Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
7:56 BTG med M3 E46 (splittad tråd)
<<   1, 2
6037 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Frazze skrev:
7.56!!



Insämmer i I hyllningarna thumbs up . Sub 8, imponerande!!



Tack båda två!
Det är dock BTG-tider vi talar om
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



johann skrev:
.....Det är dock BTG-tider vi talar om

Vad betyder BTG? Finns det olika tider? Men t.o.m. jag har hört talas om 8 min som en "drömgräns"

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Hur kommer det sig att den här inte ligger under "Köra Nordschleife"
Det finns dom som bara läser dom sidorna om Ringen & då missar dom det här.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Vill oxå ha ett förtydligande vad BTG betyder. Har hört det nån gång men glömt bort !
Grattis till en bra tid Johann !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17867



BTG=Bridge To Gantry
Man tar tiden från bron efter utfarten till järnställningen över banan i början av långa raksträckan. Med andra ord hoppar men över transportsträckan som mest är rakt fram och tar 20-30s beroende på hastighet.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Grattis, Johan!

Nu är du snabbare än Sport Autos Horst von Saurma också!
För jag skulle tippa på att 25 sek är ungefär vad man skulle behöva lägga på din tid för att få ett fullt varv.
Dvs c:a 8:21 för ett helt varv.
Sport Auto har väl kört på 8:22 om jag inte missminner mig.
Men deras tider är väl minus en snutt på den gamla depårakan vid T13, så där skall det ju läggas till några sekunder på deras tider.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Lennart Mäkinen skrev:
BTG=Bridge To Gantry
Man tar tiden från bron efter utfarten till järnställningen över banan i början av långa raksträckan. Med andra ord hoppar men över transportsträckan som mest är rakt fram och tar 20-30s beroende på hastighet.


Bridge (Start)



Gantry (mål)

_________________
// Jani Hast
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Vad gäller videokamera sa var det nagra häromdagen som inte fick aka ut om dom inte la videokameran i bagaget.
Nagra lättnader är det mao inte tal om.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Peeter skrev:
Grattis, Johan!

Nu är du snabbare än Sport Autos Horst von Saurma också!
För jag skulle tippa på att 25 sek är ungefär vad man skulle behöva lägga på din tid för att få ett fullt varv.
Dvs c:a 8:21 för ett helt varv.
Sport Auto har väl kört på 8:22 om jag inte missminner mig.
Men deras tider är väl minus en snutt på den gamla depårakan vid T13, så där skall det ju läggas till några sekunder på deras tider.


Man tackar!

Skulle gissa att man lägger på ngnstans mellan 20 och 25 s på min tid och 4-5 s på Sport Autos tider så nog kör jag snabbare. Då har jag å andra sidan, R-däck, annat chassi, mer effekt och mindre vikt så den är ju inte original alls.
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1804



johan: Vad är lättat för att få den att väga 1400 kg?

Inte var den väl lättad när jag åkte med på gelleråsen?

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Turbo² skrev:
johan: Vad är lättat för att få den att väga 1400 kg?

Inte var den väl lättad när jag åkte med på gelleråsen?


Nej den av inte lättad då du åkte med förutom att avgassystemet är ngt lättare utöver det har vikten försvunnit så här:
Lätta racestolar istf tunga originalstolar
Lättare fälgar ( drygt 6 kg lättare styck!)
Baksäte ut, inkl mekanism för att fälla sätet
Diverse mattor och plattor ut
Subwoofer ut
Högtalare ut ur hatthyllan
Bälten bak ut
Elektrisk solskyddsgardin ut
M-Mobility kit ut (istf reservehjul)
Som nämnts tidigare lättare avgassystem
Säkert ngt annat som jag glömt och dessutom vägde buren dyga 30 kg.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



Lennart Mäkinen skrev:
BTG=Bridge To Gantry
Man tar tiden från bron efter utfarten till järnställningen över banan i början av långa raksträckan. Med andra ord hoppar men över transportsträckan som mest är rakt fram och tar 20-30s beroende på hastighet.
Tack för förklaringen! Jag som trodde signaturen "BTG" hade nån anknytning till betong förut! (Btg är förkortning för betong också).

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Pär Hansson skrev:
Tack för förklaringen! Jag som trodde signaturen "BTG" hade nån anknytning till betong förut! (Btg är förkortning för betong också).


Ursäkta mig!
Betong?

Mvh / Micke - BTG

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



BTG skrev:
Pär Hansson skrev:
Tack för förklaringen! Jag som trodde signaturen "BTG" hade nån anknytning till betong förut! (Btg är förkortning för betong också).


Ursäkta mig!
Betong?

Mvh / Micke - BTG

Så är det. Fattar du hur mycket snabbare min bild av dig är nu?

Betong-Micke -- Bridge to Gaiter: 0-1

Vad är den tyska termen förresten: BzF, Brügge zum Fackwerk?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Pär Hansson skrev:
Vad är den tyska termen förresten: BzF, Brügge zum Fackwerk?


Det skulle betyda bro till chassi!

På tyska säger man Brücke zu Brücke.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Lennart Jarmyr skrev:
Hur kommer det sig att den här inte ligger under "Köra Nordschleife"
Det finns dom som bara läser dom sidorna om Ringen & då missar dom det här.


Så nu vart det bättre thumbs up det var väl på det här forumet den hör hemma.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



johann skrev:
Pär Hansson skrev:
Vad är den tyska termen förresten: BzF, Brügge zum Fackwerk?


Det skulle betyda bro till chassi!

På tyska säger man Brücke zu Brücke.

Men hallå Johan, Fackwerk betyder inte "chassi".
Fahrwerk däremot...

_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Anders Dauner skrev:
johann skrev:
Pär Hansson skrev:
Vad är den tyska termen förresten: BzF, Brügge zum Fackwerk?


Det skulle betyda bro till chassi!

På tyska säger man Brücke zu Brücke.

Men hallå Johan, Fackwerk betyder inte "chassi".
Fahrwerk däremot...



ojdå! Var det därför mitt chassi blev så hårt?

Man skall visst inte försöka skämta på Internet efter man har .

I vilket fall som helst så säger man "Brücke zu Brücke".
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



johann skrev:

Man skall visst inte försöka skämta på Internet efter man har .

Nä, det ju bli så tokigt då.

_________________
Anders Dauner
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Nürburgring
7:56 BTG med M3 E46 (splittad tråd)
<<   1, 2
6037 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande