Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Besiktiga bilen utomlands!
2576 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

För alla sköna lirare som råkar ha sin bil utomlands, eller för extra sköna lirare som har den i Tyskland finns möjlighet att besiktiga i Spanien(för de som inte visste)

Pågår nämligen försöksverksamhet gällande detta. Man bör boka tid sedan kan man dra till Alicante o fixa besiktningen(finns även på en till ort i Spanien).

Hurvida försöksverksamheten pågår även under 2008 vet jag inte, men det gör den säkert.
I framtiden ska det gå att besiktiga i fler EU länder.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Undrar om nåt land är snällare eller styggare än ABSB när det gäller moddade bilar...

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Undrar om nåt land är snällare eller styggare än ABSB när det gäller moddade bilar...

Norge är styggare tror jag, men de är ju inte med i EU...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Sörpan skrev:
Niklas Falk skrev:
Norge är styggare tror jag, men de är ju inte med i EU...
Min misstanke är att de flesta länder är styggare än sverige (ABSB hjälper ju till att hålla allt skrot kvar på vägarna).

När kan andra länder komma till Sverige och besikta (Tyskar som har icke TÜV-saker tex, om nu inte försäkringssituationen styr där.)? Kan jag ana en servicemarknad...

ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Nu menar nog Göte att svenska bilprovningen erbjuder den här tjänsten åt svenskar som bor utomlands...

Länk: http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/02CC5FB3156 . . . .

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Miataninja skrev:
Nu menar nog Göte att svenska bilprovningen erbjuder den här tjänsten åt svenskar som bor utomlands...
Fri handel med varor och tjänster... (men det gäller naturligtvis inte myndighetstjänster förståss, speciellt inte om det kan användas som kryphål )

Man kan väl få spåna lite illvilligt och cyniskt?

Men visst vore det bekvämt att ha en Svenskreggad/försäkrad Ringrunner stående där nere och slippa ta hem den för besiktning. Men frågan är ju då om det fungerar med en nyare bil med andra bromsok (eller annan ändamålsenligt liten modifiering) tex (vilket nog inte är några som helst problem hos ABSB här hemma).

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Är det svenskar som gör kontrollen eller hyr SBP in just dessa länders personal??
Antar att det där som annars lär bedömmas ganska olika likväl som här hemma?

2576 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande