| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Sålda: Fälgar BBS Motorsport & ATS DTC 9x17" 5x120
|
8949 besök totalt |
|
Sålda: Fälgar BBS Motorsport & ATS DTC 9x17" 5x120
Har några omgångar ATS DTC och/eller BBS RX 9x17" ET -7 (obs! -7, alltså ligger fälgen mycket utåt)till salu. Bultcirkel 5x120 . Fälgarna är den typ som används på bl.a. BMW E46/E90 i WTCC/ETCC/STCC. Bulthålen är original, alltså inte förstorade för att klara av kralligare hjulbultar (som vissa STCC team har) Fälgarna är bland det lättaste som går att få tag på i den storleken. Väger ca. 8-9kg/st Skicket är allt från begagnade i bra skick till nya. Har inga bilder ännu men lägger in några sunkiga bilder för att visa hur modellerna ser ut. ATS DTC
BBS Motorsport
EDIT1: inte säker på vad BBS modellen heter så jag ändrar lite i rubriken. EDIT2: inte bara intressekoll, fälgar till salu _________________ Johan Armskogh |
||
|
Re:
Hej Anders, Kul att du är intresserad. Låt inte modellnamnet skrämma dig från att ta chansen att skaffa lite fräckare fälgar..
Ska inte svära på att de heter RX, men jag har för mig att jag sett det någonstans. Det RX-typiska kryssmönstret är ju lika men det är ju iofs också det enda... dina har nog en negativ offset på 35 (ET 35) och är nog 8" breda. De här fälgarna är tillverkade för att användas till racing, är 9" breda med positiv offset och breddar ungefär 45-47mm mer utåt än dina så då blir ju utseendet inte direkt lika... Hursom, de ska se ut som på bilden oavsett vad modellnamnet är. _________________ Johan Armskogh |
||
|
Franzens RX är ett gathjul. (Riktigt snygga och klassiska.)
De vi ser på bilderna minns jag inte namnet på (RX kan troligen stämma.) men kommer från BBS Motorsports sortiment. Mao, helt annan geometri som redan nämnts, men framför allt helt andra material/tillverkningsprocedurer = extremlätt och styvare. Det är ju själva f*n att dom inte passar min E34...
|
||
|
Har uppdaterat annonsen lite. Fälgarna kommer att finnas tillgängliga för levereras från mig mitten av vecka 46.
Det som finns kvar (ännu inte bokat) är: ATS 4 ev. 8st BBS ca.12st Kommer att kunna ta emot bokningar fram t.o.m. den 10/11, efter det är det väldigt liten liten chans att jag har fler att sälja till det här priset. _________________ Johan Armskogh |
||
|
Håkan Johansson kör AP 6-kolvok med 350+mm fram på sin E46 i BMW Cup om jag inte minns fel. Tight på höjden, men det går. Tittade själv på att köra AP CP-5555 med 343mm skivor på min E36 och AP rekommenderar ju min 17" så det borde funka. Däremot på 355mm rekomenderar AP min.18". På bredden lär det inte vara några problem för de finns gott om plats. Sen är det ju iofs som alltid individuellt beroende på hur fälgarna är designade men dessa har ju inte direkt nåt onödigt extra material någonstans...
mvh _________________ Johan Armskogh |
||
|
hmmm..skulle haft en omgång bbs på min, men antar att de inte finns en sportmössa å få in dom på en e36 sedan utan å modifiera skärmarna :S
_________________ Henrik Stålberg BMW 320i -87 Räcer BMW 325i touring -01 Brukis Kawasaki KX250f -09 Leksaken Lynx RC 600 -07 Vinterleksaken |
||
![]() |
SÄLJES
Sålda: Fälgar BBS Motorsport & ATS DTC 9x17" 5x120
|
8949 besök totalt |
