Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1232 besök totalt |
Rejsa i skogen:D
Jag vet att det inte är rätt forum men jag är så grymt imponerad av min kompis Stefans bygge. Lite info: Ram: kortad TGB11 Axlar: 2st framaxlar från TGB11 med vaccumstyrda diffspärrar Däck: 4st hjul modell "traktor" Styrning: 4hjulsstyrning via hydraler (styrs individuellt via val med dipp switch på växelspaken) styrstången från BV206 (hydraulisk) Motor: VW golf GTI 1.8 med turbokit. Växellåda: VW golf automatlåda med ESAB diff. Övrigt: hela karossen och hjulupphängningar egenhändigt konstruerade, 2st race stolar med 4P bälten, mätare för indikering hur mycket styrutslag på bakhjul. Terrängbilen klättrar hur lätt som helst uppför/nedför 70graders lutning. Vänder på en "femöring" pga 4hjulstyrningen. Helt enkelt ett vansinnigt bygge ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sådana här backar äter "devil" till frukost ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
|
||
Stefan hade tidigare problem med att bensinen blev väldigt varm och testade att sätta en liten kylare + 2st datorfläktar för att kyla bränslereturen. Detta hjälpte tyvärr inte utan bränslepumpen fick flyttas från det varma kardantunneln där bla avgasröret går, till under/baktill på bilen. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
På tal om offroad-körning, jag var nere i Bosnien för en vecka sedan och passade på att ta farsans Mitsubishi Pajero TD till toppen av 1942m högt berg tillsammas med min lille halvbror, körde low-range för det mesta och använde aldrig diffspärr (det var törrt). Som tur är så finns det inga lagar rörande terrängkörning i Bosnien så jag var naturligtvis tvungen att prova
![]() Har inte så många bilder men ni får en uppfattning hur det gick till här: ![]() ![]() ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Det är formula offroad i grusgropen i Habo på Lördag. Samma sak som de kör på Island (visas nån gång ibland på Eurosport)
Det går ut på att man ska ta sig upp för en grusbacke så snabbt som möjligt. ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1232 besök totalt |