Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2576 besök totalt |
Besiktiga bilen utomlands!
För alla sköna lirare som råkar ha sin bil utomlands, eller för extra sköna lirare som har den i Tyskland finns möjlighet att besiktiga i Spanien(för de som inte visste) Pågår nämligen försöksverksamhet gällande detta. Man bör boka tid sedan kan man dra till Alicante o fixa besiktningen(finns även på en till ort i Spanien). Hurvida försöksverksamheten pågår även under 2008 vet jag inte, men det gör den säkert. I framtiden ska det gå att besiktiga i fler EU länder. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Undrar om nåt land är snällare eller styggare än ABSB när det gäller moddade bilar...
|
||||
Re:
Norge är styggare tror jag, men de är ju inte med i EU... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
När kan andra länder komma till Sverige och besikta (Tyskar som har icke TÜV-saker tex, om nu inte försäkringssituationen styr där.)? Kan jag ana en servicemarknad... ![]() |
||||
Nu menar nog Göte att svenska bilprovningen erbjuder den här tjänsten åt svenskar som bor utomlands...
Länk: http://www.bilprovningen.se/externt/ _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Re:
![]() ![]() Man kan väl få spåna lite illvilligt och cyniskt? ![]() Men visst vore det bekvämt att ha en Svenskreggad/försäkrad Ringrunner stående där nere och slippa ta hem den för besiktning. Men frågan är ju då om det fungerar med en nyare bil med andra bromsok (eller annan ändamålsenligt liten modifiering) tex (vilket nog inte är några som helst problem hos ABSB här hemma). |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2576 besök totalt |