Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (5084 totalt)
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nya BMW M1...eller snarare Tii...

Ett koncept med massa godis
Snart i en butik nära dig ?

http://www.1addicts.com:80/forums/showthread.php?t=1935

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7995



Mmm snygg!
och jag som inte ens är BMW fanatiker!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4778



Sedan vill jag se motorn från 320Si hitta ner i 1-serien...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



inredningen tyckte jag var snyggt men resten man få väl hoppas att den i alla fall går bra

_________________
Philipp Klement
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Re:

ThomasT skrev:
Sedan vill jag se motorn från 320Si hitta ner i 1-serien...


Behövs ju inte... vanliga 120 numera har ju 170hk standard, precis som 320Si motorn .


Förövrit va Tii grymt läcker! hoppas på att den kommer bara, i samma utförande då.

_________________
Viktor Starkman
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Ultura skrev:
ThomasT skrev:
Sedan vill jag se motorn från 320Si hitta ner i 1-serien...


Behövs ju inte... vanliga 120 numera har ju 170hk standard, precis som 320Si motorn .



Ja, för allt är ju bara siffror på ett papper och handlar inte om hur de levereras eller hur man gått till väga för att nå nämnda siffra...

Si-maskinen borde iofs haft iaf 200 starka åsnor från början...det får man helt enkelt ordna.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Re:

ThomasT skrev:
Sedan vill jag se motorn från 320Si hitta ner i 1-serien...


Dito! och så kanske lite ännu mer varv och karaktär.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Ruggigt dåligt pressmeddelande, mycket snack om ingenting där. Man får ju inte reda på någonting om bilen egentligen.

En Si-fyra på ca 200 hk och en riktigt diffbroms, mer behövs det inte för att jag ska tycka att denna är astuff.
En lite mer seriös lättning hade kanske inte varit fel heller.

Nu känns det lite som att de tagit en 135:a och skickat iväg till en stylingfirma i Tokyo för att ha något nytt att visa på salongen. Iaf så länge man inte får reda på mer om bilen.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Jag blir verkligen inte klok på bilen, snygg eller asful .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3352



Tom b-stolpen ser den riktigt bra ut, sen blir det mer åt detta håller :




_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2621



Re:

Vet inte om jag ser nån likhet faktiskt...


RS 1800 skrev:
Tom b-stolpen ser den riktigt bra ut, sen blir det mer åt detta håller :






_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Kimmen skrev:
Vet inte om jag ser nån likhet faktiskt...


RS 1800 skrev:
Tom b-stolpen ser den riktigt bra ut, sen blir det mer åt detta håller :







Mest fälgar och vinge som skiljer tycker jag...

EDIT: Kom på att man inte kan ifrågasätta bmw, då får man däng!!
Fin bil!!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Dåligt med info som sagt. Massa dravel om former. Inte ens bruden på bilderna ser nå vidare ut... Jag hade förväntat mig att en värdinna på BMW skulle ha lite mer stil. thumbs down

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20383



Re:

Kimmen skrev:
Vet inte om jag ser nån likhet faktiskt...
Bakpartiet är ju ungefär lika kort och rumphugget (syns ju mest på den kortkorta bakluckan). De två bilderna har lite olika vinkel också.

En Si-motor blir det väl bara om BMW vill använda 1-serien i WTCC och det lär väl inte inträffa förrän 3-serien slutar vara huvudserien försäljningsmässigt och de vill promota varumärket som småbilstillverkare.

Vad finns det för trimsatser till Si-motorn förresten?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3484



Re:

Ja, om BMW sätter den bilen, i just de utförandet i produktion är jag torsk!

Va fean ska man med en "M" bil till då?? Detta måste ju vara så nära 90-tals
M3/MB190ia man kan komma!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11963



Mycket tjat om 320si motorn här, nog tycker jag oxå att den bilen är imponerande, men inte är det väl motorn som är det som imponerar mest på den bilen, det är väl chassit!
En 1-serie gör sig givetvis bäst med en rak 6:a
Gällande denna 135tii så tycker jag är tråkigt att de bara blingar till bilen utseendemässigt. Varför inte gå hela vägen
Varför inte en 135 CSL, med en sisådär 350hk, lättad 100+ kilo, diffbroms, och HELT urkopplingsbar DSC, det vore nåt thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Iloper
Göteborg
Här sen Feb 2006
Inlägg: 170



För övrigt, hur mycket större är denna "M1" jämfört med en E30 M3? För chansen att den faktiskt är mindre är väl ganska osanolik?

_________________
Per Jonsson
Alfa GTV TB -96 MSIII
Audi A4 1,8T Q
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Re:

bmw130 skrev:
och HELT urkopplingsbar DSC, det vore nåt thumbs up


Kan man inte göra det idag med befintliga 1-serie? På 3:an håller man ju bara in knappen lite längre.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607



Re:

Samuel Lindkvist skrev:
bmw130 skrev:
och HELT urkopplingsbar DSC, det vore nåt thumbs up


Kan man inte göra det idag med befintliga 1-serie? På 3:an håller man ju bara in knappen lite längre.


Tyvärr inte - efter facelift så heter systemet DSC+ och i "urkopplat" läge har de på 123d och 135i en elektronisk diffbroms som utnyttjar bromsarna till att bromsa det hjul som spinner.

om denna bil får "rätt" spec så kommer min 130i att vara till salu i alla fall

_________________
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

bmw130 skrev:
Mycket tjat om 320si motorn här.


Ja det är väl ganska naturligt då de som kan sin BMW-story för alltid kommer drömma om att BMW bygger en värdig ersättare till M3E30...vilket troligen inte kommer ske.
Inget ont om de fantastiska sexorna...men detta handlar om ngt helt annat.

Falk har naturligtvis rätt i att Si-motorn inte lär hitta ner i en 1:a om den inte ska användas i WTCC.
Men ngn typ av piggelin 2-2,3 liters 4:a på 200hk+ vore väl ett ordentligt trevligt val.
Angående trimsatser lär man få leta till dödagar för att hitta ngt som verkligen ger lite extra knuff till denna motor...om man inte tar vägen förbi Daimlerstrasse 19 i Garching (BMW Motorsport)...men då blir det dyyyyrt och föga gatanpassat.

Iofs, de stora trimhusen kommer säkert med nga tuffa kit bestående av avgasrör, mjukvara och kanske kanske en sportig kamprofil...till ett pris som är snudd löjligt med tanke på vad grejjerna ger. Men + för att man troligen klarar avgasvärden osv...

EDIT: Varför får jag för mig att nya 1:an är en lätt och liten bil?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



För den som är nyfiken på 135i så är det bara att åka till Gotland:

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=1908850

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (5084 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande