| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
|
2 besök senaste veckan (5084 totalt) |
|
Ett koncept med massa godis
Snart i en butik nära dig ? http://www.1addicts.com:80/forums/showthread.php?t=1935 _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Behövs ju inte... vanliga 120 numera har ju 170hk standard, precis som 320Si motorn .
Förövrit va Tii grymt läcker! hoppas på att den kommer bara, i samma utförande då. _________________ Viktor Starkman |
||||
|
Re:
Ja, för allt är ju bara siffror på ett papper och handlar inte om hur de levereras eller hur man gått till väga för att nå nämnda siffra...
Si-maskinen borde iofs haft iaf 200 starka åsnor från början...det får man helt enkelt ordna.
|
||||
|
Ruggigt dåligt pressmeddelande, mycket snack om ingenting där. Man får ju inte reda på någonting om bilen egentligen.
En Si-fyra på ca 200 hk och en riktigt diffbroms, mer behövs det inte för att jag ska tycka att denna är astuff. En lite mer seriös lättning hade kanske inte varit fel heller. Nu känns det lite som att de tagit en 135:a och skickat iväg till en stylingfirma i Tokyo för att ha något nytt att visa på salongen. Iaf så länge man inte får reda på mer om bilen. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
|
|
||||
|
Re:
Vet inte om jag ser nån likhet faktiskt...
|
||||
|
Re:
Mest fälgar och vinge som skiljer tycker jag...
EDIT: Kom på att man inte kan ifrågasätta bmw, då får man däng!! Fin bil!!!
|
||||
|
Dåligt med info som sagt. Massa dravel om former. Inte ens bruden på bilderna ser nå vidare ut... Jag hade förväntat mig att en värdinna på BMW skulle ha lite mer stil.
|
||||
|
Re:
En Si-motor blir det väl bara om BMW vill använda 1-serien i WTCC och det lär väl inte inträffa förrän 3-serien slutar vara huvudserien försäljningsmässigt och de vill promota varumärket som småbilstillverkare. Vad finns det för trimsatser till Si-motorn förresten? |
||||
|
Re:
Ja, om BMW sätter den bilen, i just de utförandet i produktion är jag torsk!
Va fean ska man med en "M" bil till då?? Detta måste ju vara så nära 90-tals M3/MB190ia man kan komma!
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Mycket tjat om 320si motorn här, nog tycker jag oxå att den bilen är imponerande, men inte är det väl motorn som är det som imponerar mest på den bilen, det är väl chassit!
En 1-serie gör sig givetvis bäst med en rak 6:a
Gällande denna 135tii så tycker jag är tråkigt att de bara blingar till bilen utseendemässigt. Varför inte gå hela vägen
Varför inte en 135 CSL, med en sisådär 350hk, lättad 100+ kilo, diffbroms, och HELT urkopplingsbar DSC, det vore nåt |
||||
|
Re:
Kan man inte göra det idag med befintliga 1-serie? På 3:an håller man ju bara in knappen lite längre. |
||||
|
Re:
Tyvärr inte - efter facelift så heter systemet DSC+ och i "urkopplat" läge har de på 123d och 135i en elektronisk diffbroms som utnyttjar bromsarna till att bromsa det hjul som spinner. om denna bil får "rätt" spec så kommer min 130i att vara till salu i alla fall
Re:
Ja det är väl ganska naturligt då de som kan sin BMW-story för alltid kommer drömma om att BMW bygger en värdig ersättare till M3E30...vilket troligen inte kommer ske.
Inget ont om de fantastiska sexorna...men detta handlar om ngt helt annat. Falk har naturligtvis rätt i att Si-motorn inte lär hitta ner i en 1:a om den inte ska användas i WTCC. Men ngn typ av piggelin 2-2,3 liters 4:a på 200hk+ vore väl ett ordentligt trevligt val. Angående trimsatser lär man få leta till dödagar för att hitta ngt som verkligen ger lite extra knuff till denna motor...om man inte tar vägen förbi Daimlerstrasse 19 i Garching (BMW Motorsport)...men då blir det dyyyyrt och föga gatanpassat. Iofs, de stora trimhusen kommer säkert med nga tuffa kit bestående av avgasrör, mjukvara och kanske kanske en sportig kamprofil...till ett pris som är snudd löjligt med tanke på vad grejjerna ger. Men + för att man troligen klarar avgasvärden osv...
EDIT: Varför får jag för mig att nya 1:an är en lätt och liten bil?
|
||||
|
För den som är nyfiken på 135i så är det bara att åka till Gotland:
http://www.helagotland.se/nyheter/ar _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (5084 totalt) |