Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: M3 E30 original Avgassystem
1878 besök totalt
Gustav_Stjernberg
Palma de Mallorca
Här sen Okt 2007
Inlägg: 49


Trådstartare
K: M3 E30 original Avgassystem

Köpes: Ett BMW original Avgassystem till M3 E30. Helst hela vägen inkl. katt.

om intresse finns kan vi byta mot mitt med DTM-blås och annan slutburk.

Maila eller ring: 0768-329750

gustav@paulssonsbil.se

MVH Gustav

_________________
Gustav Stjernberg

MINI Cooper S JCW GP 0120
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Tjena Gustav,

om du har en -88 så undrar jag om du har kat?
oavsett så tänkte jag hitta på något med mitt originalsystem med kat. Och helt ny slutburk. Vad har du får något, ett originalsystem (med eller utan kat.?) och DTM pipor på annan slutburk?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Re:

BTG skrev:
Tjena Gustav,

om du har en -88 så undrar jag om du har kat?
oavsett så tänkte jag hitta på något med mitt originalsystem med kat. Och helt ny slutburk. Vad har du får något, ett originalsystem (med eller utan kat.?) och DTM pipor på annan slutburk?


Han kan mycket väl ha kat! Det har jag på min och det är ingen lätt pjäs direkt! thumbs down


Katen är den lååånga saken du ser längst bort på den högra systemet!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



ok.
Är det först från -90 det var krav på kat. då lr?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Re:

BTG skrev:
ok.
Är det först från -90 det var krav på kat. då lr?


Krav på kat är från 89, men BMW var "duktig" och hade det på ganska många modeller redan 87!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kan kraven ha sett annorlunda ut utomlands?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Re:

Abbe_M3 E30 skrev:
BTG skrev:
ok.
Är det först från -90 det var krav på kat. då lr?


Krav på kat är från 89, men BMW var "duktig" och hade det på ganska många modeller redan 87!


Aha...där ser man! Den där "skruvande-delen" av bilintresset är inte min starka sida.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Re:

Anton Lillsund skrev:
Kan kraven ha sett annorlunda ut utomlands?


Mycket möjligt! Jag har hört talats om SV-sålda bilar (M3) före 88:a som saknar kat, men har aldrig fått det bekräftat!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



BMW M3 E30 1987 har ingen kat. däremot har de från 1988 kat.

En djungel som vanligt.

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1080



Re:

Franzén skrev:
BMW M3 E30 1987 har ingen kat. däremot har de från 1988 kat.

En djungel som vanligt.


För att krångla till det ännu mer så säjer jag att det visst fanns M3E30 -87or med kat.

_________________
S a m u e l S
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Re:

Samuel S skrev:
Franzén skrev:
BMW M3 E30 1987 har ingen kat. däremot har de från 1988 kat.

En djungel som vanligt.


För att krångla till det ännu mer så säjer jag att det visst fanns M3E30 -87or med kat.


Jag har samma uppfattning!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2565



Re:

BTG skrev:
Tjena Gustav,

om du har en -88 så undrar jag om du har kat?
oavsett så tänkte jag hitta på något med mitt originalsystem med kat. Och helt ny slutburk. Vad har du får något, ett originalsystem (med eller utan kat.?) och DTM pipor på annan slutburk?


Jag har lite inside info om den bilen och kan kanske berätta mer

Där satt katalysator original på den bilen, men det finns inget krav på att den skall fungera. SÅ på Gustavsbil bakom kat-höljet på det systemet sitter det två raka rör med dämpull runtikring. Den bakre burken är en Supersprint. (om nu inget har ändrats sen jag sålde den för x år sedan).

_________________
J0hanC@rlström

BMW i4 M50
Citera
Gustav_Stjernberg
Palma de Mallorca
Här sen Okt 2007
Inlägg: 49


Trådstartare
Hej Johan!

Det kan stämma!

om du har tid och lust får du gärna ringa någon dag och berätta mer om din gamla bil. Mitt nummer finns längst upp i tråden.

MVH Gustav

_________________
Gustav Stjernberg

MINI Cooper S JCW GP 0120
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2565



Re:

Gustav_Stjernberg skrev:
Hej Johan!

Det kan stämma!

om du har tid och lust får du gärna ringa någon dag och berätta mer om din gamla bil. Mitt nummer finns längst upp i tråden.

MVH Gustav


Tjena Gustav,

Jag skall göra ett försök men lovar inget :-)

Dröjer det för länge så släng ett PM till mig.

_________________
J0hanC@rlström

BMW i4 M50
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Re:

Abbe_M3 E30 skrev:
Samuel S skrev:
Franzén skrev:
BMW M3 E30 1987 har ingen kat. däremot har de från 1988 kat.

En djungel som vanligt.


För att krångla till det ännu mer så säjer jag att det visst fanns M3E30 -87or med kat.


Jag har samma uppfattning!


Jag också, min gamla svensksålda -87:a hade katalysator original.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Gustav_Stjernberg
Palma de Mallorca
Här sen Okt 2007
Inlägg: 49


Trådstartare
Kom igen nu, är det ingen som har ett avgassystem liggandes?

/ Gustav

_________________
Gustav Stjernberg

MINI Cooper S JCW GP 0120
Citera
SÄLJES
K: M3 E30 original Avgassystem
1878 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande