Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Kul reklamfilm.
2133 besök totalt
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Kul reklamfilm.

Är du självmordterrorist??
Välj då en annan bil

Kolla själv: http://www.youtube.com/watch?v=arfNofxBtfY

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Nämen fy va elak reklam!!
Fast lite skoj...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

undra varför den blev bannad?

rodder76
Linköping
Här sen Feb 2006

Reklamen för den Polon är gammal som gatan och lika så denna reklamfilm. Men det e skitsamma!

Hur som helst blev det ett jäkla liv på media när denna läckte ut och de som gjort reklamfilmen för Polo hävdade att detta inte var ett av deras verk (antagligen för att rädda sitt eget arsle).
Kommer tyvärr inte ihåg hur historien slutade. Minns bara att det var stora rubriker i de flesta tidningar.

Själv tycker jag att reklamfilmen är genial och tycker mest att det är löjligt om den nu blev bannad.

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

NyTeknik skrev:

Fejkad nätreklam både hot och möjlighet

Fejkad reklamvideo som sprids via internet har blivit ett nytt bekymmer för många företag. Volkswagen är ett av de drabbade företagen och hotar nu med att stämma de som spritt en falsk reklamvideo där en självmordsbombare använder en VW Polo.

En bil stannar till framför en uteservering. Nu zoomar kameran in chauffören som trycker in en knapp och detonerar en sprängladdning. Den exploderande bilen övergår sedan till en reklambild med Volkswagens logotyp och texten "Polo. Small but tough".

Den här falska reklamvideon har fått stor spridning via nätet med resultatet att Volkswagen nu hotar att stämma upphovsmakarna om de inte gör avbön och lovar att inte sprida fler fejkade videoannonser.

- Problemet är att vanligt folk har svårt att veta vilka som ligger bakom det som dyker upp via internet, säger Paul Bucket från Volkswagen Group U.K. till tidningen New York Times.

Volkswagenvideon är bara en i raden av falska annonser som spridits via nätet.

Men det finns också spekulationer om att företag själva producerar "falska" reklamvideor för att få uppmärksamhet.

Enligt New York Times finns det exempelvis misstankar om att en Fordvideo från 2004 kanske inte alls är "falsk". I den videon ser en katt ut att bli halshuggen av en sollucka som stängs i en Ford Sportka.

Fordrepresentanter förnekar all inblandning men enligt New York Times misslyckades de med att helt kväva spekulationerna om att videon egentligen är en Fordproduktion.

Det finns också företag som verkar se mellan fingrarna när det gäller falska annonser. Amerikanen George Masters har exempelvis producerat och spritt en minutlång animerad annons för musikspelaren Ipod Mini. Och enligt New York Times har inte Apple krävt att annonsen ska tas bort från upphovsmannens webbplats.

Många av de mer eller mindre falska videoannonserna som cirkulerar finns åtkomliga på webbplatsen " boreme.com".

Engelsmannen Richard Leishman som driver den sajten är övertygad om att vissa annonser inte alls är falska.

- De används medvetet för att göra vissa varumärken lite mer vågade, säger han.

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Blir ju än mer kul när det får sån uppmärksamhet!

Stockholm
Här sen Mar 2004

Har svårt att se det roliga med filmer som anspelar på mord och terror.

Visst, när det är fejkade filmer som anspelar på sex och humor är en sak, men när det handlar om människors livsöden och död och förintelse så skrattar i alla fall inte jag.. thumbs down

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

HTR skrev:

Visst, när det är fejkade filmer som anspelar på sex och humor är en sak, men när det handlar om människors livsöden och död och förintelse så skrattar i alla fall inte jag.. thumbs down

Det var som en bilreklam du skulle se den!
Men det är klart ska man se det negativa ia llt så går ju det med.....

Jag ser den som en kul reklam och den driver med de dumma individerna.
De stackars filurerna som inte fattade att bilen är för säker för att pyssla med deras aktiviteter.

Stockholm
Här sen Mar 2004

Re:

Lillen skrev:
HTR skrev:

Det var som en bilreklam du skulle se den!
Men det är klart ska man se det negativa ia llt så går ju det med.....

Jag ser den som en kul reklam och den driver med de dumma individerna.
De stackars filurerna som inte fattade att bilen är för säker för att pyssla med deras aktiviteter.

Tycker inte att jag är speciellt negativ som person, men jag hade lite svårt att se humorn i samband med självmordsbombare.
Nåväl, låt oss inte älta det mer.

Kul reklamfilm.
2133 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande