monterar drget innan regbesiktningen kanske det går? Tænkte fræmst på Wärhner och hans Skyline-om det funkar på en RS6a kan jag låta vara osagt...

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



Re:

Fuchs skrev:
sätter man på en dragkrok så försvinner all garantie enligt audi!!

och hur stor det i papperna sen egentligen?? eftersom audi då inte har uppgett nån tillåten vikt osv??


denna kroken står inte alls med i papprena om vi säger så, inte reggad med den eller något då det i just hans fall inte går att göra det.

_________________
Christian Lange
458
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338



Re:

_Andrew_ skrev:
Video på att understyrning inte verkar vara något problem längre

http://www.youtube.com/watch?v=hDNwvsVxW4s


Vadå inte Understyrning!! Den där lastbilen plogar ju värre än min morsa i slalombacken.. bedrövligt thumbs down
Går inte att försätta lagar ännu tydligen!

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4369



Re:

C skrev:
det fick du inte ha på förra RS6:an heller... Är Audi som bestämt det, varför förstår jag faktiskt inte alls förutom att det är en "prestandabil"..


Kör du med släpvagn kan du teoretiskt nå närmast statiska driftsfall som du inte når om du bara har bilen självt som last. Har du trimmat motorn hårt kan den tänkas ta skada i dessa driftsfall om inte motorstyrsystemet drar ner effekten. Så det kan vara en av flera tänkbara anledningar.

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Ful bil - snygg motor!
Men är inte alltid Audis prestandamodeller aptunga med en gigantisk motor i nosen?
Inget nytt under solen alltså...
Men den lär ju gå som ett skott på Autobahn!!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1083



Såå otroligt snygg!
D bästa från två världar.....
A6 kombi med UR Quattro breddare
Hade köpt en direkt om man hade haft råd.....

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963


Trådstartare
Re:

Ragnar skrev:
C skrev:
det fick du inte ha på förra RS6:an heller... Är Audi som bestämt det, varför förstår jag faktiskt inte alls förutom att det är en "prestandabil"..


Kör du med släpvagn kan du teoretiskt nå närmast statiska driftsfall som du inte når om du bara har bilen självt som last. Har du trimmat motorn hårt kan den tänkas ta skada i dessa driftsfall om inte motorstyrsystemet drar ner effekten. Så det kan vara en av flera tänkbara anledningar.


Precis så är det förmodligen thumbs up Har en kompis som kör Focus RS, han bad mig kolla upp möjligheten att ha dragkrok på en sådan och pratade med någon "insatt" på Ford; Mondeo ST220 får man ju inte heller ha drag på, Fords förklaring var helt enkelt att på modellerna med mycket prestanda tillåter man inte drag på grund av att man inte vill ha ökad belastning när det handlar om motorer som redan är relativt trimmade. Pratar man om en RS6 med 600 pållar kan man ju tänka sig att det rör sig om samma sak

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Re:

bmw130 skrev:
sweanders skrev:


Veyrons toppfartskörningar har körts på VW's platta raka testbana, som de inte "lånar" ut till andra biltillverkare..


Icke sa Nicke Minnet svek mig inte denna gång, tyska AMS har kört Veyron på Nardo i 402 km/h
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=41270
Sen har ju säkerligen VW kört snabbare än det på sin bana, men det jag fortfarande undrar är värför det skulle gå långsammare runt en ovalbana gentemot rakt fram

om det är bankat så ger det lite högre normaltryck på däcken och därmed lite högre rullmotstånd, plus att det alltid blir lite extra motstånd om man svänger, om än aldrig så lite. Men i de hastigheterna så är luftmotståndet totalt dominerande så det handlar säkert bara om nån enstaka procent på toppfarten.


Jaha, en svintung bil som gör över 300 km/h och accar hyfsat - det var ju intressant...
Det är tur att jag är totalt ointresserad av att äga en sån bil, nästan lika ointressant som att äga en Ferrari. Med tanke på mitt bankkonto vore det himla jobbigt att gå och längta efter nåt med en sån prislapp.
Jag har tillräckligt många andra leksaker att sukta efter, så man får vara glad för allt som inte faller en på läppen.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10609



Re:

bmw130 skrev:
sweanders skrev:


Veyrons toppfartskörningar har körts på VW's platta raka testbana, som de inte "lånar" ut till andra biltillverkare..


Icke sa Nicke Minnet svek mig inte denna gång, tyska AMS har kört Veyron på Nardo i 402 km/h
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=41270
Sen har ju säkerligen VW kört snabbare än det på sin bana, men det jag fortfarande undrar är värför det skulle gå långsammare runt en ovalbana gentemot rakt fram


Det står i artikeln att tester på "banan" visat 402 km/h och att ett officiellt rekordförsök regnade bort. Inget om att Veyron körts på Nardo.

_________________
Anders Hansson
Citera
_Andrew_
Eskilstuna
Här sen Aug 2007
Inlägg: 34



Men Veyron som är en "aptung" bil, åkte ju ändå Runt ringen på 7m40sek, så helt kass är den ju inte.
Sen är ju frågan hur mycket motorn hjälpte till, men ändå en bra tid

"7:40 - 161.217 km/h - Bugatti 16/4 Veyron, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)"

Vad RS6:an borde kunna mäta sig med är :

8:05 - 152.907 km/h - Ferrari 575M Maranello F1, 580 PS/1820 kg (sport auto 12/02)

_________________
Andreas Nyström
Citera
Bilder o videos
Audi RS6 nu officiell med minst 580 hk!
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (10787 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande