Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rejsa i skogen:D
1232 besök totalt
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Jag vet att det inte är rätt forum men jag är så grymt imponerad av min kompis Stefans bygge.

Lite info:
Ram: kortad TGB11
Axlar: 2st framaxlar från TGB11 med vaccumstyrda diffspärrar
Däck: 4st hjul modell "traktor"
Styrning: 4hjulsstyrning via hydraler (styrs individuellt via val med dipp switch på växelspaken) styrstången från BV206 (hydraulisk)
Motor: VW golf GTI 1.8 med turbokit.
Växellåda: VW golf automatlåda med ESAB diff.
Övrigt: hela karossen och hjulupphängningar egenhändigt konstruerade, 2st race stolar med 4P bälten, mätare för indikering hur mycket styrutslag på bakhjul.
Terrängbilen klättrar hur lätt som helst uppför/nedför 70graders lutning.
Vänder på en "femöring" pga 4hjulstyrningen.
Helt enkelt ett vansinnigt bygge thumbs up thumbs up

Sådana här backar äter "devil" till frukost

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Vilken skapelse!

Har inte tummen på fel ställe den killen. thumbs up

Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Dec 2002

Är det bara jag som är nyfiken på vad de två fläktarna i nacken på föraren egentligen är till för?
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
krabu skrev:
Är det bara jag som är nyfiken på vad de två fläktarna i nacken på föraren egentligen är till för?

Stefan hade tidigare problem med att bensinen blev väldigt varm och testade att sätta en liten kylare + 2st datorfläktar för att kyla bränslereturen.

Detta hjälpte tyvärr inte utan bränslepumpen fick flyttas från det varma kardantunneln där bla avgasröret går, till under/baktill på bilen.

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

TGB 11 hade dom i lumpen, men jag känner inte igen mej

Det var fräsigt att kunna lägga i och fyrhjulsdrift och diffspärrar + lågväxel under gång.

JohanR

Uppsala
Här sen Feb 2003

På tal om offroad-körning, jag var nere i Bosnien för en vecka sedan och passade på att ta farsans Mitsubishi Pajero TD till toppen av 1942m högt berg tillsammas med min lille halvbror, körde low-range för det mesta och använde aldrig diffspärr (det var törrt). Som tur är så finns det inga lagar rörande terrängkörning i Bosnien så jag var naturligtvis tvungen att prova Det var faktiskt kul, om man bortser från hålet på avgasröret och äckliga diesellukten (svensk diesel luktar annorlunda verkar det som).

Har inte så många bilder men ni får en uppfattning hur det gick till här:

Jkpg
Här sen Nov 2002

Det är formula offroad i grusgropen i Habo på Lördag. Samma sak som de kör på Island (visas nån gång ibland på Eurosport)

Det går ut på att man ska ta sig upp för en grusbacke så snabbt som möjligt. Helt sjuka byggen i den stora klassen. thumbs up

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:
Det är formula offroad i grusgropen i Habo på Lördag. Samma sak som de kör på Island (visas nån gång ibland på Eurosport)

Det går ut på att man ska ta sig upp för en grusbacke så snabbt som möjligt. Helt sjuka byggen i den stora klassen. thumbs up
Formula offroad är verkligen en sport i min smak. Jag har sett ett par tävlingar i närheten av Stockholm och skulle gärna kolla igen. Det är verkligen "rejsa i skogen".

1232 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande