| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Shell V-POWER på Ringen?
|
<< 1, 2 4526 besök totalt |
Bildbevis på något som inte finns blir väl svårt för dig att få fram?
Tack förresten för att vi har en man på plats som kan rapportera dylika saker för oss törstande forumanvändare uppe i det höga nord!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Men jag är säker på at jag fylde 100 oktan när jag var på den macken på måndag..
_________________ Raymond Andersen |
||||||||
|
Vaför inte göra livet enkelt för sig och ta med ett par flaskor med oktan booster om det nu är så förbannat viktigt med 100 oktanig soppa!
Ciao, J.E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||||
Fungerar ens oktanbooster som oktanhöjare? eller som speedparts skriver: Det ger en ökad effekt som motsvarar att köra på 102 oktan.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
|
Re:
Ultimate Men vad innebär det, 100 oktan?
|
||||||||
|
I övrigt har jag personligen aldrig märkt skillnad i min bil gällande soppa, inte heller kan jag visa på skillnader i varvtider p g a det samma
Men av någon konstig anledning tankar man ju alltid V-max eller liknande om det finns
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
Teknikens Värld (nr 6/06) fick iaf ur 7hk extra (272hk) ur 130:n när det testade den med V-Power, sen jag läste det kan man ju inte gärna tanka nåt annat....
|
||||||||
|
Re:
Jag vet och håller me, t o m 10hk fick AMS ut mer av en 997 Porsche Carrera S. Jag tankar oxå Vmax o s v för allt som går , känner fortfarande inte av nåt ändå men fortsätter att tanka
Klart man vill ha de bäst föruttsättningarna. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
Re:
Vi får väl se på Söndag, om Ultimate soppan kan pressa din BTG tid!! Eller??
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
|
Re:
Får jag bara hyggligt fritt på rätt ställen gissar jag på 7.30 blankt, antingen det, eller ett blankt Amcro
See you soon. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
![]() |
Nürburgring
Shell V-POWER på Ringen?
|
<< 1, 2 4526 besök totalt |