Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Sålda: Fälgar BBS Motorsport & ATS DTC 9x17" 5x120
8949 besök totalt
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Sålda: Fälgar BBS Motorsport & ATS DTC 9x17" 5x120

Har några omgångar ATS DTC och/eller BBS RX 9x17" ET -7 (obs! -7, alltså ligger fälgen mycket utåt)till salu. Bultcirkel 5x120 . Fälgarna är den typ som används på bl.a. BMW E46/E90 i WTCC/ETCC/STCC. Bulthålen är original, alltså inte förstorade för att klara av kralligare hjulbultar (som vissa STCC team har) Fälgarna är bland det lättaste som går att få tag på i den storleken. Väger ca. 8-9kg/st
Skicket är allt från begagnade i bra skick till nya. Har inga bilder ännu men lägger in några sunkiga bilder för att visa hur modellerna ser ut.


ATS DTC




BBS Motorsport


EDIT1: inte säker på vad BBS modellen heter så jag ändrar lite i rubriken.
EDIT2: inte bara intressekoll, fälgar till salu

_________________
Johan Armskogh
Citera
richbrandt
Karlstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 189



PM skickat, mycket intresserad! Mvh

_________________
Richard Brandt
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Re:

dahmeer skrev:
PM skickat, mycket intresserad! Mvh


Svar skickat

_________________
Johan Armskogh
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Är det där verkligen BBS RX?

Jag har ett par BBS RX, men de ser ut så här...


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Re:

Franzén skrev:
Är det där verkligen BBS RX?

Jag har ett par BBS RX, men de ser ut så här...


Hej Anders, Kul att du är intresserad. Låt inte modellnamnet skrämma dig från att ta chansen att skaffa lite fräckare fälgar..

Ska inte svära på att de heter RX, men jag har för mig att jag sett det någonstans. Det RX-typiska kryssmönstret är ju lika men det är ju iofs också det enda... dina har nog en negativ offset på 35 (ET 35) och är nog 8" breda. De här fälgarna är tillverkade för att användas till racing, är 9" breda med positiv offset och breddar ungefär 45-47mm mer utåt än dina så då blir ju utseendet inte direkt lika...
Hursom, de ska se ut som på bilden oavsett vad modellnamnet är.

_________________
Johan Armskogh
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Ah okej!

För mig ser dina fälgar ut som en uppsättning BBS Challenge av någon speciell tappning.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Franzens RX är ett gathjul. (Riktigt snygga och klassiska.) thumbs up

De vi ser på bilderna minns jag inte namnet på (RX kan troligen stämma.) men kommer från BBS Motorsports sortiment.
Mao, helt annan geometri som redan nämnts, men framför allt helt andra material/tillverkningsprocedurer = extremlätt och styvare. thumbs up

Det är ju själva f*n att dom inte passar min E34...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:


Det är ju själva f*n att dom inte passar min E34...


Allt går bara man vill Du kan låna mitt verktyg att rulla skärmkanterna så är saken biff thumbs up

_________________
Johan Armskogh
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Har uppdaterat annonsen lite. Fälgarna kommer att finnas tillgängliga för levereras från mig mitten av vecka 46.

Det som finns kvar (ännu inte bokat) är:
ATS 4 ev. 8st
BBS ca.12st

Kommer att kunna ta emot bokningar fram t.o.m. den 10/11, efter det är det väldigt liten liten chans att jag har fler att sälja till det här priset.

_________________
Johan Armskogh
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Hmm, får man plats med 6-kolvsok och 345mm skivor under dessa tro??

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Håkan Johansson kör AP 6-kolvok med 350+mm fram på sin E46 i BMW Cup om jag inte minns fel. Tight på höjden, men det går. Tittade själv på att köra AP CP-5555 med 343mm skivor på min E36 och AP rekommenderar ju min 17" så det borde funka. Däremot på 355mm rekomenderar AP min.18". På bredden lär det inte vara några problem för de finns gott om plats. Sen är det ju iofs som alltid individuellt beroende på hur fälgarna är designade men dessa har ju inte direkt nåt onödigt extra material någonstans...

mvh

_________________
Johan Armskogh
Citera
Henkeman
Leksand
Här sen Jan 2006
Inlägg: 40



hmmm..skulle haft en omgång bbs på min, men antar att de inte finns en sportmössa å få in dom på en e36 sedan utan å modifiera skärmarna :S

_________________
Henrik Stålberg
BMW 320i -87 Räcer
BMW 325i touring -01 Brukis
Kawasaki KX250f -09 Leksaken
Lynx RC 600 -07 Vinterleksaken
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Finns en omgång (4st) BBS fälgar kvar om någon är intresserad. Leverensen blev lite försenad men fälgarna kommer hem i slutet av denna vecka.

_________________
Johan Armskogh
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 963


Trådstartare
Alla fälgar som var till salu är nu sålda.

_________________
Johan Armskogh
Citera
SÄLJES
Sålda: Fälgar BBS Motorsport & ATS DTC 9x17" 5x120
8949 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande