| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
För att få lite perspektiv på Bugatti Veyron.
|
1 besök senaste veckan (4352 totalt) |
|
Re:
Jag följer hans artiklar i bl.a. EVo och har med åren insett att han inte blir imponerad av någonting så länge han inte gjort det själv. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Re:
Blir man inte imponerad av Veyron så kanske man ska hålla sig ifrån bilar ett tag. .
Men det är klart han har ju själv varit med och gjort en ganska kapabel bil .
|
||||||
|
Äh... Killen(?) i M3:an spann ju bort sig. Med en bättre start hade han fortfarande åkt på TOK DÄNG!
/Jocke |
||||||
|
Hoppas dom flesta vet hur en BMW med överladdning går, ex. M3 E30 ca: 900hk hänger av Veyron enkelt på 402m. Plus i kanten BMW är riktigt snygg och är typ gratis om man tittar på prislappen på Veyron!
_________________ Henrik Andersson |
||||||
|
Re:
Jo det är möjligt att det är så men dom flesta som köper en Veyron kanske gör lite mer än att köra 402 meter .
Sen kanske det är lite skillnad i prestige. Hm, jag har tio miljoner att köpa bil för, ska jag ta en Veyron eller ska jag ta en åttiotals BMW och trimma den till 900 hk .
|
||||||
|
Re:
I mina ögon en väldigt sund inställning. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
Re:
Jag håller också med. Samtidigt måste man inse att McLaren F1 är historia, en bil som tillverkades för c:a 15 år sedan. En mycket fin bilhistoria, men de flesta står på muséum idag. Min poäng var att det blir jobbigt i längden när han inte verkar göra annat än att leta fel hos andra, och alltid jämföra med "sin" McLaren F1. Det vore roligare om han blickade in i framtiden. Ett av de mer kända projekten han varit inblandad i på senare tid är ju Mercedes-Benz SLR McLaren.
Jag kan inte storyn, men om han hoppade av kan man ju ge honom lite credit för det. Han håller på att designa en ny småbil. Följer det med intresse. "Gordon Murray Design has released initial details regarding its upcoming T25 (Type 25) prototype city car along with mention of an upcoming, lightweight, economical supercar project." Undrar hur Gordons Superbil skulle se ut idag, med de kriterier att den skulle ha samma antal passagerare, liknande komfort och prestanda som Bugatti Veyron och DSG-låda. Självklart ska motorn vara hans egen.
Sen får han bygga den som han vill. Vad tror ni?
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Re:
om inte jag har helt fel för mig så är Gordon en av figurerna bakom Caparo T1 och den har ju rätt ok prestanda även om resten av hans kriterier inte är med
Tror helt klart att han är en världens bästa bilkonstruktörer kanske den bästa och gillar läsa hans artiklar. |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
På toppen ja, eller är den lika effektiv även vid acc och kurvor?
Men om man kollar Zo6 så är den inte att förakta. Den vispar banan med måååånga potenta räsers idag. Och 7:an som kommer ska visst bli nåt i hästväg....synd att dom inte vuxit ifrån blanka plastdetaljer i inredningen ännu bara...
_________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
|
Re:
Eller otrimmad sporthoj...
_________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||
|
Väjron kommer mer till sin rätt om man mäter den andra kvartsmilen (eller andra halvan av stående kilometern), där är det ju bara ren rå effekt/luftmotstånd som gäller.
Vad är sifforna på 200-300, 250-350 (bara för skilja ut sig)? |
||||||
|
200-300 går på 9.4 sek.... Eller 0-300 på 16.7 sek..
Var det någon som sa att snöskotern eller hojen ens kom till 300??
om en hoj lyckas pina sig dit så klämmer ju Veyron till med 100km/h till...
http://www.youtube.com/watch?v=gpIGK Veyron vs. Yamaha R1.. http://www.youtube.com/watch?v=WShY1 _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
|
Latest Rendition of Future McLaren Supercar
http://www.worldcarfans.com/9071012. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Re:
sorry, fre em. |
||||||
![]() |
Bilder o videos
För att få lite perspektiv på Bugatti Veyron.
|
1 besök senaste veckan (4352 totalt) |