Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
För att få lite perspektiv på Bugatti Veyron.
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4352 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19164



Nu får du läsa vad jag skriver igen och fundera lite till innan du svarar...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

Stacken skrev:
Erik B skrev:
Är det inte Gordon på bild?
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=7&article_id=30 . . . .


Jovisst är det. Där har han något att bita i .


Jag följer hans artiklar i bl.a. EVo och har med åren insett att han inte blir imponerad av någonting så länge han inte gjort det själv.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Re:

Erik B skrev:
Stacken skrev:
Erik B skrev:
Är det inte Gordon på bild?
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=7&article_id=30 . . . .


Jovisst är det. Där har han något att bita i .


Jag följer hans artiklar i bl.a. EVo och har med åren insett att han inte blir imponerad av någonting så länge han inte gjort det själv.


Blir man inte imponerad av Veyron så kanske man ska hålla sig ifrån bilar ett tag. .
Men det är klart han har ju själv varit med och gjort en ganska kapabel bil .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185



Äh... Killen(?) i M3:an spann ju bort sig. Med en bättre start hade han fortfarande åkt på TOK DÄNG!


/Jocke

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Andersson
Emmaboda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 537



Hoppas dom flesta vet hur en BMW med överladdning går, ex. M3 E30 ca: 900hk hänger av Veyron enkelt på 402m. Plus i kanten BMW är riktigt snygg och är typ gratis om man tittar på prislappen på Veyron!

_________________
Henrik Andersson
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Re:

Andersson skrev:
Hoppas dom flesta vet hur en BMW med överladdning går, ex. M3 E30 ca: 900hk hänger av Veyron enkelt på 402m. Plus i kanten BMW är riktigt snygg och är typ gratis om man tittar på prislappen på Veyron!


Jo det är möjligt att det är så men dom flesta som köper en Veyron kanske gör lite mer än att köra 402 meter .
Sen kanske det är lite skillnad i prestige. Hm, jag har tio miljoner att köpa bil för, ska jag ta en Veyron eller ska jag ta en åttiotals BMW och trimma den till 900 hk .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18081



Re:

Erik B skrev:
Stacken skrev:
Erik B skrev:
Är det inte Gordon på bild?
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=7&article_id=30 . . . .


Jovisst är det. Där har han något att bita i .


Jag följer hans artiklar i bl.a. EVo och har med åren insett att han inte blir imponerad av någonting så länge han inte gjort det själv.
Där håller jag inte riktigt med. Han verkar bli imponerad när bilarna byggs smart och inte enbart lastas ner med komfortprylar och tillverkarna försöker kompensera med hästkrafter.
I mina ögon en väldigt sund inställning.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9014



Jag gillar Gordon och hans inställning till hur bilar ska byggas.

Delar nog Lennarts syn på honom.

_________________
Martin Öberg
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Re:

obizzz skrev:
Jag gillar Gordon och hans inställning till hur bilar ska byggas.


Jag håller också med. Samtidigt måste man inse att McLaren F1 är historia, en bil som tillverkades för c:a 15 år sedan. En mycket fin bilhistoria, men de flesta står på muséum idag.

Min poäng var att det blir jobbigt i längden när han inte verkar göra annat än att leta fel hos andra, och alltid jämföra med "sin" McLaren F1. Det vore roligare om han blickade in i framtiden.

Ett av de mer kända projekten han varit inblandad i på senare tid är ju Mercedes-Benz SLR McLaren.
Jag kan inte storyn, men om han hoppade av kan man ju ge honom lite credit för det. thumbs up

Han håller på att designa en ny småbil. Följer det med intresse.

"Gordon Murray Design has released initial details regarding its upcoming T25 (Type 25) prototype city car along with mention of an upcoming, lightweight, economical supercar project."

Undrar hur Gordons Superbil skulle se ut idag, med de kriterier att den skulle ha samma antal passagerare, liknande komfort och prestanda som Bugatti Veyron och DSG-låda.
Självklart ska motorn vara hans egen.
Sen får han bygga den som han vill.

Vad tror ni?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Re:

Erik B skrev:
obizzz skrev:
Jag gillar Gordon och hans inställning till hur bilar ska byggas.


Jag håller också med. Samtidigt måste man inse att McLaren F1 är historia, en bil som tillverkades för c:a 15 år sedan. En mycket fin bilhistoria, men de flesta står på muséum idag.

Min poäng var att det blir jobbigt i längden när han inte verkar göra annat än att leta fel hos andra, och alltid jämföra med "sin" McLaren F1. Det vore roligare om han blickade in i framtiden.

Ett av de mer kända projekten han varit inblandad i på senare tid är ju Mercedes-Benz SLR McLaren.
Jag kan inte storyn, men om han hoppade av kan man ju ge honom lite credit för det. thumbs up

Han håller på att designa en ny småbil. Följer det med intresse.

"Gordon Murray Design has released initial details regarding its upcoming T25 (Type 25) prototype city car along with mention of an upcoming, lightweight, economical supercar project."

Undrar hur Gordons Superbil skulle se ut idag, med de kriterier att den skulle ha samma antal passagerare, liknande komfort och prestanda som Bugatti Veyron och DSG-låda.
Självklart ska motorn vara hans egen.
Sen får han bygga den som han vill.

Vad tror ni?


om inte jag har helt fel för mig så är Gordon en av figurerna bakom Caparo T1 och den har ju rätt ok prestanda även om resten av hans kriterier inte är med
Tror helt klart att han är en världens bästa bilkonstruktörer kanske den bästa och gillar läsa hans artiklar.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9014



Re:

bjorre82 skrev:

om inte jag har helt fel för mig så är Gordon en av figurerna bakom Caparo T1 och den har ju rätt ok prestanda även om resten av hans kriterier inte är med


Japp det stämmer.

_________________
Martin Öberg
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Lite jobbigt att jänkarna byggt en "production car" som är snabbare Veyron...

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856


Trådstartare
Re:

Krille_hlm skrev:
Lite jobbigt att jänkarna byggt en "production car" som är snabbare Veyron...

På toppen ja, eller är den lika effektiv även vid acc och kurvor?

Men om man kollar Zo6 så är den inte att förakta. Den vispar banan med måååånga potenta räsers idag. Och 7:an som kommer ska visst bli nåt i hästväg....synd att dom inte vuxit ifrån blanka plastdetaljer i inredningen ännu bara...

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Re:

Lennart Hall skrev:
Andersson skrev:
Vad har Veyron för tid på 402m?
10,4s med cirka 140mph i slutfart.

Ungefär som en lätt trimmad snöskoter, mao. 8)

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Re:

AndersY skrev:
Lennart Hall skrev:
Andersson skrev:
Vad har Veyron för tid på 402m?
10,4s med cirka 140mph i slutfart.

Ungefär som en lätt trimmad snöskoter, mao. 8)


Eller otrimmad sporthoj...

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20383



Väjron kommer mer till sin rätt om man mäter den andra kvartsmilen (eller andra halvan av stående kilometern), där är det ju bara ren rå effekt/luftmotstånd som gäller.

Vad är sifforna på 200-300, 250-350 (bara för skilja ut sig)?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856


Trådstartare
200-300 går på 9.4 sek.... Eller 0-300 på 16.7 sek..

Var det någon som sa att snöskotern eller hojen ens kom till 300??
om en hoj lyckas pina sig dit så klämmer ju Veyron till med 100km/h till...
http://www.youtube.com/watch?v=gpIGKNOH1c0

Veyron vs. Yamaha R1..
http://www.youtube.com/watch?v=WShY1obPvhQ

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20383



Re:

Erik B skrev:
Latest Rendition of Future McLaren Supercar

http://www.worldcarfans.com/9071012.007/latest-rendition-of-future-mcl . . . .
Bilden är ju gjord av "Larson", vart är kossorna och sniglarna?


sorry, fre em.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Bilder o videos
För att få lite perspektiv på Bugatti Veyron.
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4352 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande