Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7375 besök totalt |
Åka med till världens största motorsportmässa?
Har tidigare år arrangerat en resa till Birmingham och Autosport International Exhibition och tänkte nog ordna en till ![]() Autosport International Exhibition är världens största motorsportmässa. Resan brukar kosta runt 3-4000:- för Flyg,Hyrbil,inträde samt hotell. Tänkt färdplan: Avfärd från Skavsta med Ryanair den 9/1-2008 (kan bli fakiren/redeye, så morgonpigg bör man vara ![]() Hyrbil från Stanstead till Birmingham, där vi sedan bor på nåt obskyrt hotell och eventuellt får vi sällskap av några lokala förmågor för middag (Indiskt någon?) och nån enstaka öl ![]() Mässan besöker vi på torsdag och fredag (10-11/1). Bra skor och ryggsäck är ingen dum idé. Mycket med minne till kameran är inte heller fel. Lördagen beger vi oss till London och drar ett par öl och vad nu vi kan tänkas göra. Har vi tur, så kanske vi träffar Westfields mamma ![]() På Söndagen tar vi och beger oss hemåt igen. För att det ska fungera så smärtfritt som möjligt att boka detta, så behöver jag följande: Namn, adress, personnummer samt telefonnummer. Ju tidigare vi bokar flyg desto billigare samt att det skall finnas rum till allesammans på samma hotell. Pengar måste jag ha, så fort jag gjort bokningen. Ingen återbetalning kan göras för Flyg, Entré samt Hotell. Får ni förhinder, så får ni försöka sälja er plats själva. Jag arrangerar detta på självkostnadspris och ställer upp med mitt företag för att kunna få biljetter på dessa dagar (Det är enbart Trade och inga privatpersoner kommer in). Detta innebär att alla kommer få en flådig titel på sin namnbricka ![]() Hittills anmälda. Anders "Dude" Bisting Mikael "Westfield" Blix Anton Lillsund Patrik "PP" Peterson Peter Simons _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Jag å Johan (jovani) har pratar om detta tidigare iår, men eftersom vi isåfall flyger från Gbg, så ordnar vi resa själva (båda har företag inom relevant område så tradebiljetter skall inte vara några problem om det inte är för sent att boka sådana dvs). Men det kan ju vara kul om man kunde hamna på samma hotell. Vi har inte sagt säkert än, men det fanns billiga biljetter (1kr) så inget är omöjligt. Det kanske kan vara svårare att skaffa rum dock?
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Re:
En Mondeo diesel brukar kosta runt 1700:- för 4 dagar . Det tycker jag är helt ok. Vi hyr av Hertz på Stanstead och bokar hemifrån. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Hur det var 06 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re: Åka med till världens största motorsportmässa?
Hellre ökänd än okänd ![]() Åsikterna har inte rundats av med tiden, snarare tvärt om ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Johan! jag kikade lite snabbt
Ryan air ons-lördag 1000 kr person Hyrbil samma period, Ford KA: 500 kr per person Det är väl ca 40 mil t/r stansted-birmingham så 200 kr per person i soppa Parkering ca 150 kr per person Så ca 1850 kr i resekostnader per person City airlines hade för 2000 kr (ink skatt) GBG-Birmingham direkt. Kanske är smidigare, då kan man flyga ut på torsdag morgon och vara i Birmingham strax innan 08:00 lokal tid, för att få det låga priset får man dock flyga hem först söndag kväll. Dvs lika många hotellnätter som om man flygit Ryan air för 1000 kr. Andra dagar med Ryan fanns inga lågprisbiljetter Jag har nog lite poäng att plocka ut också till hotellet _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Re: Åka med till världens största motorsportmässa?
![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Kollade precis Ryanair från Skavsta och ons-sön kostar 565:-/pers TOR.
Hyrbil Mondeo 1842:- Hotell t.ex. http://se.wwte9.com/pub/agent.dll/qs Inträde 350:-/dag och person. (Exkl ev live action arena) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Fick med två kompisar också som inte hänger här i vanliga fall.
Nu är vi sju anmälda. Anders "Dude" Bisting Mikael "Westfield" Blix Anton Lillsund Patrik "PP" Peterson Peter Simons Patrik Fahlén Johan Vi har ett par kanske också. Stefan Irlander Göran Latva _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Som vanligt... Det vore ju kul att haka på.
![]() Man som vanligt... Så här långt i förväg kan man (jag) ju inte boka nå't... ![]() ![]() |
||||||
Hm, undrar om detta är en bra tid för oss - då har vi inskolning för lilleman på dagis, kanske inte rätt tid att bara "sticka" och lämnet dem "i sticket" (öhum...). Jag får iafl inte plats i diesel mondeon om vi ska vara sju. Tänker inte bli förpassad till bagagerummet.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Re:
Stor buss eller 2 bilar ![]() Jag kan fråga Elin om du inte vågar ![]() Dessutom har vi ingen att skylla på ifall dom hittar nåt mystiskt föremål i restaurangen på NEC ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Fast Peter fick ju tränng på att bära ombord okända människors prylar på flyget hem förra året. Tjejen i check-in såg lite undrande ut när han svarade ja på den frågan...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Detta verkar ju hur kul som helst!!
När måste du ha anmälan??? Jag borde inte vara hemma då men eventuellt är jag det och då hade det varit skoj att åka till England, dricka öl o titta på häftiga bilar ![]() |
||||||
Re:
Anmälan före den sista oktober om man vill flyga till rätt pris och hamna på samma hotell. Annars går det nog att boka resan själv senare (dock brukar flyg och hotell kosta betydligt mer, om man är sent ute)och då kan jag hjälpa till med entrébiljetter iaf. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Re:
Det var din egen tolkning ![]()
Det är lite krydda på moset att bli spontan-terrorist ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Re:
Va? Vem? Jag? Vad? Kommer inte ihåg... _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Re:
Som vanligt hade du väl ett antal promille i blodet och använder det som ursäkt för diverse galenskaper! Hupp hupp. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Nähä, så det var inte nog med att du glömde bort att lämna tillbaka det sen...
![]() Böckerna som jag skulle fått överlast-straff på, ringer det en klocka nu då? Cobra in a barn och Autodrome var det väl. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7375 besök totalt |